veslo Skrevet 25. desember 2002 Skrevet 25. desember 2002 Kva for støtte får ein når ein får barn, utan å ha jobba minst eit år på samme arbeidsplass(slik at ein får fødselspermisjon) Kjempe-glad for svar!!!! 0 Siter
Lillemus Skrevet 25. desember 2002 Skrevet 25. desember 2002 Ca. 32.000,- i engangsstønad, den kan etter søknad utbetales tidligst 12 uker (?) før termin. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. desember 2002 Skrevet 25. desember 2002 Engangsstønad ca 32 000. Sjekk på www.trygdehjelpen.no 0 Siter
Sofline Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Er du gravid, Veslo? Man får i alle fall en førstegangsstønad (den var på rundt 30 000 for noen år siden) og barnetrygd. Er man enslig får man barnetrygd for et barn mer enn man har + bidrag fra faren. Er man student får man ekstra lån/stipend fra Lånekassen (fødselsstipend). 0 Siter
Nikki Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Dersom du ikke har rett til fødselspenger, får du en engangsstønad fra Trygdekontoret. Men du behøver vel ikke ha jobbet i ett år på samme arbeidsplass for å ha rett til fødselspenger?? 0 Siter
molli Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Så lenge du har hatt skattbar inntekt i minst 6 av de siste 10 mnd før fødselen, spiller det ingen rolle HVOR du har jobbet eller hvor mange steder. Du kan ha hatt tjue arbeidsgivere, det er helt likegyldig. Retten til fødselspermisjon og permisjonspenger får du som sagt av all skattbar inntekt som du får av arbeid(lønn). 0 Siter
Mamta Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Det er riktig som molli sier. I tillegg mener jeg at også arbeidsledighetstrygd gir rett til permisjonspenger, ihvertfall var det slik før. Hilsen fra 0 Siter
tiliti Skrevet 26. desember 2002 Skrevet 26. desember 2002 Forutsatt at du bor sammen med barnets far: Har du hatt inntekt/sykepenger/arbeidsledighetstrygd 6 av de siste 10 mnd før fødsel får du permisjonspenger. Fra lånekassen får du fødselsstipend dersom du er student. OG engangsstønad fra trygdekontoret. Har du ikke rett på noe av dette får du engangsstønad fra trygdekontoret og hjelp fra sosialkontoret. 0 Siter
veslo Skrevet 28. desember 2002 Forfatter Skrevet 28. desember 2002 Er du gravid, Veslo? Man får i alle fall en førstegangsstønad (den var på rundt 30 000 for noen år siden) og barnetrygd. Er man enslig får man barnetrygd for et barn mer enn man har + bidrag fra faren. Er man student får man ekstra lån/stipend fra Lånekassen (fødselsstipend). Eg testa negativt i går.... Vart skuffa eg... Var så sikker på at eg var gravid.... (sjøl om eg går på p-piller og har tatt alle pillene til rett tid utan å kaste opp etterpå...) jaja.. 0 Siter
Sofline Skrevet 29. desember 2002 Skrevet 29. desember 2002 Eg testa negativt i går.... Vart skuffa eg... Var så sikker på at eg var gravid.... (sjøl om eg går på p-piller og har tatt alle pillene til rett tid utan å kaste opp etterpå...) jaja.. Du får sikkert en sjanse igjen senere:-) Jeg vet akkruat hvordan du har det for jeg var oppi akkurat samme situasjon som deg for over ett år siden, testet negativt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.