Gå til innhold

Fabrikkering av innlegg, årsak og intensjoner

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Det har vært mange innlegg som åpenbart er fabrikkerte hele tida mens jeg har vært her. Det er sikkert noe vi må leve med, og det gjør vel ikke noe særlig skade på noen måte.

Et tilfelle var ei som klaget over en psykopatisk ektemann og kunne forklare FOR mange av hans innerste kompliserte tanker og hva han ville oppnå osv. Ingen psykopat ville fortalt henne NOE slikt, så jeg beskyldte henne for selv å være mannen. Reaksjonen jeg fikk overbeviste meg ytterligere. Webbisen sletta underinnlegget mitt, da webbia sikkert trodde på det, og så mitt innlegg som trakassering.

Mange utgir seg for å være tenåring, men har er vokabular og forfatterevne ingen tenåring kan prestere.

Noen innlegg blir besvart på en slik måte at det åpenbart er svarer som selv har lagt ut hovedinnlegget.

Innlegg på seksualitet har et stort innslag av falske innlegg. Jeg lurer fært på hva de vil oppnå.

Hva tror du ?

Kan det være forstyrrede mennesker ?

Trenger spaltistene leserbrev i Vi menn ? (våre sex-innlegg blir pulisert i Vi menn som leserbrev)

Kan det være noen som utgir seg for motsatt part ? I tilfelle hvorfor ?

Eller er det hele noe jeg innbilder meg ?

Fortsetter under...

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

33

• SierDuDet

21

• Zirine

10

• Sofline

7

Gjest Zorgenfri

Nei, det er det jeg skriver, det gjør ikke noe. Min nysgjerrighet får meg til å stusse på hva de tenker bare. Eller kanskje jeg bare skal gi f... og ikke tenke ?

:-)

Det varierer helt sikkert fra tilfelle til tilfelle. Det kan være ønske om oppmerksomhet, ønske om å provosere, kanskje de vil få fram synspunkter og opplever de mer troverdige dersom de kan "fake" historier, eller kanskje de har reelle problemer men ikke ønsker å avsløre noe om seg selv.

Ulv I Faarikaal

Det varierer helt sikkert fra tilfelle til tilfelle. Det kan være ønske om oppmerksomhet, ønske om å provosere, kanskje de vil få fram synspunkter og opplever de mer troverdige dersom de kan "fake" historier, eller kanskje de har reelle problemer men ikke ønsker å avsløre noe om seg selv.

Eller man kjeder seg ?

:-)

Det er sikert noen som synes det er morsomt å provosere og derfor legger inn falske innlegg. Som regel blir det jo en ganske så underholdende tråd ut av det, og til og med lærerikt av og til. Så jeg ser egentlig ikke det store problemet med det. Det er uansett umulig å vite om noe av det folk skriver her inne er riktig, og er det viktig om det er riktig eller ikke?

Jeg har forresten selv blitt beskyldt for å skrive oppdiktede innlegg. Som regel under et mer anonymt nick, når det er ting som kan være ubehagelig dersom man skulle oppdage hvem jeg er eller hvem jeg sikter til. Det har vært om ting som er utenom vanlig, men allikevel helt sant. Selvfølgelig preget av min oppfatning av det (og det er vel alle innlegg her inn), men ikke oppspinn for det.

Det finnes mange mennesker og handlinger som er utenom "normalen", og jeg tviler ikke et sekund på at mange slike handlinger blir skrevet om her på sidene. Folk skriver om meninger som ikke alltid ville vært like akseptabelt å ytre som ikke-anonym.

Jeg tar uansett det jeg leser her inne med en klype salt, spesielt de innleggene som er på kanten, og gidder ikke irritere meg over det. Samtidig så synes jeg det er interessant å lese hva andre mener og tenker, og så får man jo gode tips her inne også da...

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det er sikert noen som synes det er morsomt å provosere og derfor legger inn falske innlegg. Som regel blir det jo en ganske så underholdende tråd ut av det, og til og med lærerikt av og til. Så jeg ser egentlig ikke det store problemet med det. Det er uansett umulig å vite om noe av det folk skriver her inne er riktig, og er det viktig om det er riktig eller ikke?

