Gå til innhold

Andre som har konstant røde øyne?

Anbefalte innlegg

Gjest Problemet mitt
Skrevet

Jeg har et problem som ingen kan hjelpe meg med, ikke engang en øyespesialist. Derfor så tenkte jeg at jeg kunne spørre her hvor mange er samlet om det er noen som vet om en behandlingsmåte.

Problemet mitt er at øynene mine er så utrolig følsomme. De blir røde og irriterte for den minste ting. Folk kommenterer det ofte, og det fører til at jeg ikke tør se folk i øynene. Det ødelegger rett og slett livskvaliteten.

En øyespesialist har sett på dem og sier at det er noen som "bare er sånn". Det skyldes altså ikke allergi, og det skyldes ikke betennelse. Utover det hadde han lite å si.

Derfor synes jeg ikke dette er godt nok svar, og vil til bunns i dette.

Er det noen som har det på samme måte? Og er det noen som har hørt om en behandlingsmåte? Jeg har "clear-eyes" som jeg bruker når jeg føler for det. Men jeg skulle likt å vite om det finnes en operasjon for det??

Skrevet

kansje du sitter for mye foran dataen?eller sover for lite?Noen her nevnte at folk som sitter mye foran pc´n trenger ekstra D-vitaminer pga øynene.

Gjest Problemet mitt
Skrevet

kansje du sitter for mye foran dataen?eller sover for lite?Noen her nevnte at folk som sitter mye foran pc´n trenger ekstra D-vitaminer pga øynene.

D-vitaminer? Hva er det d-vitaminer gjør?

Skrevet

Jeg har det ikke sånn selv, men. Du kan jo kanskje få en second-opinion fra en annen øyelege?

Skrevet

A og D vitaminer er vistnok viktig for synet. Men ikke begynn å "hive innpå" med disse vitaminene! De er skadelige i for store doser. Synes du skal prøve en annen øyenlege. Men det kan jo være at blodkarene i øynene dine er slik at du får en rødfarge. Det er det kanskje ikke så mye å gjøre med. Bruker du linser, forresten? Prøv briller i stedenfor linser.

Skrevet

Heftig pc-bruk "tapper" visstnok øynene for D-vitaminer,derfor bør folk som sitter mye foran pc ha ekstra D-vitaminer.Du kan jo ta dette i samråd med legen din(om det har noen nytte i din situasjon?).

Skrevet

Det hender at det ene øyet kan bli litt rødt dagene før mensen. Hormonelt?

Skrevet

Jeg er også veldig plaget av at øynene så fort blir røde og irriterte. Får også veldig ofte øyekatarr, sannsynligvis som følge av irritasjonen/tørre øyne.-

Nå har jeg begynt å ta blåbærtabletter fra helsekosten, siden noen anbefalte det mot tørre øyne. Jeg jobber i kjøpesenter, og er i konstant tørr luft, noe jeg merker veldig godt. Har aldri før hatt så mye irritasjon og øyekatarr som det siste trekvart året!

Kunne være noe å prøve, på pakningen står det at det skal hjelpe på synet og øynene, spesielt om en blir lett tørr, eller sitter foran pc'en mye.

(oj, det gjør jeg jo også...kanskje ikke så rart øynene er tørre, først på jobb ,så med pc hjemme...)

• 1 år senere...
Skrevet

A og D vitaminer er vistnok viktig for synet. Men ikke begynn å "hive innpå" med disse vitaminene! De er skadelige i for store doser. Synes du skal prøve en annen øyenlege. Men det kan jo være at blodkarene i øynene dine er slik at du får en rødfarge. Det er det kanskje ikke så mye å gjøre med. Bruker du linser, forresten? Prøv briller i stedenfor linser.

A og d vitamin er av de vitamintypene det er viktigst å ikke bli overdosert på!! Skadelig! Når det gjelder tørre øyne... Sa spesialisten noe om at du hadde for lite tåreveske? Uansett kan det lønne seg å kjøpe kunstig tåreveske i form av gele eller dråper. Flittige pc brukere og andre med tørre øyne kan òg ha nytte av det. Dessuten er det et syndrom som går på øyne... Sjøgrenssyndrom. Men jeg tror det heter seg at en skal ha minst to av symptomene for dette syndromet, f.eks tørre øyne OG tørr munn, før du utredes videre. Dette syndromet er det lite kunnskap om blant leger og blir ofte oversett. Les gjerne litt omkring dette ved å søke på internett. God "bedring" og lykke til! :)

mil1365380270
Skrevet

Øyelegen sa det ikke var allergi? Hadde prøvd å ta en Zyrtec el.l.en kveld, jeg da, og sett om det ikke var bedre neste dag.

Trenger ikke å slå ut på tester selv om man er allergisk. Trenger ikke klø i øynene heller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...