Gå til innhold

Hvordan manne opp en dott?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Min ektemann er en dott. Han sier alltid ja til foreldrene sine - til vennene sine - og til sin tidligere samboer. Resultatet er at alle merkedager feires hos mor og far, vennene prioriteres sterkt og at barnemora sender ungene hans til oss i hytt og pine. Jeg kunne tenkt meg å disponere tiden vår på en helt annen måte, og i alle fall bli spurt om hva jeg vil. Hvordan få han til å forstå uten å bli beskyldt for å hate englebarna, svigersene eller kamerata?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86974-hvordan-manne-opp-en-dott/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan starte med å fortelle at du liker både barna, svigers og vennene hans. Si det som det er, at du ønsker å feire dager sammen med ham og at du også vil at han demper ned kameratbesøkene.

Resten er vel opp til ham. Han må lære seg og si nei. Ikke forvent for mye av ham i starten. La han trene seg opp, det kan ta tid.

Ulv I Faarikaal

Sett opp ei liste for deg selv og ta opp hvert enkelt tilfelle for seg, en og en. Mannfolk har litt problemer med mange momenter på en gang. Dere må møtes på halvveien. Nekt f eks å bli med på første sammenkomst.

Som mann vet jeg at det er vanskelig å forstå kvinner som ikke sier noe klart og tydelig, vi er ikke synske vi heller.

Det høres jo ikke ut som om han er en dott. Ærlig talt. Du snakker om det som en grusomhet at han tar i mot sine barn når eksen han sender dem til han. For han er sikkert ikke dette så ille.

At han også tar hensyn vil venner, samt andre enn deg, tyder vel på at han ikke er en dott. Altså; tvert i mot det du kaller han.

Jeg lurer på hva din definisjon av en dott er.

Min er at han sitter og holder deg i hånda hele tiden, og gjør alt du vil. Det ser med andre ord ikke ut som om han er en dott, i hvertfall ikke i følge min definisjon.

Gjest Kjerringnebbet

Dette skulle du tenkt på FØR du knyttet deg til en mann med barn og ekskone.

Og tenk, har han virkelig foreldre og venner! Som har attpåtil er sammen med.

Du høres utrolig egoistisk ut. Kankskje ikke rart han foretrekker annet selskap?

Tenk deg om!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...