Gå til innhold

Polet i Strømstad er Norges største polutsalg, 90% av kundene er norske

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

De to utsalgene går så det griner, og kronene strømmer inn i den _svenske_ statskassa med 2 mill i avgifter pr dag på de beste dagene, bare i Strømstad !!

Tall fra Systembolaget viser at spritsalget fra januar til november i år økte med 32 prosent sammenlignet med samme tid i fjor. Vinsalget økte med 59 prosent, sterkøl med 62 prosent og cider og rusbrus med hele 90 prosent. Salget omregnet til ren alkohol gikk totalt opp 53 prosent. Man kan si at salget har gått opp med 50% hvert år i ti år, både på mat og sprit.

Selv har jeg vært i Sverige 3 ganger på 1 mnd og kjøpt full kvote og litt til hver gang, brukt ca 8.000 kr tilsammen og spart 8.000 for meg og et par andre. Jeg handler for andre, da jeg alene ikke klarer å spise opp så mye før maten blir tørr i frysern.

Handler du i Sverige ?

Når, hvor, hvor mye ?

Fortsetter under...

Gjest papirtiger

Helt ærlig har jeg bedre ting å gjøre enn å bruke flere timer på et sted fyllt med grådige pensjonister, alkoholikere og gjerrige småbarnsforeldre.

Og selv om jeg er student, så har jeg råd til å kjøpe alkohol i Norge.

Helt ærlig har jeg bedre ting å gjøre enn å bruke flere timer på et sted fyllt med grådige pensjonister, alkoholikere og gjerrige småbarnsforeldre.

Jeg har ikke råd til å handle alkohol i Norge. Ikke er jeg pensjonist, småbarnsforeldre eller alkoholiker. Sier ikke nei takk til vin til halv pris av hva det koster i Norge for det.

Gjest papirtiger

Jeg har ikke råd til å handle alkohol i Norge. Ikke er jeg pensjonist, småbarnsforeldre eller alkoholiker. Sier ikke nei takk til vin til halv pris av hva det koster i Norge for det.

Det er nok snakk om prioritering.

Ulv I Faarikaal

Jeg skulle andre ærender i Broderlandet, og måtte forbi på E6 tre ganger likevel. En gang til i februar. Bare synd å ikke handle da.

Annonse

Det var snakk om å ikke ha råd til alkohol i norge, og jeg skrev at det er snakk om prioriteringer.

Skal jeg prioritere å betale alkoholavgifter til den norske stat når jeg kan slippe? For meg er det ikke fornuftig.

Gjest papirtiger

Skal jeg prioritere å betale alkoholavgifter til den norske stat når jeg kan slippe? For meg er det ikke fornuftig.

Ha det fint i Strømstad da. Bruk køtiden på å tenke på viktige ting.

Ha det fint i Strømstad da. Bruk køtiden på å tenke på viktige ting.

Jeg pleier å stå lenger i kø i polet her i Oslo og da tenker jeg ikke på noe annet enn hvor irriterende det er. Begge steder snakker alle norsk dersom jeg ser lite innvandrere i slike butikker. Om jeg havner bak en pensjonist eller en student spiller ingen rolle for meg som er midt imellom i alder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...