Simone Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Jeg er 37 år og har gått på yrkesrettet attføring i ca 15 mnd. Under denne omskoleringen har jeg gått på skole og blitt helsesekretær. Problemet er at jeg langt fra er frisk nok til å begynne i full stilling som helsesekretær nå over nyttår. Jeg har en yrkesskade som jeg sliter med i form av smerter i arm/skulder, nakke og rygg.Jeg går til behandling for dette hver uke og fremtidsutsiktene for å bli bra er dårlig. Har også via andre fått opplyst om at jobb som helsesekretær kan være svært krevende, noe jeg synes er dumt fordi jeg synes utdanningen var midt i blinken for meg da mine interesser ligger innen for helse. Jeg synes det var så spennende at jeg fikk nesten lyst å gå videre. Men så er det jo denne situasjonen jeg er i som gjør ting vanskelig for meg. Kan feks. Aetat skaffe meg en hospiteringsjobb i helsevesenet i 50% stilling? og hvor lenge kan jeg jobbe slik? eller kan jeg søke om videre utdanning innenfor noe som er bra for meg å jobbe med? Synes selv at situasjonen er så lei da jeg virkelig har lyst å få en jobb jeg kan holde ut i med mine helseplager. Har time hos saksbehandler til neste uke og vil gjerne ha en beskrivelse om råd og veiledning i forkant.Synes det er kjempetrist hvis jeg skulle begynne å jobbe full stillig for så å bli sykemeldt etter kort tid, slik ønsker jeg ikke at det skal være. Et siste spørsmål er finnes det enda noe som heter husholdningsstønad (boutgifter) eller er det fallt bort?. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84623-ferdig-attf%C3%B8rt-snart-hva-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er ingenting i veien for at du kan prøve deg ut i 50% stilling (hospitering en periode). Det er som du selv sier liten vits i å gå i gang på fullt med en gang for så å risikere at det hele mislykkes pga man gikk for hardt ut! Det vil imidlertid (sannsynligvis) bli stilt et krav at du skal forsøke å trappe opp gradvis etterhvert, over en lengre periode. Aetat har flere ulike virkemidler når det gjelder arbeidsutprøving. Det kan være attf.penger mens du forsøker deg i arbeid, det kan være lønnstilskudd inntil 18 mndr samt tilretteleggingstilskudd til arbeidsgiver (dekking av direkte utgifter de har for å opprette en ekstra arbeidsplass for deg). Dette er absolutt noe du må drøfte med saksbehandler hos Aetat, slik at dere sammen kan finne ut hvilken type arbeidstrening som er den beste for ditt vedkommende. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84623-ferdig-attf%C3%B8rt-snart-hva-n%C3%A5/#findComment-459719 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 5. desember 2002 Del Skrevet 5. desember 2002 Det er ingenting i veien for at du kan prøve deg ut i 50% stilling (hospitering en periode). Det er som du selv sier liten vits i å gå i gang på fullt med en gang for så å risikere at det hele mislykkes pga man gikk for hardt ut! Det vil imidlertid (sannsynligvis) bli stilt et krav at du skal forsøke å trappe opp gradvis etterhvert, over en lengre periode. Aetat har flere ulike virkemidler når det gjelder arbeidsutprøving. Det kan være attf.penger mens du forsøker deg i arbeid, det kan være lønnstilskudd inntil 18 mndr samt tilretteleggingstilskudd til arbeidsgiver (dekking av direkte utgifter de har for å opprette en ekstra arbeidsplass for deg). Dette er absolutt noe du må drøfte med saksbehandler hos Aetat, slik at dere sammen kan finne ut hvilken type arbeidstrening som er den beste for ditt vedkommende. Stønad til husholdsutgifter er tatt bort fra 1.1.2002. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84623-ferdig-attf%C3%B8rt-snart-hva-n%C3%A5/#findComment-459720 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.