Gå til innhold

FU: Gaveutdelingen - hvordan gjør dere det?

Anbefalte innlegg

Er det "klar-ferdig-gå!" eller en som sitter og deler ut en og en pakke f.eks?

Her var det som vanlig. Mannen insisterte på den siste metoden, for sånn var det da han var liten. Før vi var kommet halvveis, var det om å gjøre å bli ferdig.

De minste var overtrøtte og grinete og støynivået var høyt.

Det er mange pakker i en familie på 7 + hund.

Vel, vel.. Nå begynner min favorittdel av jula. Romjula. :-)

Fortsetter under...

Ehhh jeg vil egentlig at vi skal gjøre det slik som mannen din ønsker det. Det starter slik, men glir ut. Så jeg har et svare leven med å holde styr på hvem som fikk hvilken julegave og fra hvem. Synes det er flaut å spørre gavegivern hva vi fikk i gave :o)

Men skulle vi ha gjort det slik som jeg ønsket hadde nok gaveoppakkingen tatt mange timer.

Er svært glad i romjulen jeg også ;D

Vi gjør som dere,pakker opp en og en. Noe vi synes tar veldig lang tid og mye mas. Så i år prøvde vi en ny vri og lot ungene få pakkene sine først. Det var faktisk veldig behagelig. Vi slapp ungenes mas og vi voksne kunne pakke opp gavene i et roligere tempo.

Annonse

Hos oss har det aldri fungert med at en og en skal pakke opp gavene sine. (vet de gjør sånn hos svigerforeldrene til tanten min, men der sitter de også til langt over midnatt og pakker opp gaver) Da jeg og søsknene mine endelig var blitt store nok, fikk familen plutselig et tilskudd på 3 små barn på 2 år, og det hele begynte på nytt.

Vi har nisse som kommer til glede for de minste. Et år var tante nisse, og de minste kommenterte da at "Se, nissen har kjole." I år var min onkel nisse og alle vi voksne hadde latterkrampe mens de minste var frykelig alvorlige og måtte gjemme seg bak ryggen min.

Nissen delte ut en del gaver, gikk og så ble det til at 2-3 personer fant frem gaver og delte ut i fykende fart. Likevel tok det nesten to timer før alt var pakket ut (og pluselig oppdaget vi flere uåpnede pakker i haugen med papir)

Vi deler ut en og en, slik at alle får se hva den enkelte får. Når gaven er ferdig pakket opp og beskuet av alle, tar vi neste pakke under treet. Prøver å fordele det litt, slik at en person ikke får seks gaver på rad for eksempel, men at det fordeles jevnt over de tilstedeværende.

Vi benket oss rundt omkring på stua, jeg satt på golvet sammen med Tiril og Lavrans delte ut pakkene med litt hjelp fra morfar som satt i godstolen utpå golvet. Vi pakket stort sett ut en og en pakke, særlig når det var pakke til Lavrans tok det jo tid før neste pakke kom da. :o) Brukte vel ca. 1 1/2 time tror jeg og det gikk passelig fort. Ungene var rolige og ingen hyling og skriking og masing og styr, bare kos og trivsel.

Noe sånn midt imellom.

Snuppa på 3 1/2 plukker pakker, og iår kunne hun finne ut hvem det var til ved å se hvilken bokstav som stod først...

De fleste var til henne (vi var oss tre + svigermor), og noen til oss. Litt parallelloppakking ble det innimellom, det er ikke såå kult for småbarn å beundre voksenpresanger i lengre tid...he he, så hun fikk pakke opp en til selv mens en av oss pakket opp en til oss.

Stoppet tempoet et par ganger, men egenlig gikk det ganske rolig for seg.

Vi leser opp og deler ut alle gavene som ligger under treet.

Så begynner vi et sted, og alle pakker opp på rundtur :-)

Vi ser på hverandre, pakker ikke opp samtidig...

Når det nærmer seg slutten må noen ta to pakker pr. runde og andre må hoppe over, slik at alle er med på siste runden!

"riv-av-papiret-i-full-fart"-prinsippet er jo ikke noe koselig, da ser man jo ikke hva de andre pakker opp! Kosen er jo å se om de andre blir glade for gavene de får :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...