en_nn Skrevet 29. desember 2002 Del Skrevet 29. desember 2002 Jeg lurer på om jeg er deprimert... Sikkert et tåpelig spørsmål men.. Jeg føler ingen spesiell glede ved noe som helst.. Jeg gleder meg tilsynelatende og overfladisk, men kjenner aldri noen ekte glede.. Ofte så misliker jeg meg selv sterkt, nærmest hater meg selv.. Og "hater" livet mitt.. Føler det er fullstendig innholdsløst og meningsløst.. Jeg studerer.. så når jeg er på universitetet har jeg det ganske bra. Jeg trives med faget. Men utenom faget har jeg ingenting.. Føler jeg ikke har noe liv.. Jente får jeg heller ikke.. Jeg møter aldri noen.. Vet ikke hvordan jeg skal gå frem for å møte noen, og blant de jeg møter er det ingen som er interessert.. Jeg har gitt opp alt sammen.. Jeg er 24 år.. og jeg tror ikke lenger på at noen vil dukke opp noen gang.. Jeg har resignert.. Dessverre.. Jeg føler at alt er tomt og fortvilet.. Aller helst har jeg lyst til å reise vekk fra alt eller bare bli borte.. Samtidig som jeg vet at det ikke går.. eller ikke vil løse noe.. Jeg kan smile og le, men innerst inne føler jeg aldri noen glede.. Jeg har hatt et par samtaler med klinisk sosionom (tror jeg hun er) på psykososial tjeneste for studenter.. Men jeg klarer ikke å helt ærlig fortelle hvordan jeg har det når vi sitter ansikt til ansikt.. Da klarer jeg ikke å fortelle alt, eller jeg pynter på det.. Ellers så føler jeg at jeg bare er hypokonder.. For egentlig kan jeg ikke se hvorfor jeg ikke skal ha et godt liv.. Jeg har det jo materielt sett godt på alle måter.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg er frustrert og fortvilet.. Føler jeg står på samme sted, og uansett hva jeg gjør kommer jeg ikke videre.. Og jeg misliker meg selv og livet mitt.. Det er ingenting som betyr noe.. Jeg er glad i familien min, men det er alt.. Hva skal jeg gjøre? Jeg føler meg så frustrert og fortvilet at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg... Jeg har aldri tenkt seriøst på å ta mitt liv, men når alt stormer inn over meg.. så hender de