Gå til innhold

Fabrikkering av innlegg, årsak og intensjoner

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Ulv hadde ingen argumenter, hans største problem var at han fant det irriterende.

Man kan lett bli gjenkjent - det er mange her som har lagt igjen nok info om seg selv til at man lett kan finne ut hvem de er, dersom man ønsker.

Selv har du jo også under ditt vanlige nick skrevet en masse som ikke er sant. Hvorfor gjør det da noe om noen bytter nick innimellom?

Jeg har ikke brukt ordet irriterende, bare nysgjerrig.

Fortsetter under...

• Svar 128
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

33

• SierDuDet

21

• Zirine

10

• Sofline

7

Gjest Tilfeldigbrukernavnnr88

"Man kan lett bli gjenkjent - det er mange her som har lagt igjen nok info om seg selv til at man lett kan finne ut hvem de er, dersom man ønsker."

Det har jeg også gjort, men hvem bryr seg om det?

Det finnes vel knapt noen som har lagt hue sitt mer lagelig til hogg enn hva jeg har gjort, men hva gjør det om folk finner ut hvem man er?

For de av oss uten store psykiske lidelser eller annet personlig man ikke vil skal komme ut, så bør ikke dette være noe problem...

Dette er jo tross alt et helseorientert nettsted, derfor er det nok veldig mange som har kommet hit av årsaker de ikke føler for at alle skal kjenne til. Da er det kjekt å kunne operere med ulike brukernavn.

Annonse

Gjest Tilfeldigbrukernavnnr88

"Selv har du jo også under ditt vanlige nick skrevet en masse som ikke er sant."

Ja, det har jeg. Men dette er ekstreme overdrivelser som de som kjenner meg vet at er nettopp ekstreme overdrivelser. Hva andre måtte tro driter jeg uansett i.

"Hvorfor gjør det da noe om noen bytter nick innimellom?"

Folk må bytte nick så mye de vil for min del, jeg forstår bare ikke poenget med det, og synes ikke lenger dol er hva det var.

"Folk må bytte nick så mye de vil for min del, jeg forstår bare ikke poenget med det, og synes ikke lenger dol er hva det var. "

Det har jo alltid vært slik at folk har operert med flere nick. Selv synes jeg det er bedre nå enn det har vært på en stund, mer seriøst, ikke så mange standard-spørsmål og gjentagelser, og ikke så mange "sludre"-tråder som det var for en liten tid tilbake.

Men det kommer jo selvsagt an på hva man er ute etter.

Ulv I Faarikaal

Bedre med tanke på min argumentasjon.

Jeg er ikke nysgjerrig på hvem de er, bare på hva de vil oppnå med å lage usanne innlegg, kanskje finner jeg aldri svaret, men dagen etter er det alltids noe annet jeg kan lure på. F eks hva man oppnår med å være ekkel mot en anonym person.

Gjest faariulv

Innbilder deg? Å nei da!

Jeg kan til og med nevne navn (eller nick da..)

Nicket som kaller seg vin skriver om så mye tull som hun skal ha opplevd, at jeg finner det fullstendig usannsynlig.

At mennesker kan ha opplevd det hun skriver om, ja det tror jeg selvsagt.. Men at man forteller om det her inne? Nope..

Dette er jo tross alt et helseorientert nettsted, derfor er det nok veldig mange som har kommet hit av årsaker de ikke føler for at alle skal kjenne til. Da er det kjekt å kunne operere med ulike brukernavn.

Selvsagt, men det er jo ikke de som diskuterer helse jeg snakker om her. Hvis du har vært her en stund så er du fullstendig klar over det.

Jeg er ikke nysgjerrig på hvem de er, bare på hva de vil oppnå med å lage usanne innlegg, kanskje finner jeg aldri svaret, men dagen etter er det alltids noe annet jeg kan lure på. F eks hva man oppnår med å være ekkel mot en anonym person.

"F eks hva man oppnår med å være ekkel mot en anonym person."

Og enda viktigere: Hva man oppnår ved å være ekkel SOM en anonym person.

Det forundrer meg aldri at folk tror man tar seg nær av hva en person som kaller seg "ikke undertegnet" eller lignende, sier.

Men de som slenger dritt anonymt tror av en eller annen grunn det.

Den eneste kritikken jeg tar til etterretning er kritikk fra nick jeg "respekterer", og selvsag ikke nick jeg knapt har sett tidligere.

Gjest ooooooooops

1. Det burde ikke gå ann å bruke mer enn ett nick per brukernavn.

Sånn som det er i dag kan man skrive med så mange nick man vil.

2. Alle som registerer seg på Doktor Online burde på en eller annen måte legitimere seg. Webmaster burde ha alle brukernes reele navn.

3. Når en bruker utestenges burde maskinen brukeren bruker, utestenges. Ikke bare nicket. Det blir for dumt, og det er meningsløst.

På denne måten hadde tjenesten blitt mer seriøs.

De siste månedene har det vært så useriøst her at jeg vurderer sterkt å ha som nyttårsforsett at jeg skal kutte ut dol.

Tror du er litt for glad i den 'kultstatusen' du har greid å opparbeide her jeg SDD!

Derfor greier du ikke holde deg vekk mener jeg...

Gjest ooooooooops

Både i forhold til om jeg kan klare å slutte og hvor mitt livsfokus er rettet, så tar du selvsagt veldig feil.

Ingen 'helt normale' mennesker greier å fabrikkere et så stort kvanta innlegg som du, SDD. Det er rett og slett uforenlig med det de fleste anser som et 'normalt' liv.

Men jeg vet det er 'normalt' for deg. Såpass har jeg jo skjønt etterhvert!

