Gå til innhold

Kjenner meg så rar


morinor

Anbefalte innlegg

Har i lang tid kjent meg så rar, og vil her her beskrive min situasjon. Kanskje har andre opplevd det samme.

Jeg kjenner meg trøtt og uopplagt omtrent hver dag, hele dagen. Om kveldene kvikner jeg til og kan kjenne litt inspirasjon og arbeidsglede. Jeg sliter med mye hodepine - ikke kraftig, men plagsom likevel. I perioder våkner jeg med det hver dag. Av og til går det over etter en stund, andre dager varer det hele dagen. Jeg er også svimmel og rar i hodet i perioder. Nå er jeg inne i en slik periode. Det kjennes ut som om det er masse bomull inni hodet. Føler at jeg ikke klarer å tenke klart. Syns øynene virker rare også - ikke akkurat synsforstyrrelser, men ubehag. Jeg er også svært stram i muskulaturen i skuldre og nakke. Har gått noen ganger til massasje, men det har ikke blitt ordentlig løst opp.

Jeg sliter med søvn. Har alltid hatt problemer med å sovne i mørketida, og etter at jeg fikk barn for 7 år siden har det ikke vært så lange perioder med god søvn. Hvis jeg blir vekket om natta har jeg problemer med å sove igjen, og jeg sliter ofte med å sovne om kveldene. Jeg er ikke flink til å ta igjen søvn på dagen, så jeg sliter nok med totalt sett for lite søvn. Likevel klarer jeg ikke å slå meg til ro med at det er hele årsaken.

Jeg er dessverre hypokonder, og tenker ofte det verste. Nå er jeg smådeprimert i tillegg, og da er konklusjonen klar: hjernesvulst. Klarer liksom ikke å tenke at det er en vanlig årsak. Nå hadde det vært fint å høre deres mening. Kan min dårlige søvn og mine nakke/skuldre-spenninger være årsaken både til svimmelhet, hodepine, trykk i øynene, trøtthet, slapphet etc.? Noen andre som har det som meg? Er så sliten av å være uopplagt. Det er ikke så morsomt dag etter dag å unnskylde seg ovenfor ungene med at mamma ikke orker ditt og datt fordi hun er sliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei du!

Det kan være flere årsaker, men ofte når man er spennt i skuldre og nakke får man vondt i hodet.

Dette skyldes at man ikke får nok blodtilstrømning til hodet.

Da føler man seg gjerne uopplagt og litt svimmel.

Og siden det i tillegg er vinter og mørketid, er det lett å føle seg litt nedfor.

Bestill en time hos legen, så får du nok svar.

Pass på å strekke ut nakken og bevege på skuldrene i løpet av dagen slik at du ikke stivner helt. Drikk mye vann, og ha frisk luft på soverommet.

Jeg tviler på at det er svulst på hjernen.

Men lykke til uansett, og nå er det ikke lenge til sol og sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

For det første, jeg tror du helt sikkert kan utelukke hjernesvulst.

Dine plager er jo helt typiske for utslitt småbarnsmor, nakke/muskelprobelmer som ikke blir tat skikkelig fatt i. Men det er jo årsaken til nakke/muskelsmertene som ligger i bunnen, begynn å se deg litt omkring i din egen hverdag, er det noe som rett og slett tapper deg for krefter. for sikkerhets skyld synes jeg du skal få skjekket blodtrykket, konstant trykk i hodet KAN være et symtom på høyt blodtrykk, men det mest sannsynlige er jo at hdepinen også stammer fra nakke/muskler.

Tror ikke du har noe å frykte om du bestiller deg en time hos lege for en helskjekk. Det er helt sikkert ikke noe farlig, men noe som det kan gjøres noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det høres ut som typiske tegn på en depresjon, jeg. Søvnløshet, søvnvansker, stress, mørketid....alt sammen baller seg på og resultatet er stramme nakkemuskler, spenninger i hodet, hodepine og uvelhet. Søvnproblemer gjør gjerne at man føler man har "bomull i hodet", ihvertfall dersom man kanskje har en halvveis forkjølelse nå i mørketida.

Hadde jeg vært deg, ville jeg tatt det opp med legen. Det er mulig å få hjelp, i form av noe lett beroligende og depresjonslettende. Letter de to punktene, følger bedre søvn automatisk etter. Og med bedre søvn, bedre almenntilstand og motstandskraft.

Mot akutt spente muskler, som kjennes harde og VONDE og stramme, kan du forsøke et reseptfritt preparat som heter Naproxen. Det er muskelavslappende og betennelsesdempende. Anbefales av fysioterapeuter ved f.eks. senebetennelser og andre muskelplager. Ta en eller to et par timer før du legger deg, sammen med noe lett å spise. De skal ikke tas på tom mage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange gode svar her. Og det jeg tenker på i tillegg med denne hodepinen din...har du vært for å teste synet ditt i det siste? Kanskje du trenger briller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...