Gå til innhold

Ukjen far- hvordan finne?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ukjent far jeg skal prøve å komme i kontakt med, men aner ikke hvordan.

...nei.... Tore på sporet blir ikke aktuelt... :-)

Jeg vet han bor i nabolandet, har navnet og at han har adoptert meg til min stefar.

Jeg vet også at han ønsket kontakt med meg for noen år siden.

Hvor får jeg opplysninger?

Jeg er myndig.

Håper noen kan gi meg et par råd.

- Noen som har en mening om på hvliken måte jeg skal ta kontakt dersom jeg finner ham?

Telefon? Brev? ... eller..?

:-) Takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/86985-ukjen-far-hvordan-finne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kjenner sikkert til Opplysningen her i Norge? Det finnes noe som heter utenlandsopplysningen også. Dit kan du ringe.

Ring 1880 eller 1881 og hør om nummeret dit.

Siden du har navnet og landet til faren din, kan du ihvertfall sjekke hvor mange de finner med det navnet. Er det ikke så mange, kanskje du kan få listen og så ringe dem en for en...?

Ellers kan du, dersom du har omtrentlig alder eller fødselsåret på faren din, be om telefonnummeret til det svenske/danske folkeregisteret. Et eller annet hovedkontor. Så ringer du dit, opplyser om navn og fødselsår, og ser hva som dukker opp av adresse.

Dersom jeg var deg, ville jeg nok tatt første gangs kontakt med far pr brev. Det gir dere begge tid og mulighet til å tenke gjennom saken i fred og ro, før dere evt snakkes på telefon eller treffes.

Håper de kan hjelpe deg. Det er mulig du må henvende deg skriftlig, men det tror jeg ikke.

En advokat bør vite hva du skal gjøre.

Når du er myndig har du rett på å få vite navnet på dine biologiske foreldre (for deg din biologiske far altså)

Men du bør tenke deg om. Kanskje du blir skuffet? Og du bør også tenke på din "ste"far som tross alt har vært og er faren din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...