Gå til innhold

Sjalusi eller depresjon ?

Anbefalte innlegg

Jeg er en mann på 34 år,har vært gift i 15 år 3 barn.

Jeg har i den senere tid vært sterkt plaget av sjalusi eller kansje heller frykt for at min kone er lei av meg, jeg finner ingen tegn fra min kone som underbygger denne frykten, men dette preger nå min hverdag så mye at jeg sliter kraftig.Jeg stoler 100% på henne og har aldri blitt skuffet ( meg bekjent ) Jeg er svært glad i min kone, og vi har i den senere tid nærmest hatt en "Rennesanse" vi snakker mer sammen uten tv vi trener i lag, og har mye mer kontakt til daglig en før, på tross av dette har jeg denne angsten, som for meg er noe helt nytt.

Jeg vet at dette ikke er bra for hverken meg eller henne og at tankene er destruktive,men jeg klarer ikke å fjerne dem.

Hjelp !

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87442-sjalusi-eller-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ooooooooops

Høres ut som dere har et bra forhold. Kan du ikke snakke med henne om det. Forklare det på den måten du forklarte for oss. At du stoler på henne og er leifor at du har slike sjalusifølelser. Slik at det ikke ødelegger noe mellom dere.

Hvis du tar det i starten, så kanskje det ikke utvikler seg.

Er det derimot begynnelsen på en mer variert angstlidelse (hvis du har fått andre ting du også er engstlig for i tillegg) bør du søke profesjonell hjelp. Gå via fastlegen.

Jo før du tar problemene fatt, jo raskere er det å kurere eller i det minste lindre.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Jeg tror mer på depresjon enn på sjalusi.

I tillegg har du vel som følge av det gode forholdet, fått øynene opp for hvor viktig hun er for deg og hva du vil tape om du ikke har henne.

Kan du nakke med noen profesjonelle om dette?

Jeg tror mer på depresjon enn på sjalusi.

I tillegg har du vel som følge av det gode forholdet, fått øynene opp for hvor viktig hun er for deg og hva du vil tape om du ikke har henne.

Kan du nakke med noen profesjonelle om dette?

Takk for svaret.

Natt til 1 jan fortalte jeg min kone om mine problem, hun ble meget overasket da jeg alltid har vært den "sterke" i familien, jeg felte mine første tårer på mange mange år.

Men hun ble meget glad for at jeg sa dette og vi fikk snakket skikkelig ut uten snev av sinne hos noen av oss.

Vi har kommet fram til at jeg må søke hjelp for dette, for å ta det så tidlig som mulig, for jeg går utifra et dette lar seg behandle så lenge jeg er open om det ?

Kan du annbefale en fagperson i Sør-Rogaland eller er jeg prisgitt min fastlege ?

Høres ut som dere har et bra forhold. Kan du ikke snakke med henne om det. Forklare det på den måten du forklarte for oss. At du stoler på henne og er leifor at du har slike sjalusifølelser. Slik at det ikke ødelegger noe mellom dere.

Hvis du tar det i starten, så kanskje det ikke utvikler seg.

Er det derimot begynnelsen på en mer variert angstlidelse (hvis du har fått andre ting du også er engstlig for i tillegg) bør du søke profesjonell hjelp. Gå via fastlegen.

Jo før du tar problemene fatt, jo raskere er det å kurere eller i det minste lindre.

Takk for svaret.

Jeg har nå snakket med min kone om dette og det gikk meget bra.

Vi er enige om at jeg skal søke hjelp, for å ta dette så tidlig som mulig. hun støtter meg fult ut og vil hjelpe meg gjennom dette.

Gjest ikke undertegnet

Takk for svaret.

Jeg har nå snakket med min kone om dette og det gikk meget bra.

Vi er enige om at jeg skal søke hjelp, for å ta dette så tidlig som mulig. hun støtter meg fult ut og vil hjelpe meg gjennom dette.

Jøss, det må jeg si! Hadde alle hatt så lett for å ta opp ting med hverandre, så hadde det vært litt mindre problemer i verden. Dere er heldige.

Lykke til videre!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...