Gå til innhold

Hvor tøft er medisinstudiet?

Anbefalte innlegg

Gjest Har_veldig_lyst

Jeg vurderer å prøve å bryte meg inn på medisinstudiet i Trondheim. Det betyr at jeg må samle 40 vekttall før jeg kan komme inn...Det jeg lurer på er hvor krevende er egentlig studiet? Må man være et "geni" for å klare å gjennomføre det? Hvor stor arbeidsbelastning må en regne med? Er det forenlig med å være småbarnsmamma?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87132-hvor-t%C3%B8ft-er-medisinstudiet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har annen utdanning, men jeg mener at er du normalt utrustet så klarer du det du vil. Jeg tror nok at dette studiet er ett av de hardere, men jeg har ingen tro på at det er bare genier som klarer det. Jeg er overbevist om at du klarer det hvis du selv vil og legger det til rette slik at du får tid til å lese.

Jeg er av den mening at alle klarer det meste hvis de virkelig vil. Så har du lyst skal du sette i gang, men det er viktig at du setter av tid du skal lese og studere og det må prioriteres i mange år fremover.

Lykke til:-))

Er du normalt smart + villig til å jobbe jevnt, klarer du det. Bare pass på å samle livserfaring nok til å ikke tro på dem som vil fortelle deg at du som leeeeegestudent tilhører cremen og er høyt hevet over bermen. Behold en ydmykhet overfor andre mennesker + respekt for at du ikke sjøl kan vite alt, så blir du en god doktor!

Når du ser på hva vanlige allmennpraktiserende leger faktisk _gjør_, så skulle man ikke tro at medisinstudiet er vanskelig i det hele tatt.

Men èn ting skal legene ha - de er skikkelig flinke til å skrive ut resepter på tabletter, og så er de også gode til å be deg komme tilbake dersom tablettene ikke virker.

Ulv I Faarikaal

Når du ser på hva vanlige allmennpraktiserende leger faktisk _gjør_, så skulle man ikke tro at medisinstudiet er vanskelig i det hele tatt.

Men èn ting skal legene ha - de er skikkelig flinke til å skrive ut resepter på tabletter, og så er de også gode til å be deg komme tilbake dersom tablettene ikke virker.

Kompisen er legemiddelkonsulent og sier at hvis jeg visste hvor lite de visste, så hadde jeg ikke turt gå til dem. Særlig de eldre privatpraktiserende.

Kompisen er legemiddelkonsulent og sier at hvis jeg visste hvor lite de visste, så hadde jeg ikke turt gå til dem. Særlig de eldre privatpraktiserende.

Det tror jeg på. Jeg har vært hos lege flere ganger det siste året. Takket være internett, har jeg vist ganske mye mer enn legen om de sakene jeg har vært hos legen for. Han kunne ikke fortelle meg NOE jeg ikke allerede visste sist jeg var der.

Annonse

Ulv I Faarikaal

Det tror jeg på. Jeg har vært hos lege flere ganger det siste året. Takket være internett, har jeg vist ganske mye mer enn legen om de sakene jeg har vært hos legen for. Han kunne ikke fortelle meg NOE jeg ikke allerede visste sist jeg var der.

Et lite problem jeg har, har fått 4 ulike diagnoser og 2 "vet ikke".

Ved å legge sammen de ulike og bruke sunn fornuft, har jeg klart å fikse det sjøl. Jeg fikk det jeg trengte av legen, han sa ikkeno, og bra ble det.

Et lite problem jeg har, har fått 4 ulike diagnoser og 2 "vet ikke".

Ved å legge sammen de ulike og bruke sunn fornuft, har jeg klart å fikse det sjøl. Jeg fikk det jeg trengte av legen, han sa ikkeno, og bra ble det.

Det blir jo stadig mer utbredt med slike "Gjør det selv"-pakker. Nå kan du jo sjekke alle mulige blodverdier hjemme, i løpet av en halvtime. I Sverige får du også kjøpt pakker der du kan teste deg for kreft og HIV.

Ja, for hos legen får en jo IKKE hjelp.

Ulv I Faarikaal

Det blir jo stadig mer utbredt med slike "Gjør det selv"-pakker. Nå kan du jo sjekke alle mulige blodverdier hjemme, i løpet av en halvtime. I Sverige får du også kjøpt pakker der du kan teste deg for kreft og HIV.

Ja, for hos legen får en jo IKKE hjelp.

Joda, legen må skrive ut resepter på ting du trenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...