Gå til innhold

FU: Hvilken by er Norges vakreste?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest skralle

Stavanger kanskje?

Kvadraturen i Kr.sand er også kul - sett fra lufta.

Kristansund er også et kult sted - gjennomført kaos.

Bergen og Ålesund gjør seg best på foto.

Ja det var de _vakreste_byene jeg ville frem til. Ikke hvilken by det er best å bo i

Vanskelig nøtt. La meg tenke: Jeg er fra Lofoten, og patrioten i meg sier at jeg burde stemme på en av de to byene der. Men da jeg prinsippielt er i mot å kalle både Leknes og Svolvær for byer, er det vanskelig. Av disse "byene" er Svolvær klart penest, men det skal sannerlig ikke mye til. Svolvær er ikke noe fin by, synes jeg - til tross for at jeg har bodd der i to år.

Så har vi Bodø, da, der jeg bor nå. Man kan si mye om Bodø, men PEN, det er byen ikke.

Tromsø har jeg også bodd i. Kjempeby å bo i, kjempefolk og morsomt å være der. Men pen? Njaaa, kanskje sjøgata og hovedgata, men ellers? NEI, ikke noe utpreget pen by.

Oslo? OK, men ikke vakker.

Jeg tror jeg står igjen med Ålesund, jeg. Fordi byen minner meg om San Fransisco, som er min yndlingsby av alle byer jeg har vært i!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...