Ulv I Faarikaal Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Man tager en butt med vann. Så tager man en potet og slår i en firtoms spiker. Legger den i vannet, og fyller på med salt til poteten flyter opp. Så tager man et sauelår og legger i saltlaken noen uker. Tas deretter opp og henges på stabburet til det er ferdig. Som man ser av tråden, strides de lærde om når det er. Selv liker jeg det godt tørket. Noen vil tydeligvis røke det også. Det vil ikke jeg. De jeg får på supern er for blaute, så jeg må tørke dem, men det tar tid ? 0 Siter
Atene Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 De jeg får på supern er for blaute, så jeg må tørke dem, men det tar tid ? Har aldri prøvd å ettertørke kjøpte. Har faktisk aldri kjøpt. Når jeg kjøper spekeskinke, sjekker jeg alltid om de er rå. Det er de som regel, og da kjøper jeg dem ikke. 0 Siter
nanna Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Beina foran til pinnekjøtt ? Mener du bogene ? Trodde ikke det gikk an. Ellers må du selvfølgelig regne med å betale mer for ferdig behandlet kjøtt. Våre sauesider har hengt på stabburet siden oktober, og vi får dem idag - namnam. Fenalårene er ikke ferdige før til sommeren. Nå stusset jeg forresten igjen, har deres fenalår blitt ferdige på to måneder ? Bog er ypperlig til pinnekjøtt! Mye mer kjøtt, vettu. 0 Siter
nanna Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Bogen er ypperlig som pinnekjøtt.Mere kjøtt... Jeg har alltid blandet bog sammen med vanlig pinnekjøtt ;o) Vi og! Gleder meg til julemiddagen! Får bare overtale svigermor til å lage kålrabistappe og ikke kokt kålrabi og kokte gulrøtter. *jækk* 0 Siter
Gjest undertegnet Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 Bogen er ypperlig som pinnekjøtt.Mere kjøtt... Jeg har alltid blandet bog sammen med vanlig pinnekjøtt ;o) Du kan gjerne ha bog sammen med pinnekjøttet, blir ikke pinnekjøtt av det likevel. Pinnekjøtt er ribbene! 0 Siter
Gjest gurk Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 De jeg får på supern er for blaute, så jeg må tørke dem, men det tar tid ? De du får på supern ligger som regel i plast og er uspiselige. Kjøp heller fenalår hos en slakter..da får du dem skikkelig tørket. Litt dyrere i pris men det er verdt det. 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 19. desember 2002 Skrevet 19. desember 2002 De du får på supern ligger som regel i plast og er uspiselige. Kjøp heller fenalår hos en slakter..da får du dem skikkelig tørket. Litt dyrere i pris men det er verdt det. Søstra mi bor i Ølen, derfra kommer alltid bra fenalår :-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Beina foran til pinnekjøtt ? Mener du bogene ? Trodde ikke det gikk an. Ellers må du selvfølgelig regne med å betale mer for ferdig behandlet kjøtt. Våre sauesider har hengt på stabburet siden oktober, og vi får dem idag - namnam. Fenalårene er ikke ferdige før til sommeren. Nå stusset jeg forresten igjen, har deres fenalår blitt ferdige på to måneder ? Selvfølgelig kan du tørke bogene og tilberede dem på samme måte som pinnekjøtt, men _pinnekjøtt_ er det likevel ikke. Pinnekjøtt er ribbesida. Det forhindrer ikke annet fårekjøtt tilberedt på samme måte i å smake godt. *glede meg til julaften* 0 Siter
Gjest mete Skrevet 20. desember 2002 Skrevet 20. desember 2002 Fenalår av ulv er ikke så etterspurt :-) Å det blir det snart skal du se.... bare folk får smaken på det ) Pass deg! 0 Siter
Ulv I Faarikaal Skrevet 21. desember 2002 Skrevet 21. desember 2002 Å det blir det snart skal du se.... bare folk får smaken på det ) Pass deg! Hvordan skal de får smaken på det når det nesten ikke fins ulv ? Det er jo bare meg og et par til :-) 0 Siter
Gjest mete Skrevet 28. desember 2002 Skrevet 28. desember 2002 Hvordan skal de får smaken på det når det nesten ikke fins ulv ? Det er jo bare meg og et par til :-) Importert kjøtt vettu.... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.