Annonse

Gjest ooooooooops

"Hva er galt med det? Er det ikke innholdet som er det viktigste, og ikke hvem som skriver det?"

Nettopp det Ulv påpeker over her. At svært mange av innleggene her er bullshit fra noen som har lite å gjøre.

Vi kan snu litt på spørsmålet: Hva er poenget med å skrive med flere nick? F.eks. hvis jeg begynner å bruke andre nick. Hva er poenget? Er det for ikke å få "riper" i SierDuDet nicket mitt? Riper i et i utgangspunktet anonymt nick?

Hva er poenget med det?

Har du tungt for det eller?

Poenget, som du ikke catcher, er at du vil stille et spørsmål som du ikke vil identifiseres ved. Du vil ikke at alle de 100 du kjenner og de du har hatt forhold til skal identifisere deg med et spørsmål (tatt ut av løse lufta) du har om hvordan du skal forholde deg til at du har voldtatt din niese som er bare 14 år. For hvis du stiller det spørsmålet under ditt faste Sier Du Det-nick, så får du kanskje ikke napp neste gang du har lyst til en kjapp en med en annen DOL'er.

Håper du skjønner ironien bak dette, SDD!!??

Men dette var for å forklare deg at det kanskje er slike forhold som får folk til å ville bruke andre nick enkelte ganger. En er ikke alltid helt anonym hvis en har utlevert seg her under samme nicket i lang tid.

Skjønner du hva bl.a. Dorthe prøver å få deg til å forstå nå?

Gjest ooooooooops

Har du tungt for det eller?

Poenget, som du ikke catcher, er at du vil stille et spørsmål som du ikke vil identifiseres ved. Du vil ikke at alle de 100 du kjenner og de du har hatt forhold til skal identifisere deg med et spørsmål (tatt ut av løse lufta) du har om hvordan du skal forholde deg til at du har voldtatt din niese som er bare 14 år. For hvis du stiller det spørsmålet under ditt faste Sier Du Det-nick, så får du kanskje ikke napp neste gang du har lyst til en kjapp en med en annen DOL'er.

Håper du skjønner ironien bak dette, SDD!!??

Men dette var for å forklare deg at det kanskje er slike forhold som får folk til å ville bruke andre nick enkelte ganger. En er ikke alltid helt anonym hvis en har utlevert seg her under samme nicket i lang tid.

Skjønner du hva bl.a. Dorthe prøver å få deg til å forstå nå?

Før du anklager meg for å mene at det er seksuelle årsaker tila t folk ikke bruker eget nick. DET mener jeg ikke!!!

Dette var bare et eksempel. et EKSEMPEL. Hører du det?

Vanligvis er det helt andre og uviktige årsaker til at folk bruker flere nick.

Jeg er føre var nå.

Gjest ooooooooops

"F eks hva man oppnår med å være ekkel mot en anonym person."

Og enda viktigere: Hva man oppnår ved å være ekkel SOM en anonym person.

Det forundrer meg aldri at folk tror man tar seg nær av hva en person som kaller seg "ikke undertegnet" eller lignende, sier.

Men de som slenger dritt anonymt tror av en eller annen grunn det.

Den eneste kritikken jeg tar til etterretning er kritikk fra nick jeg "respekterer", og selvsag ikke nick jeg knapt har sett tidligere.

En er jo like 'anonym' om en kaller seg 'ikke undertegnet' eller 'Dorthe' eller 'Vanessa'.

Her inne. Det har du jo selv påstått. At en er anonym her.

Skjønner ikke at du skal motta kritikken forskjellig avhengig av nick da.

Ulv I Faarikaal

Jeg har også hatt en sterk mistanke om at mange innlegg her er fake. Jeg svarer deretter.... Hvem som er forfattere(n) og hvorfor, har jeg også reflektert en smule over...

Jeg vet ikke hva slags menneske som utgir seg for en 12 år gammel gutt eller 14 år gammel jente. At det er voksne kan man tydelig se på vokabularet og formuleringene som klart ikke kommer fra barn, men godt voksne. Ord som f eks "artikulering" er for voksent ord å bruke riktig.

Gjest ooooooooops

"Man kan lett bli gjenkjent - det er mange her som har lagt igjen nok info om seg selv til at man lett kan finne ut hvem de er, dersom man ønsker."

Det har jeg også gjort, men hvem bryr seg om det?

Det finnes vel knapt noen som har lagt hue sitt mer lagelig til hogg enn hva jeg har gjort, men hva gjør det om folk finner ut hvem man er?

For de av oss uten store psykiske lidelser eller annet personlig man ikke vil skal komme ut, så bør ikke dette være noe problem...

Hvem bryr seg om det?

De som ikke er kopier av deg kanskje?

Hva vet du om mora di hadde synes det var ok hvis hunv iste om alt du hadde skrevet her. Kanskje hun hadde vært flau over at hennes venninner visste at SDD var HENNES sønn. Så flaut!

Kanskje enkelte velger litt bedre anonymitet under flere nick av hensyn til ektefelle eller barn eller foreldre.

DEN tanken streifer nok ikke deg?

Før du anklager meg for å mene at det er seksuelle årsaker tila t folk ikke bruker eget nick. DET mener jeg ikke!!!

Dette var bare et eksempel. et EKSEMPEL. Hører du det?

Vanligvis er det helt andre og uviktige årsaker til at folk bruker flere nick.

Jeg er føre var nå.

Seksuelle årsaker? Jeg skummet bare raskt gjennom det du skrev, så jeg jeg aner ikke hva du snakker om.

Det beste man kan gjøre er vel egentlig å drite i å svare de som åpenbart figurerer med et falskt nick, noe jeg skal begynne med.

Man kan starte med å ikke lenger svare folk som kaller seg Ooooooooooops, eller lignende.

God jul!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...