Jeg har forresten selv blitt beskyldt for å skrive oppdiktede innlegg. Som regel under et mer anonymt nick, når det er ting som kan være ubehagelig dersom man skulle oppdage hvem jeg er eller hvem jeg sikter til. Det har vært om ting som er utenom vanlig, men allikevel helt sant. Selvfølgelig preget av min oppfatning av det (og det er vel alle innlegg her inn), men ikke oppspinn for det.

Det finnes mange mennesker og handlinger som er utenom "normalen", og jeg tviler ikke et sekund på at mange slike handlinger blir skrevet om her på sidene. Folk skriver om meninger som ikke alltid ville vært like akseptabelt å ytre som ikke-anonym.

Jeg tar uansett det jeg leser her inne med en klype salt, spesielt de innleggene som er på kanten, og gidder ikke irritere meg over det. Samtidig så synes jeg det er interessant å lese hva andre mener og tenker, og så får man jo gode tips her inne også da...

Jeg blir heller aldri irritert, bare nysgjerrig. Og da kan det hende jeg forsøker å avsløre for moro skyld. Kanskje bare tre-fire ganger har jeg gjort det. Elllers gidder jeg ikke svare når jeg har mistanke om lureri, eller jeg later som ikkeno.

"Et tilfelle var ei som klaget over en psykopatisk ektemann og kunne forklare FOR mange av hans innerste kompliserte tanker og hva han ville oppnå osv. Ingen psykopat ville fortalt henne NOE slikt, så jeg beskyldte henne for selv å være mannen. Reaksjonen jeg fikk overbeviste meg ytterligere. Webbisen sletta underinnlegget mitt, da webbia sikkert trodde på det, og så mitt innlegg som trakassering."

Hvordan vet du hvordan en psykopat tenker? Er du det selv kanskje...?

"Mange utgir seg for å være tenåring, men har er vokabular og forfatterevne ingen tenåring kan prestere."

Hvordan vet du hva en tenåring kan prestere? Allerede som 14-15-åring kunne jeg skrive bedre enn mange godt voksne og kunne innbille folk det meste med det jeg skrev. Skjønner ikke hvorfor noen skal late som om de er en tenåring, for de får jo bare til svar at "du er altfor uerfaren til å skjønne noe av dette så deg hører vi ikke på"

"Noen innlegg blir besvart på en slik måte at det åpenbart er svarer som selv har lagt ut hovedinnlegget."

Antakelig fordi de ikke har fått svarene de ønsket og vil skape debatt.

"Innlegg på seksualitet har et stort innslag av falske innlegg. Jeg lurer fært på hva de vil oppnå."

Nei, det vet jeg ikke. De kjeder seg kanskje?

"Hva tror du ?

Kan det være forstyrrede mennesker ?"

Hmmm...

"Trenger spaltistene leserbrev i Vi menn ? (våre sex-innlegg blir pulisert i Vi menn som leserbrev)

Eller er det hele noe jeg innbilder meg ? "

Det siste kan være...

Jeg har også blitt beskyldt for å skrive falske innlegg. Fryktelig irriterende når det er ting som faktisk er viktig for meg. Lite morsomt.

1. Det burde ikke gå ann å bruke mer enn ett nick per brukernavn.

Sånn som det er i dag kan man skrive med så mange nick man vil.

2. Alle som registerer seg på Doktor Online burde på en eller annen måte legitimere seg. Webmaster burde ha alle brukernes reele navn.

3. Når en bruker utestenges burde maskinen brukeren bruker, utestenges. Ikke bare nicket. Det blir for dumt, og det er meningsløst.

På denne måten hadde tjenesten blitt mer seriøs.

De siste månedene har det vært så useriøst her at jeg vurderer sterkt å ha som nyttårsforsett at jeg skal kutte ut dol.

Gjest Tilfeldigbrukernavnnr88

2. Alle som registerer seg på Doktor Online burde på en eller annen måte legitimere seg. Webmaster burde ha alle brukernes reele navn.

