Gå til innhold

Når presentere ny kjærest for barna?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Jeg synes man skal presentere den nye kjæresten når man selv føler seg sikker nok og føler at tiden er inne.

Så er du sikker, så gjør det:o)

Og trenger man å presentere den nye mannen/damen som noe annet enn den nye kjæresten?

Gjest mange spørsmål

Jeg synes man skal presentere den nye kjæresten når man selv føler seg sikker nok og føler at tiden er inne.

Så er du sikker, så gjør det:o)

Og trenger man å presentere den nye mannen/damen som noe annet enn den nye kjæresten?

Nå er det ikke meg dette gjelder, men...

Jeg har venner som har presentert nye kjærester etter en uke og jeg har venner som har presentert kjærester etter to år. Trenger jeg å si at de som gjorde det etter en uke har ny kjærest igjen etter svært kort stund?

Blir det ikke fort mange personer for barna å forholde seg til da?

Gjest Novembermom

Nå er det ikke meg dette gjelder, men...

Jeg har venner som har presentert nye kjærester etter en uke og jeg har venner som har presentert kjærester etter to år. Trenger jeg å si at de som gjorde det etter en uke har ny kjærest igjen etter svært kort stund?

Blir det ikke fort mange personer for barna å forholde seg til da?

Jo, det var vel litt fort etter en uke. Da tror jeg to år er litt bedre.

Man bør jo ha vært sammen en stund, føle seg sikker og ha et stabilt forhold før man går videre til barna.

Annonse

Jeg for min del presenterte han som nå er mannen min for sønnen min veldig tidlig, og syns ikke det var noe galt i det.

Hva jeg presenterte han som..? Tja, til å begynne med ble han vel presentert som en venn av meg inntil forholdet hadde vart litt lenger.

Syns heller ikke det ville vært noen krise om jeg hadde presentert han som kjæresten min da. Ungene tar vel neppe skade av å få vite at foreldrene har kjærester..?

Jeg er inne i akkurat samme situasjon selv, dvs. at jeg har møtt en mann som har barn fra før.

Jeg har foreløpig ikke møtt dem, og forholdet har ikke vart så fryktelig lenge (siden senhøsten), men vi er så sikre på hverandre som vi kan få blitt etter såpass kort tid.

Vi vil gjerne at det ikke tar altfor lang tid før vi flytter sammen, men ungene må jo få tid på seg til å bli kjent med meg før det skjer - og omvendt... Så for tiden er det jeg som holder igjen, fordi jeg synes dette er litt skremmende. Jeg er vant til unger, har MANGE rundt meg på jobb hver dag (jobber på skole), men dette blir liksom noe annet.

Jeg mener det er opp til ham hva han vil presentere meg som. Vi har snakket en del om det, jeg TROR han kommer til å si jeg er ei venninne først, og så at vi "blir" kjærester etter hvert. Men innimellom lurer han på om det er like greit å si at "dette er kjæresten til pappa". Jeg vet enda ikke hva det blir til.

Som sagt, han begynner å føle det er på tide at ungene og jeg møter hverandre, jeg holder igjen. Ikke fordi jeg er usikker på forholdet, men fordi det rett og slett er litt skummelt...

Sånn generelt synes jeg man bør vente med å presentere en ny kjæreste for ungene til begge parter er så sikker på forholdet som man kan være. Også må den av dem som kjenner ungene, og best kan forutsi deres reaksjoner, bestemme "hvem" man skal være...

Ørkenvandreren

> Når kan en pressentere ny kjærest for barna sine?

Når forholdet har vart en stund, og vist seg riktig og varig.

> Og hva presenterer kjæresten som?

Ved fornavn, hva annet? Men snakk med ungene om dette, før du står der med fyren i inngangsdøren....

Gjest kommer an på

Kommer an på hvor gamle barna er, og om man har anledning til å treffe kjæresten uten barna tilstede. Er barna ofte hos den andre forelderen, slik at man har kvelder og helger uten barn, kan man jo vente lenger enn hvis man er helt aleneforelder og har barna hos seg hele tiden.

Kan være greit å informere ex-en (barnas mor / far) samtidig, slik at barna slipper å måtte være den som forteller om pappas / mammas nye kjæreste (dersom en tror dette kan være vanskelig). Viktig å sette sine egne behov litt til side og gjøre dette på en måte som er best for barna. Uten at barna skal bestemme eller styre det hele, for det må de få slippe.

Presenterer man den nye kjæresten tidlig (fordi en ikke har anldning til å treffe denne uten barna tilstede) så kan hun jo presenteres som en venn først. Har man derimot datet i et år, og vet at dette er varig, er det like greit å presentere henne som kjæreste. Men da har vel barna også hørt om henne en tid, vil jeg anta.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...