Gå til innhold

Venninne kveld med julestemning

Anbefalte innlegg

Det er min tur til å arrangere venninnekveld. Jeg har lyst til å lage litt julestemning for jentene, så jeg har tenkt å servere noe som passer til det.

Menyen består av:

Kald ribbe,

Sylte i skiver,

Skinkestek i skiver,

Grillet kylling i biter,

Røkelaks og eggerøre,

Brie

Loff og grovere brød, samt lefser.

Dessuten har jeg kjøpt klementiner, pepperkaker og ristede mandler.

Er det noe som mangler syns dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/84463-venninne-kveld-med-julestemning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kastanjer

Det var mye kjøtt til å være jentekveld, mine venninner spiser lite kjøtt, men du kjenner dem best. Jeg ville kuttet ut noe av kjøttet og hatt ulike typer sild med godt grovt brød til.

Edamer er en "julete" ost.

Kastanjer er godt! ("Chestnuts roasting on an open fire..")

Annonse

Jeg synes du har dekket opp skikkelig, jeg! Mye godt på menyen der.

Husk stearinlys i massevis, og finn frem en hyggelig CD! :-)

Lysene er kjøpt inn, og jeg har en cd med Bing Crosby – White Christmas, som jeg tenkte kunne surre i bakgrunnen.

Det høres veldig bra ut! Jeg synes du også bør sette frem et fat med nøtter, og lage noen appelsiner med nellikspiker i (det lukter veldig jul for meg!).

Ble så skeptisk til nøtter etter at jeg leste et sted at det var funnet nøtter som nærmest var giftige (slike poser vi kjøper til jul).

Det var mye kjøtt til å være jentekveld, mine venninner spiser lite kjøtt, men du kjenner dem best. Jeg ville kuttet ut noe av kjøttet og hatt ulike typer sild med godt grovt brød til.

Edamer er en "julete" ost.

Kastanjer er godt! ("Chestnuts roasting on an open fire..")

Joda de er glad i kjøtt (tror jeg), og jeg har jo røkelaks og ost også. Hvor får man kjøpt kastaner da?

Når vi har juleavslutning i klubben (på disse tider) har vi grøt med mandel, og presang til den som får mandelen. Så kjøper vi inn hver vår presang, som vi fordeler ved loddtrekning. Vi har hatt klubb i ca. 30 år, men presanger begynte vi med for noen år siden (går vi i barndommen?).

Gjest Pricilla

Høres kjempekoselig ut! Skulle ønske jeg ble bedt på sånn jentekveld! ; )

Kanskje du kan ønske velkommen med gløgg med noe oppi, mandler og rosier? hvis dere ikke skal drikke kan dere ta gløgegn "bar". Vodka eller rødvin i gløgg er kjempegodt.. da får jeg skikkelig julestemning! : )

Ikke glem appelsiner med nelliker!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...