Gå til innhold

Jeg vil legge kabal, kan du anbefale en?

Anbefalte innlegg

Er sykemeldt i tre uker, og tenkte jeg skulle benytte tiden til å gjenoppfriske gamle kabalkunster. Altså ikke data-varianten, men gamlemåten, med ekte kort.

Problemet er at jeg nesten ikke husker en eneste..!

Vet du om noen nettsider som lærer bort kabaler, eller har du en å anbefale selv?

Hvis noen også vet hvordan gin rummy spilles, tar jeg imot tips. Husker nesten alt, men ikke poengdelingen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87199-jeg-vil-legge-kabal-kan-du-anbefale-en/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker disse ved navn fra forblåste hytteturer på fjellet i min barndom:

7'ern

Pyramiden

Og så er det en med 4 kort hvor det er om å gjøre å sitte igjen med alle essene til slutt...

Hei!

Den siste heter Idioten, iallefall her vi bor. Også kan jeg en som legges i en trekant, hvor man skal pare alle kort som blir tilsammen 13. Denne kaller vi for 13..

Hm, prøver et søk, jeg..

Hei!

Den siste heter Idioten, iallefall her vi bor. Også kan jeg en som legges i en trekant, hvor man skal pare alle kort som blir tilsammen 13. Denne kaller vi for 13..

Hm, prøver et søk, jeg..

Lykke til, kanskje er det noe som heter www.kabal.no e.l.

Jeg kunne minst 10 en gang, men nå har jeg glemt nesten alt sammen..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...