Gå til innhold

legesituasjon i små kommuner

Anbefalte innlegg

Gjest Lide-Line

I natt fikk jeg nærmest akutt bihulebetennelse (er plaget med det). Jeg hadde så vondt at jeg kastet opp, og holdt på å gå på veggene. Og ringte til slutt legevakta, men fikk beskjed om at dette ikke var akutt nok, jeg måtte pent vente til legekontoret åpnet.

Jeg har mildt sagt hatt en uforglemmelig grusom natt, uten smertestillende i huset. Og da jeg ringte legekontoret med det samme de åpnet........fkk jeg beskje telefonsvarer at de ikke tar telefoner før 13.00 på dagen.

Jeg er uten bil og avhengig av drosjerekvisisjon for å komme meg til legekontroet, og da må jeg SNAKKE med dem først!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84442-legesituasjon-i-sm%C3%A5-kommuner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lide-Line

Bihulebetennelse er så godt som aldri en tilstand som krever akutt legehjelp på natten.

Folk må ta ansvar for å ha noe paracetamol i huset til enhver tid. Legevakten er ikke en nattåpen medisinkiosk.

Jeg har paraset med de hjelper ikke i mot smertene jeg har.

Gjest helsesekretær

Legevakten i små kommuner er ikke våken vakt, legen blir oppringt hvis det er noe livstruende.

Bihulebetennelse kommer ikke inn under den kategorien. Jeg tror - at hvis en av dine nærmeste fikk et akutt hjerteinfarkt, og legen var opptatt med en bihulebetennelse, så ville du lagd et forferdelig bråk pga det.

Legen og alle skjønner at du ikke har hatt det godt i natt men det har aldri vært noen fare for ditt liv. Denne kravmentaliteten til leger om at de skal stå på pinne for små bagateller døgnet rundt begynner nesten å gå for langt.

Jeg jobbet en gang på et legekontor hvor det kom inn en kvinne kl. fem på tolv på julaften med en revnet negl. Det var sikkert vondt nok, og ikke så pent, men hva forventet hun egentlig at legen skulle gjøre med det?

Annonse

Legevakten i små kommuner er ikke våken vakt, legen blir oppringt hvis det er noe livstruende.

Bihulebetennelse kommer ikke inn under den kategorien. Jeg tror - at hvis en av dine nærmeste fikk et akutt hjerteinfarkt, og legen var opptatt med en bihulebetennelse, så ville du lagd et forferdelig bråk pga det.

Legen og alle skjønner at du ikke har hatt det godt i natt men det har aldri vært noen fare for ditt liv. Denne kravmentaliteten til leger om at de skal stå på pinne for små bagateller døgnet rundt begynner nesten å gå for langt.

Jeg jobbet en gang på et legekontor hvor det kom inn en kvinne kl. fem på tolv på julaften med en revnet negl. Det var sikkert vondt nok, og ikke så pent, men hva forventet hun egentlig at legen skulle gjøre med det?

På den annen side gjør det ingenting om de jobber litt for lønna heller. De har betalt for vakttillegg - helvetes godt betalt!

Gjest helsesekretær

På den annen side gjør det ingenting om de jobber litt for lønna heller. De har betalt for vakttillegg - helvetes godt betalt!

Ja, helvetes godt betalt.....

kr. 61,55 pr. time på hverdager og 86,20 pr. time i helgene.

Du hadde sikkert jublet over en så god lønn.

Ja, helvetes godt betalt.....

kr. 61,55 pr. time på hverdager og 86,20 pr. time i helgene.

Du hadde sikkert jublet over en så god lønn.

Vel, vi snakket jo om legene. De kommunale legene tjener mye. Kommunelege I hos oss har omtrent det dobbelte av hva en kirurg på sykehus har.

Gjest helsesekretær

Vel, vi snakket jo om legene. De kommunale legene tjener mye. Kommunelege I hos oss har omtrent det dobbelte av hva en kirurg på sykehus har.

Det er jo hva legene får pr. time på vakt.

Den faste lønna har selvsagt helt andre dimensjoner, den styres vel etter tilbud og etterspørsel?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...