3. Når en bruker utestenges burde maskinen brukeren bruker, utestenges. Ikke bare nicket. Det blir for dumt, og det er meningsløst.

De siste månedene har det vært så useriøst her at jeg vurderer sterkt å ha som nyttårsforsett at jeg skal kutte ut dol.

"Det burde ikke gå ann å bruke mer enn ett nick per brukernavn.

Sånn som det er i dag kan man skrive med så mange nick man vil."

Hva er galt med det? Er det ikke innholdet som er det viktigste, og ikke hvem som skriver det?

Ulv I Faarikaal

"Et tilfelle var ei som klaget over en psykopatisk ektemann og kunne forklare FOR mange av hans innerste kompliserte tanker og hva han ville oppnå osv. Ingen psykopat ville fortalt henne NOE slikt, så jeg beskyldte henne for selv å være mannen. Reaksjonen jeg fikk overbeviste meg ytterligere. Webbisen sletta underinnlegget mitt, da webbia sikkert trodde på det, og så mitt innlegg som trakassering."

Hvordan vet du hvordan en psykopat tenker? Er du det selv kanskje...?

"Mange utgir seg for å være tenåring, men har er vokabular og forfatterevne ingen tenåring kan prestere."

Hvordan vet du hva en tenåring kan prestere? Allerede som 14-15-åring kunne jeg skrive bedre enn mange godt voksne og kunne innbille folk det meste med det jeg skrev. Skjønner ikke hvorfor noen skal late som om de er en tenåring, for de får jo bare til svar at "du er altfor uerfaren til å skjønne noe av dette så deg hører vi ikke på"

"Noen innlegg blir besvart på en slik måte at det åpenbart er svarer som selv har lagt ut hovedinnlegget."

Antakelig fordi de ikke har fått svarene de ønsket og vil skape debatt.

"Innlegg på seksualitet har et stort innslag av falske innlegg. Jeg lurer fært på hva de vil oppnå."

Nei, det vet jeg ikke. De kjeder seg kanskje?

"Hva tror du ?

Kan det være forstyrrede mennesker ?"

Hmmm...

"Trenger spaltistene leserbrev i Vi menn ? (våre sex-innlegg blir pulisert i Vi menn som leserbrev)

Eller er det hele noe jeg innbilder meg ? "

Det siste kan være...

>>Hvordan vet du hvordan en psykopat tenker? Er du det selv kanskje...?

Damen måtte være tankeleser for å vite det hun visste, og jeg VET at psykopater ikke åpner seg SÅ lett, og ikke for de som de øver sitt spill mot. Fæl påstand du kommer med, har du dårlig samvittighet ? :-)

>>Hvordan vet du hva en tenåring kan prestere?

Jeg har lest mye som tenåringer har skrevet og hjulpet dem med mye skriftlig. Det kreves mange år med trening for å formulere seg skriftlig.

>>Antakelig fordi de ikke har fått svarene de ønsket og vil skape debatt.

Det er jeg med på.

>>Hmmm...

Så det er en tankevekker ?

>>Det siste kan være...

Javisst, men vi kan diskutere det likevel. Alt som skrives her er ikke sant.

Ulv I Faarikaal

He-he.

Nå er vi inne på noe :-)

Annonse

>>Hvordan vet du hvordan en psykopat tenker? Er du det selv kanskje...?

Damen måtte være tankeleser for å vite det hun visste, og jeg VET at psykopater ikke åpner seg SÅ lett, og ikke for de som de øver sitt spill mot. Fæl påstand du kommer med, har du dårlig samvittighet ? :-)

>>Hvordan vet du hva en tenåring kan prestere?

Jeg har lest mye som tenåringer har skrevet og hjulpet dem med mye skriftlig. Det kreves mange år med trening for å formulere seg skriftlig.

>>Antakelig fordi de ikke har fått svarene de ønsket og vil skape debatt.

Det er jeg med på.

>>Hmmm...

Så det er en tankevekker ?

>>Det siste kan være...

Javisst, men vi kan diskutere det likevel. Alt som skrives her er ikke sant.

Neida.. jeg tror ikke du er psykopat.. jeg skrev det bare for å provosere!

