Gå til innhold

Kunst : Hva vil du si om dette bildet ?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

22

• Line

3

• Zirine

3

• Retz

3

Mest aktive i denne tråden

Liker fargene, men ikke selve bildet som helhet. Syns det er brukt for mye symboler (noe jeg ikke har sansen for), dessuten er det helt tydelig mye religiøse innslag.

Men det som gjør at jeg aldri ville hatt det hjemme, er den sterke følelsen jeg får av død når jeg ser på det. Skikkelig ekkelt, spesielt det innfelte bildet sammen med alle symbolene rundt. Huff, får en guffen følelse, liker ikke døden og å tenke på det. Er bare sånn.

uenig med deg der, søs, jeg syntes det var et fantastisk deilig bilde, minnet meg om en drømmeverden/å drømme seg bort. men så vet du jo at jeg elsker den fargen og! ultimat blå...

FADER at jeg ikke kjøpte bilder av ham den gangen han var engelsklæreren min!!! Kunne fått dem for "ingenting".

Vi satt og snakket om det her en kveld, en venninnegjeng. Det henger to STORE bilder som han har malt på videregående der vi gikk, og det ene er aldeles fantastisk å se på. Det må få en formidabel verdiøkning etter hvert!

Jeg vet ikke helt hva Elling vil formidle med det bildet der, men det er like underfundig som personen han er selv. Og så er han koselig!

:o)

kødder du nå?

kødder du nå?

Om jeg kødder? Hvorfor i alle dager skulle jeg kødde om det?

Elling var engelsklæreren min i 1. klasse på Malvik Vgs, og han var verdens snilleste lærer! Ga meg bare femmere og seksere ;)

Han tok permisjon etter halve året for å satse på malinga si i New York. Husker vi ble spurt om vi ikke var interessert i om han skulle male noe for oss. Vi ante vel egentlig ALDRI at den "fjerne" læreren noen gang kom til å gjøre det så til de grader bra!

Maleriene som henger på lærerrommet er i alle fall veldig flotte, og har helt sikkert en veldig stor verdi nå - i forhold til hva de hadde den gang han ga maleriene til skolen.

Annonse

Ulv I Faarikaal

De har nå om ikke annet økt betraktelig i verdi - fra kr. 0,- til over tusenlappen for de aller minste. Nå kan vi sitte der med skjegget i postkassa ;)

Vet ikke, da pris i butikk/galleri ikke så lett gjenspeiler hva du selv kan få på en auksjon. Mange blir skuffet orver å få halvparten eller ikkeno for kunst de trodde var verd masse.

Helhetsinntrykket kan være dystert,men ser du ikke tegn til lys ?

Det er jo noe lys der, men jeg tvinges på en måte hele tiden til å se på den jenta i midten, og dette overskygger det som eventuelt er det lyse.

Sitter kun igjen med en sånn farlig omen-følelse.

uenig med deg der, søs, jeg syntes det var et fantastisk deilig bilde, minnet meg om en drømmeverden/å drømme seg bort. men så vet du jo at jeg elsker den fargen og! ultimat blå...

Men syns du ikke at det innfeldte bildet forstyrrer og gir en sånn forvarsel av død-følelse?

Så på det en gang til nå, og jeg får samme følelse som sist. Kjenner det kryper nedover ryggraden min.

Vi har visst litt forskjellig smak når det gjelder malerier, virker det som. :)

Forresten, Ingrid gleder seg veldig til du kommer, hun ble kjempeglad da jeg sa at du skulle være noen dager denne gangen. :-)

Når vil du komme?

• 10 måneder senere...

Jeg er langt på vei enig med amber sun. Reint teknisk er vel ikke dette noe dårlig bilde, men det er for symboltungt etter min smak, det oser "drømmeaktig" og har en uttrykk jeg assosierer med new age, og dermed som litt klisjéaktig. Men smak og behag osv...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...