Gå til innhold

Er dette billig ?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Man tager en butt med vann. Så tager man en potet og slår i en firtoms spiker. Legger den i vannet, og fyller på med salt til poteten flyter opp. Så tager man et sauelår og legger i saltlaken noen uker. Tas deretter opp og henges på stabburet til det er ferdig. Som man ser av tråden, strides de lærde om når det er. Selv liker jeg det godt tørket.

Noen vil tydeligvis røke det også. Det vil ikke jeg.

De jeg får på supern er for blaute, så jeg må tørke dem, men det tar tid ?

Skrevet

Har aldri prøvd å ettertørke kjøpte. Har faktisk aldri kjøpt.

Når jeg kjøper spekeskinke, sjekker jeg alltid om de er rå. Det er de som regel, og da kjøper jeg dem ikke.

Skrevet

Beina foran til pinnekjøtt ? Mener du bogene ? Trodde ikke det gikk an.

Ellers må du selvfølgelig regne med å betale mer for ferdig behandlet kjøtt. Våre sauesider har hengt på stabburet siden oktober, og vi får dem idag - namnam. Fenalårene er ikke ferdige før til sommeren. Nå stusset jeg forresten igjen, har deres fenalår blitt ferdige på to måneder ?

Bog er ypperlig til pinnekjøtt! Mye mer kjøtt, vettu. :)

Skrevet

Bogen er ypperlig som pinnekjøtt.Mere kjøtt...

Jeg har alltid blandet bog sammen med vanlig pinnekjøtt ;o)

Vi og! :) Gleder meg til julemiddagen! Får bare overtale svigermor til å lage kålrabistappe og ikke kokt kålrabi og kokte gulrøtter. *jækk*

Gjest undertegnet
Skrevet

Bogen er ypperlig som pinnekjøtt.Mere kjøtt...

Jeg har alltid blandet bog sammen med vanlig pinnekjøtt ;o)

Du kan gjerne ha bog sammen med pinnekjøttet, blir ikke pinnekjøtt av det likevel. Pinnekjøtt er ribbene!

Skrevet

De du får på supern ligger som regel i plast og er uspiselige.

Kjøp heller fenalår hos en slakter..da får du dem skikkelig tørket. Litt dyrere i pris men det er verdt det.

Ulv I Faarikaal
Skrevet

De du får på supern ligger som regel i plast og er uspiselige.

Kjøp heller fenalår hos en slakter..da får du dem skikkelig tørket. Litt dyrere i pris men det er verdt det.

Søstra mi bor i Ølen, derfra kommer alltid bra fenalår :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Beina foran til pinnekjøtt ? Mener du bogene ? Trodde ikke det gikk an.

Ellers må du selvfølgelig regne med å betale mer for ferdig behandlet kjøtt. Våre sauesider har hengt på stabburet siden oktober, og vi får dem idag - namnam. Fenalårene er ikke ferdige før til sommeren. Nå stusset jeg forresten igjen, har deres fenalår blitt ferdige på to måneder ?

Selvfølgelig kan du tørke bogene og tilberede dem på samme måte som pinnekjøtt, men _pinnekjøtt_ er det likevel ikke. Pinnekjøtt er ribbesida. Det forhindrer ikke annet fårekjøtt tilberedt på samme måte i å smake godt.

*glede meg til julaften*

Skrevet

Fenalår av ulv er ikke så etterspurt :-)

Å det blir det snart skal du se.... bare folk får smaken på det :o)

Pass deg!

Ulv I Faarikaal
Skrevet

Å det blir det snart skal du se.... bare folk får smaken på det :o)

Pass deg!

Hvordan skal de får smaken på det når det nesten ikke fins ulv ? Det er jo bare meg og et par til :-)

Skrevet

Hvordan skal de får smaken på det når det nesten ikke fins ulv ? Det er jo bare meg og et par til :-)

Importert kjøtt vettu....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...