Gå til innhold

Når er det vanlig å presentere kjæresten for foreldre/venner?

Anbefalte innlegg

Jeg har en diskusjon gående om dagen med et par venninner.

Hvor tidlig/sent er det egentlig vanlig å presentere kjæresten for foreldrene sine, og hva med vennene sine?

Tanten min ventet over ett år med å vise frem typen.. vanlig?

Fortsetter under...

Gjest kommer an på

Kommer an på mye, blant annet hvor ofte man treffer de den nye kjæresten skal presenteres for, om de involverte har barn osv man må ta hensyn til..

Venner man treffer daglig / ukentlig får vel treffe nye kjærester fortere enn familie man ser tre ganger i året.

Det kommer vel an på foreldrene, vil jeg tro. Det er jo ikke alle familier det er morsomt å presentere for en ny kjæreste.

Når det gjelder å introdusere nye kjærester for venner, er det vel naturlig at det skjer ganske fort, siden man ofte gjør ting sammen med vennene sine som det er naturlig å ha med en partner på.

Kommer an på mye, blant annet hvor ofte man treffer de den nye kjæresten skal presenteres for, om de involverte har barn osv man må ta hensyn til..

Venner man treffer daglig / ukentlig får vel treffe nye kjærester fortere enn familie man ser tre ganger i året.

Den store diskusjonen er om mennesker i 20-årene som ikke har vært gift før eller har barn.

Siden du bruker begrepet"typen" så regner jeg med at du ikke er så veldig mange år over fjortiss, og da syns jeg du skal vente VEEELDIG lenge, i stedet for å komme drassende hjem med alle mulige nye forelskelser...

Det kommer vel an på foreldrene, vil jeg tro. Det er jo ikke alle familier det er morsomt å presentere for en ny kjæreste.

Når det gjelder å introdusere nye kjærester for venner, er det vel naturlig at det skjer ganske fort, siden man ofte gjør ting sammen med vennene sine som det er naturlig å ha med en partner på.

"Det kommer vel an på foreldrene, vil jeg tro. Det er jo ikke alle familier det er morsomt å presentere for en ny kjæreste."

Nei, det er det ikke. Jeg har fremdeles aldri gått til det drastiske skrittet når jeg har hatt kjæreste. Og jeg får stadig formaninger om "å ikke binde meg for tidlig, men leve mens jeg er ung". Nei, jeg har ikke tenkt til å gifte meg og få barn ennå (burde de skjønne) og man gifter seg vel heller ikke med den første og beste vel...

Annonse

Siden du bruker begrepet"typen" så regner jeg med at du ikke er så veldig mange år over fjortiss, og da syns jeg du skal vente VEEELDIG lenge, i stedet for å komme drassende hjem med alle mulige nye forelskelser...

Tanta mi kaller fortsatt mannen sin for typen sin hun... (hun nærmer seg 40 med stormskritt).

Jeg er 21 år, hvis du lurer...

Og det er ikke det at jeg lurer på når jeg skal presentere en viss person for foreldrene mine, men vi har en heftig diskusjon jeg og noen av venninnene mine om dagen.

Den dagen jeg tar med meg hjem og prestenterer han som er i ferd med å bli kjæresten min, er lenge til. Ikke minst fordi vi bor i hvert vårt land.

Tanta mi kaller fortsatt mannen sin for typen sin hun... (hun nærmer seg 40 med stormskritt).

Jeg er 21 år, hvis du lurer...

Og det er ikke det at jeg lurer på når jeg skal presentere en viss person for foreldrene mine, men vi har en heftig diskusjon jeg og noen av venninnene mine om dagen.

Den dagen jeg tar med meg hjem og prestenterer han som er i ferd med å bli kjæresten min, er lenge til. Ikke minst fordi vi bor i hvert vårt land.

"Typen" sier svært mye om en persons umodenhet, barnslighet. At du som 21-åring nedverdiger en kjæreste til "type" er ille nok...men det er katastrofalt at en kvinne på 40 år gjør det med sin mann...

"Typen" sier svært mye om en persons umodenhet, barnslighet. At du som 21-åring nedverdiger en kjæreste til "type" er ille nok...men det er katastrofalt at en kvinne på 40 år gjør det med sin mann...

Fælt så prippen da...

ok, kjæreste.

Er vel ikke noe verre enn at en mann kaller kona for "kjerringa mi" eller at en kvinne kaller ektemannen for "gubben min"

Gjest QuePasta

"men det er katastrofalt at en kvinne på 40 år gjør det med sin mann... "

;-) Hvor "modent" er det da å kalle dette for katastrofalt?

Jeg kaller ikke min utkårede for "typen min", hvis det beroliger deg, for han vet uansett ikke hva det betyr (kalte heller ikke eksen for det, som vet hva det betyr).

Jøss, da er jeg umoden, gitt! Har alltid brukt "typen" eller "samboeren" om han jeg var sammen, "kjæresten" blir liksom ikke helt det samme etter ni år.

Om jeg en gang blir gift, får nok min utkårede en annen benevning ;)

Annonse

"men det er katastrofalt at en kvinne på 40 år gjør det med sin mann... "

;-) Hvor "modent" er det da å kalle dette for katastrofalt?

I blant må man smøre på litt tjukt for å sette fokus på idiotiet. Det er kun på den måten umodne folk våkner, og legger vekk fjortisspråk.

Det er forskjell på venner og foreldre -bare for å ha det på det rene..:-)

Jeg presenterer ikke en type (ja, jeg sier også det -har med dialekt å gjøre) overfor foreldre før det er et seriøst forhold jeg har troen på skal vare.

Man er godt over i kjærestefasen før det blir aktuelt.

Tidsaspektet er ikke så viktig, man kan "surre" sammen med noen mange måneder og vite at dette ikke er "det store" -mens andre ganger har man skutt gullfuglen og vet det umiddelbart..

Jeg liker å holde ting for meg selv til jeg vet hvor det bærer hen ihvertfall.

Tullpreik.

Hvorfor i helvete kan man ikke kalle kjæresten sin for "typen"?

Noen liker å si typen, andre liker å si fjotten, hva med fyren, gutten, gubben - - ?

Du er litt snever som kategoriserer de som kaller kjæresten sin for typen, til fjortisalder. Bare fordi det for tiden ikke er det mest trendy kallenavnet på en kjæreste av hannkjønn?

Gjesp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...