Gå til innhold

Økonomiske støtteordningar når ein får barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er du gravid, Veslo?

Man får i alle fall en førstegangsstønad (den var på rundt 30 000 for noen år siden) og barnetrygd. Er man enslig får man barnetrygd for et barn mer enn man har + bidrag fra faren. Er man student får man ekstra lån/stipend fra Lånekassen (fødselsstipend).

Så lenge du har hatt skattbar inntekt i minst 6 av de siste 10 mnd før fødselen, spiller det ingen rolle HVOR du har jobbet eller hvor mange steder. Du kan ha hatt tjue arbeidsgivere, det er helt likegyldig. Retten til fødselspermisjon og permisjonspenger får du som sagt av all skattbar inntekt som du får av arbeid(lønn).

Annonse

Forutsatt at du bor sammen med barnets far:

Har du hatt inntekt/sykepenger/arbeidsledighetstrygd 6 av de siste 10 mnd før fødsel får du permisjonspenger.

Fra lånekassen får du fødselsstipend dersom du er student. OG engangsstønad fra trygdekontoret.

Har du ikke rett på noe av dette får du engangsstønad fra trygdekontoret og hjelp fra sosialkontoret.

Er du gravid, Veslo?

Man får i alle fall en førstegangsstønad (den var på rundt 30 000 for noen år siden) og barnetrygd. Er man enslig får man barnetrygd for et barn mer enn man har + bidrag fra faren. Er man student får man ekstra lån/stipend fra Lånekassen (fødselsstipend).

Eg testa negativt i går.... :( Vart skuffa eg... Var så sikker på at eg var gravid.... (sjøl om eg går på p-piller og har tatt alle pillene til rett tid utan å kaste opp etterpå...) jaja..

Eg testa negativt i går.... :( Vart skuffa eg... Var så sikker på at eg var gravid.... (sjøl om eg går på p-piller og har tatt alle pillene til rett tid utan å kaste opp etterpå...) jaja..

Du får sikkert en sjanse igjen senere:-) Jeg vet akkruat hvordan du har det for jeg var oppi akkurat samme situasjon som deg for over ett år siden, testet negativt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...