Gå til innhold

Besvimelse i forbindelse med diare/oppkast


Delta

Anbefalte innlegg

Hei

I går ble jeg skikkelig dårlig med oppkast og diare i tillegg til hodepine. Etterhvert hadde jeg ikke mere å kaste opp, men måtte likevel brekke meg. Prøvde å ta noen små slurker med vann, men måtte brekke meg hver gang. Først i natt greide jeg å beholde vannet jeg drakk. Når jeg kommer så langt i sykdommen så skjer det at jeg besvimer på vei til toalettet.

Dette har skjedd meg første gang i 1990, da jeg hadde magetrøbbel før en feriereise. Jeg besvimte to ganger på den flyturen.

Er det sånn at man mister surstoff til hodet når magen er sånn i ulage som den var hos meg? Eller hva er det som gjør at jeg besvimer?

Nå er jeg blitt så redd for å besvime når jeg får mageonde, men det skjer bare under slike ekstreme forhold som igår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin

Årsaker til besvimelse kan være væsketapet, kombinert med økt sirkulasjon i tarmen, slik at det "blir for lite til hodet" En god væske-erstatning er eplemost blandet med farris. Ofte går plagen raskt over når du har fått i deg nok væske, omagesmertene er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...