Gjest viola Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 går det ann å si at dette er galt om tvangsekteskap , kvinneundertrykking og , omskjæring , voldsbruk etc. og at en er for menneskerettigheter Kan en si at det er galt selv av undertrykte palestinske gutter å rette sivile som mål for sine aksjoner. . Er dette krig? Og alle pk ere vær så snill og svar på dette uten å trekke fram alt det fæle usa og israel har gjort i sin tid. Jeg vil gjerne høre argumenter for at tvangsgifte er bra , selvmordsbombing er riktige poltiske handlinger. alt er ikke relativt. det finnes godt og det finnes ondt. Det er fordi vi har definert det slik. Og om hele den vestlige sivilisasjon tar feil og den arabiske verden har rett gir jeg meg enda over. Det som irriterer meg så grenseløst er organisasjonene som så lett fordømmer usa og andre vestlige land men samtidig overser totalt at en foreleser i iran er dømt til døden for å ha sagt at hver generasjon må tolke islam på sin måte 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84667-alt-er-relativt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sør Skrevet 4. desember 2002 Del Skrevet 4. desember 2002 Hei Viola :-) Har du sett noen her som har forsvart tvangsekteskap, kvinneunder-trykking, omskjæring (kvinnelig kjønnslemlestelse har intet med islam å gjøre, men det er en annen sak), eller noe av det andre du nevner? Ikke jeg heller. ;-) Slike argumenter er jo bare en avsporing av debatten. Det er å tillegge motstanderen synspunkter ingen har gitt uttrykk for, for så å argumentere mot de synspunktene du selv har tillagt dem. === Du skriver: "Og alle pk ere vær så snill og svar på dette uten å trekke fram alt det fæle usa og israel har gjort i sin tid." Hvordan definerer du "pk ere"? Hvem er det? Hva mener de/vi? Du kan ikke diskutere Midtøsten uten å "trekke fram alt det fæle" Israel har gjort. Det er jo de som okkuperer andre folks landområder, og å diskutere Midtøsten uten dette, er som å diskutere 2. Verdenskrig uten å nevne hva Tyskland gjorde.... === Du skriver: "alt er ikke relativt. det finnes godt og det finnes ondt. Det er fordi vi har definert det slik. Og om hele den vestlige sivilisasjon tar feil og den arabiske verden har rett gir jeg meg enda over." Men det er ikke engang det diskusjonen går ut på.... Poenget er at det er "galt" (også i den "vestlige sivilisasjonen") å okkupere naboens landområder. At naboen da "reagerer" er forståelig for de fleste... Alle her er enige i at naboen ikke bør reagere med selvmordsbombere, men det er jo en reaksjon på ørten års ulovlig okkupasjon.... Og hvis ikke Israel liker at folk reagerer på å bli okkupert, så kan jo Israel trekke seg tilbake til egne, internasjonalt annerkjente grenser, når de selv måtte ønske. *klem* Sør PS: Du nevnte "flinke å formulere seg"... Hint: korte og klare setninger. Et emne av gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/84667-alt-er-relativt/#findComment-458707 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.