Og jeg vet godt at alt som skrives her ikke er sant.

Ulv I Faarikaal

Neida.. jeg tror ikke du er psykopat.. jeg skrev det bare for å provosere!

Og jeg vet godt at alt som skrives her ikke er sant.

Provosere ? Fy skamme deg :-)

Jeg har dessverre nærkontakt med personlighetsforstyrrelserfra tre ulike personer over tid, og kjente igjen mange symptomer, det var derfor jeg fintet dama.

Det hadde vært dumt om man aldri skulle kunne skrive under at annet nick. Det er greit å skrive under et annet nick dersom man blir for gjenkjennelig om man bruker sitt vanlige. Det er faktisk ting som jeg har lyst ikke skal komme ut om meg.

Vanligvis skriver jeg under mitt vanlig nick men vet at noen har kjent meg igjen og at det har blitt brukt mot meg privat.

Ellers så synes jeg det er idiotisk å skrive useriøse innlegg særlig slik noen gjør på seksualitet. Direkte kvalmende noen ganger så jeg har sluttet å kommentere på det forumet.

"Det burde ikke gå ann å bruke mer enn ett nick per brukernavn.

Sånn som det er i dag kan man skrive med så mange nick man vil."

Hva er galt med det? Er det ikke innholdet som er det viktigste, og ikke hvem som skriver det?

"Hva er galt med det? Er det ikke innholdet som er det viktigste, og ikke hvem som skriver det?"

Nettopp det Ulv påpeker over her. At svært mange av innleggene her er bullshit fra noen som har lite å gjøre.

Vi kan snu litt på spørsmålet: Hva er poenget med å skrive med flere nick? F.eks. hvis jeg begynner å bruke andre nick. Hva er poenget? Er det for ikke å få "riper" i SierDuDet nicket mitt? Riper i et i utgangspunktet anonymt nick?

Hva er poenget med det?

Ulv I Faarikaal

Det hadde vært dumt om man aldri skulle kunne skrive under at annet nick. Det er greit å skrive under et annet nick dersom man blir for gjenkjennelig om man bruker sitt vanlige. Det er faktisk ting som jeg har lyst ikke skal komme ut om meg.

Vanligvis skriver jeg under mitt vanlig nick men vet at noen har kjent meg igjen og at det har blitt brukt mot meg privat.

Ellers så synes jeg det er idiotisk å skrive useriøse innlegg særlig slik noen gjør på seksualitet. Direkte kvalmende noen ganger så jeg har sluttet å kommentere på det forumet.

Mye fornuftig her. At det stadig bløffes er nok en grunn til at jeg ikke gidder alltid.

Selv har jeg noen få ganger brukt annet nick for å stille et spørsmål eller svare noe jeg ikke vil dere skal vite jeg stiller, siden npen av dere kjenner meg. Kan ikke huske jeg har brukt det for å være ekkel.

"Det er faktisk ting som jeg har lyst ikke skal komme ut om meg."

Komme ut om deg? De får da ikke vite noe som helst om deg. De får vite noe om Dorthe, som man likevel ikke vet hvem er...

Jeg kan være enig med deg i at enkelte forum er mer sensitive enn andre. F.eks. kunne man hatt en ordning hvor det ikke gikk ann å skrive med flere nick enn ETT - og da snakker vi om et nick som webmaster har muligheten til å sjekke ut hvem er - på forum som Åpent, Meldinger og sexualitet og andre forum hvor det for tiden ser ut til å være 90 % bullshit.

På forum for Psykiatri, overgrep, diverse sykdomsrelaterte forum, osv, kunne man kalt seg hva man ville.

Vi bruker vel Dol forskjellig. Ser ut til at noen morer seg over andres naivitet når de legger ut useriøse innlegg og jeg synes ikke det er så hyggelig. Noen spørsmål på seksualitet er direkte kvalmende. Beveger meg ikke innpå det forumet lenger.

Liker best at folk skriver under sitt vanlige nick. Man kan jo ane personligheten til folk og det er jo hyggelig. Men alle må få lov til å skrive under annet nick hvis de ikke har lyst å utlevere seg personlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...