Gå til innhold

FU: Migrene. Hva hjelper for deg?

Anbefalte innlegg

Jeg har migrene og rett før eksamen i desember og nå i jula har den vært ille.

Jeg har prøvd zomig tablett, maxalt(?) smeltetablett og imigran nesespray.

Smeltetabletten var det eneste jeg synes hjalp godt nok, men siden jeg reagerer på aspartam (som er i maxalt) endte jeg opp med en grusom "etterhodepine" når maxalt'en gikk ut av kroppen.

Det eneste jeg synes hjelper er paralgin forte, men det er ikke akkurat ønskelig å bruke så mye av...

Derfor. Hva hjelper for dere når dere har migrene?

Finnes det overhodet noe man kan ta sånn at man ikke blir hemmet av migrenen? Det er jo ikke alltid det passer å legge seg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87099-fu-migrene-hva-hjelper-for-deg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Kie,

Jeg tar Migraleve Pink (kjøpes reseptfritt i Storbritannia), som inneholder:

500mg Paracetamol

8mg Codeine Phosphate

6,25mg Buclizine HCl

Buclizine gjør at den virker raskt, men man kan bare ta dem når man får migrene (ikke flere ganger samme dag).

De inneholder kun 20% så mye kodein som i PForte.

Man får også (reseptfritt) Co-codamol tabletter (500 mg Paracet, 8mg kodein), som man kan ta flere ganger.

===

Dette er ikke "nye moderne medisiner", men det fungerer da for meg.

Tror du det er stress som forårsaker migrenen? (Evt. tanken på enda en fødsel denne uken! *S*)

*klem*

Hei Kie,

500mg Paracetamol

8mg Codeine Phosphate

6,25mg Buclizine HCl

Buclizine gjør at den virker raskt, men man kan bare ta dem når man får migrene (ikke flere ganger samme dag).

Man får også (reseptfritt) Co-codamol tabletter (500 mg Paracet, 8mg kodein), som man kan ta flere ganger.

===

Tror du det er stress som forårsaker migrenen? (Evt. tanken på enda en fødsel denne uken! *S*)

*klem*

Joda, det er nok mye stress. Var ikke flink nok til å ha klare skiller mellom lesetid og fritid før eksamen. Litt vanskelig med et enormt pensum.

Jeg sovnet som regel med kompendiet over ansiktet hver natt. (Noen har forresten fortalt meg at kompendium på hodet ikke er fullgodt prevensjonsmiddel. ;-))

De tablettene hørtes ut som om de var verdt et forsøk. Det hadde jo vært greit å redusere kodeinet.

Noe må jeg finne på før jeg skal ut i praksis, liksom.

Hvordan får du tak i de tablettene?

Kan man be legen om å bestille de?

Joda, det er nok mye stress. Var ikke flink nok til å ha klare skiller mellom lesetid og fritid før eksamen. Litt vanskelig med et enormt pensum.

Jeg sovnet som regel med kompendiet over ansiktet hver natt. (Noen har forresten fortalt meg at kompendium på hodet ikke er fullgodt prevensjonsmiddel. ;-))

De tablettene hørtes ut som om de var verdt et forsøk. Det hadde jo vært greit å redusere kodeinet.

Be noen du kjenner som skal til England plukke opp et par pakker til deg. Eller kanskje vi burde ha en felles DOL-migrene-pille-tur? ;) Jeg kjøper også de samme pillene eller noen som heter Sulphadeine, (har de omtrent de samme virkestoffene, Sør?) når jeg eller andre kjente er i England.

Min mor har skrekkelig migrene. jeg har litt, dunking i hodet 2 dager, ikke oppkast. Ingenting spes som hjelper.

MEN, jeg leste om en medisin som heter "Relpax". Tror det sto om en norsk dame som hadde brukt det, og fått livet endret, i Time. Aner dessverre ikke særlig mer, men noterte meg navnet.

Be noen du kjenner som skal til England plukke opp et par pakker til deg. Eller kanskje vi burde ha en felles DOL-migrene-pille-tur? ;) Jeg kjøper også de samme pillene eller noen som heter Sulphadeine, (har de omtrent de samme virkestoffene, Sør?) når jeg eller andre kjente er i England.

Hei EM,

Sulphadeine fant jeg ikke. Det er en gammel "pencilin" som heter Sulfadine, men alt annet like, vil jeg påstå at den heller forårsaker migrene...

En annen godt medikament er Sudafed (pseudoefedrin) som er meget bra når man er forkjølet, fordi det tørker slimhinnene og kan forhindre bihulebetennelse.

Alt vel!

*klem*

Annonse

Hehe..

Dolerne på pilletur til England. *ser det for meg*

Kommer ikke på noen som skal til England med det første.

Hei,

Jeg får en eller annen søster (jeg har en samling) til å ta dem med seg fra England (de (tablettene, ikke søstrene) er reseptfrie).

Hvis du kjenner noen i Storbritannia kan du jo be dem poste dem?

*klem*

Hei Kie,

500mg Paracetamol

8mg Codeine Phosphate

6,25mg Buclizine HCl

===

*klem*

Merker du noen bivirkninger av tablettene?

Bruker Zomig, de hjelper bra, men jeg blir så susete ;o)

Merker du noen bivirkninger av tablettene?

Bruker Zomig, de hjelper bra, men jeg blir så susete ;o)

Hei,

Dette er jo tabletter man skal ta når man får migrene (og ikke profylaktisk (hver dag, for å forhindre migrene)), så for meg er det OK så lenge bivirkningene er mindre alvorlige enn halshugging! ;-)

Mer seriøst: nei, jeg merker ingen bivirkninger. Jeg blir kanskje litt trett, men det kan like godt være pga migrenen.

