Gå til innhold

Innhenting av fullmakt til opplysninger hos lege vedr. yrkesskade

Anbefalte innlegg

Gjest Yrkesskadd
Skrevet

I 1996 var jeg overfallt på jobben min i kommunen. Jeg fikk skade i min høyre arm/skulder. Jeg gikk til lege ca 2 mnd etter hendelsen. Visste ikke at jeg skulle kontakte lege straks. Jeg var fryktelig ute av meg etter hendelsen. Arbeidsgiver meldte ikke fra til trygdekontor om skaden og fikk ingen oppfølging, det fikk jeg vite da jeg tilfeldig ringte i ettertid til TK. I ettertid (2002) ble først yrkessaden godkjent av TK etter mye om og men. Jeg går til behandlig for skaden i armen/skulderen og nakken, der min spesialist sier at plagene jeg har kan komme fra overfallet. Dette betyr jo i realiteten ikke at jeg ikke har hatt andre plager og sykdommer i årenes løp. Så over til spørsmålet: Det er nå søkt om erstatning fra kommunens forsikringsselskap og i den forbindelse ber deres advokat om å få fullmakt til å få tilgang til mine journaler fra legekontoret fra 1990 og frem til idag. Hvorfor skal de ha opplysning fra 1990, når overfallet skjedde i 1996? De vil også ha fullmakt til trygdekontoret. Det eneste som står i min journal hos legen er at jeg ble overfallt på jobben og at armen/skulder ble vridd rundt. Ingenting mer. Dessuten gikk jeg jo først to mnd etter hendelsen. Så jeg har vel neppe sjans til noen erstatning. Er det noen som har vært borti noe lignende? Takknemlig for svar

Skrevet

"Hvorfor skal de ha opplysning fra 1990, når overfallet skjedde i 1996?"

De vil sikkert sjekke sykdomshistorien din, for å se om du var plaget med armen/skulderen og nakken før overfallet. Spesialisten slår ikke fast at plagene skyldes overfallet, men sier at de _kan_ skyldes dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...