Gå til innhold

Feirer dere jula hjemme alene?

Anbefalte innlegg

Gjest mittinatten..

Lurer på hva som er mest vanlig, feirer dere hjemmejul alene sammen med sambo/ektefelle og barn eller sammen med andre?isåfall, mange andre?

Vi skal være alene(6 i familen), og gudsjelov for det.Hadde ikke orka og hatt flere her, nok liv med flere unger i huset!(selv om "ungene" er ganske store nå ; )

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86893-feirer-dere-jula-hjemme-alene/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skal ha vår første jul alene i huset vårt; bare gubben poden og jeg. Gleder meg kjempemasse!

Tidligere har vi pleid å dra til våre foreldre (som bor på samme sted) og jula har blitt tilbringet i stress mellom familiene. Passe på å få like mange middager på hver plass osv. Koselig, for all del, men du verden for et stress.

Så i år kjører vi det ganske enkelt: En nullstress jul, med rolige forberedelser og mange koselige førjulstimer med poden (bake pepperkake, ha hobbyverksted og ikke minst: Pynte pepperkakehuset!)

mvh

Annonse

Gjest ikke undertegnet

I år blir det bare kjernefamilien, mor far og barn.

Før, når besteforeldrene levde, var vi sammen med dem annethvert år.

Synes det er litt trist å være bare oss, men mindre stress selvfølgelig.

Som barn er jeg vant til store juleaften-feiringer med foreldre, besteforeldre, tanter, onkler og mange søskenbarn. Det var flott. Men de voksne var kan hende like slitne av juleforberedelsene den gangen som magne voksne er idag. Det la bare ikke vi barna merke til.

Nei, hittil har vi ikke gjort det. Det faller heller ikke naturlig, med både min og mannens familie i nærheten. Ville vært rart om vi satt og uglet her for oss selv da.

De to siste årene har vi stuet en hel haug mennesker inn i vårt lille hjem. 10-12 personer har vi vært.

I år reiser vi til min manns foreldre. En onkel av han vil også være tilstede julaften.

Nei, det synes jeg høres så stusselig ut. Jeg er vant med mye folk på julaften.

I år (som de to foregående årene) skal vi være hjemme hos oss, synes det er best sålenge vi har små barn. De som kommer er mine foreldre, mine to brødre med kone og kjæreste, samboerens mor og min lille niese på 4 mnd. Selv er vi to voksne og 3 barn. Det blir så koselig atte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...