Hvis jeg hadde mye migrene nå, ville jeg kanskje undersøkt nyere medisiner, men disse gjør jobben nå. Før måtte jeg ligge i helt mørkt rom for alt lys var så smertefullt, men heldigvis har jeg ikke slike migrene lengre.

Med vennlig hilsen

Gjest nesten ikke anfall nå

Jeg var langtidssykemeldt pga migrene, hadde anfall opp til 5 dager i uka og var nærmest invalid. Har prøvd det meste av medisiner mot det, og fant som deg ut at Paralgin hjalp litt, Solphadeine hjelper litt osv. samt sprøyter med Immigran.

Men så var det en vennlig sjel som sa at prøv å ta Periukum olje hver dag, tre ganger daglig - min hodepine var mye stressrelatert samt en del matvarer. Jeg tok olja, smaker død og fordervelse, og etter en mnd. begynte det å sje ting.

Plutslig sier min mann, du har ikke hatt migrene på en uke - vi går ut og feier! Nå etter tre år er jeg tilbake i full jobb, har vel ikke mer en ett til to anfall pr. år nå.

Så derfor viss du er mye plaget råder jeg deg til å prøve Perikum olje, de tablettene hjelper ikke meg ivertfall. Vet at det egentlig ikke selges olje i Norge lenger nå (sikkert fordi det virker) men noen helsekostbutikker selger det "under disken" så dersom du spør så får du nok tak i.

Lykke til!

Jeg bruker Maxalt Rapitab., og synes hittil det er det eneste som har hjulpet noe.

En lege ville ha meg over på Anervan, men de hjalp ikke en dritt. Dessuten fikk jeg diare av dem. En annen gang prøvde jeg Imigran, men de ga heller ingen effekt på meg (ikke nevneverdig som jeg husker iallefall).

Ellers er det jo som du sier; Paralgin Forte. Men det er ikke noe man kan knaske i gytt og pine.

Jeg var langtidssykemeldt pga migrene, hadde anfall opp til 5 dager i uka og var nærmest invalid. Har prøvd det meste av medisiner mot det, og fant som deg ut at Paralgin hjalp litt, Solphadeine hjelper litt osv. samt sprøyter med Immigran.

Men så var det en vennlig sjel som sa at prøv å ta Periukum olje hver dag, tre ganger daglig - min hodepine var mye stressrelatert samt en del matvarer. Jeg tok olja, smaker død og fordervelse, og etter en mnd. begynte det å sje ting.

Plutslig sier min mann, du har ikke hatt migrene på en uke - vi går ut og feier! Nå etter tre år er jeg tilbake i full jobb, har vel ikke mer en ett til to anfall pr. år nå.

Så derfor viss du er mye plaget råder jeg deg til å prøve Perikum olje, de tablettene hjelper ikke meg ivertfall. Vet at det egentlig ikke selges olje i Norge lenger nå (sikkert fordi det virker) men noen helsekostbutikker selger det "under disken" så dersom du spør så får du nok tak i.

Lykke til!

Hæ? Hvorfor selges det ikke? Faen og....!!! Er du sikker?

Annonse

Hei,

Jeg får en eller annen søster (jeg har en samling) til å ta dem med seg fra England (de (tablettene, ikke søstrene) er reseptfrie).

Hvis du kjenner noen i Storbritannia kan du jo be dem poste dem?

*klem*

Du kan jo bare bestille dem her da....:

http://www.pharmacy2u.co.uk/

Det har jeg gjort, de shipper også "overseas".

Så får vi se hva tollen blir...

Hehe..

Se her:

Du kan bestille pillene som Sør anbefalte. Jeg har bestemt meg for å prøve dem, jeg!!

Du kan jo bare bestille dem her da....:

Det har jeg gjort, de shipper også "overseas".

Så får vi se hva tollen blir...

Hei,

Hvis de blir merket som medisiner (og da særlig som smertestillende) kommer de nok neppe gjennom tollen, uansett om verdien ligger under den momspliktige grensen.

Med vennlig hilsen

Hei EM,

Sulphadeine fant jeg ikke. Det er en gammel "pencilin" som heter Sulfadine, men alt annet like, vil jeg påstå at den heller forårsaker migrene...

En annen godt medikament er Sudafed (pseudoefedrin) som er meget bra når man er forkjølet, fordi det tørker slimhinnene og kan forhindre bihulebetennelse.

Alt vel!

*klem*

Hei :)

God Jul!

Sulphadeine..det er kanskje skrevet feil, det er også en paracet og kodein-blanding tror jeg.

Sudefed kjøper jeg også med meg fra England, og noen fine greier som bedøver nedover halsen når man har halsbetennelse.

Veldig irriterende at man ikke kan få slikt i Norge!

mvh,

Hehe..

:)

Nå er det jo snart rimeligere å dra på pille-tur til London enn å dra på harry-tur til Sverige ;)

Dette blir jo nesten et sparetiltak for de som er opptatt av slikt ;)

mvh,

Gjest nesten ikke anfall nå.

Hæ? Hvorfor selges det ikke? Faen og....!!! Er du sikker?

Du kan jo prøve på helsekosten din, noen selger det jo - jeg får jo kjøpt det selv. Tar bare en gang til dagen nå og det holder. Kjøper en stor brun flaske, men fikk beskjed om at de ikke fikk selge lenger. Har en venninne i Stavanger som skulle prøve, hun fant en som solgte "under disk" der - då stikker du innom et par så får du sikkert napp..

Se her:

Du kan bestille pillene som Sør anbefalte. Jeg har bestemt meg for å prøve dem, jeg!!

Jeg også. Moren min skal visst til England på vårparten.

Hvordan er det forresten med å bestille medisiner fra utlandet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...