Gå til innhold

Glitteret på treet da? Rundt eller nedover?

Anbefalte innlegg

Jeg har ventet lenge på at noen skulle stille dette viktige spørsmålet også i år, men det har ikke kommet enda så derfor må jeg vel spørre selv:

Hvordan skal glitteret på treet henge? Rundt treet, altså horisontalt, eller fra toppen og ned, altså vertikalt? Gubben vil gjerne ha glitteret hengende, men ettersom han ikke har stemmerett når det gjelder juletrepynten så blir den hengende vannrett. :o)

Fortsetter under...

He he he: Det evige stridstema. Nest etter hvilken vei "klaffen" på dorullen skal henge (men det er en _helt_ annen diskusjon, som vi får ta en annen gang).

Jeg synes det er enklest å få det pent, dersom glitteret henger nedover. Men dersom treet er gjvent og fint, så er det kjempefint å henge det rundt - a'la Donald Duck-juletreene.

Da jeg bodde i USA hadde vertsfamilien min verdens mest perfekte tre, og det var pynta etter alle kunstens regler (små kuler øverst, store kuler lenger ned. Juleornamenter som dekket stammen. Fire ramser med juletrelys etc). Men så var det også pynta 1 desember, og hver kveld etter jobben, satt vertsfaren min og beundret verket. Så kunne han reise seg og bytte om på to kuler, for å få det enda mer perfekt. Og (for å komme til poenget) på det treet var glitteret snurret rundt. Og det treet er det mest perfekte juletre jeg noensinne har sett.

mvh

Hvis du har langt, pent glitter kan det være fint med vannrett... hvis du har sånn pistrete nille-glitter, ville jeg foretrukket å ha det loddrett.

Jeg har begge deler og velger den loddrette varianten.

Øh... Nå høres jeg ut som min bestefar som organiserte alt til punkt og prikke. Ved juletrepyntinga var han i sitt ess.

-Nåå, Aina, ikke den kula der, nei! Litt mer til venstre. Så plasserer du den engelen litt høyere så det blir symmetrisk!

Jeg tror unga skal få bestemme pyntinga i år, jeg.

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Kommer an på størrelsen på treet. Små trær kler det hengende loddrett. Større trær kan godt ha det surret rundt nedover.

Blir jo litt samme spørsmålet som om hvordan en skal plassere lysa på utendørs trær.

Der synes jeg faktisk det er penest på store trær (på torget feks) at det har lysende loddrette 'lyssnorer'. Vakkert.

Ellers er jo alt en smakssak.

Mye avhenger av 'pynterens' estetiske sans der og da.

Glitteret på katastrofetreet vårt kommer sikkert til å gå både rundt, nedover, og bortover. *hehe*

Hehehe. Du har tydligvis et noenlunde likt tre som oss ja!! Men jeg har meldt meg ut, gubben og unga pynter. Så får jeg sitte å beundre verket etterpå med farga lys og greier.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...