Gå til innhold

Boikott partiene som nekter oss folkeavstemning...

Anbefalte innlegg

Gjest republikaner

Det har jeg tenkt og gjort neste gang!Vanligvis gidder jeg ikke og stemme, men neste gang skal SV få min stemme.

De andre partiene kan få det som de ber om :P

R passelig "pissssst" nok til og stemme på den ene saken nå ja ;-)

Monarkiet burde vært avskaffet for lenge siden( og min mening om dette går ikke på personene i kongefamilien og hva de eventuellt har gjort og/eller gjør av gale ting!)

Jeg ser for meg Kristin Halvorsen som president i Norge, det hadde vært noe, ikke sant?

Tilhengerne av monarki på tinget(som uttaler at de har tenkt og nekte oss folkeavstemning!), de bruker som argument bl.a. at vi skal være glad for at de kongelige vil gjøre denne drittjobben.Vel, jeg tror nok det er flere som kunne tenkt seg denne "drittjobben" (som monarkisttilhengerne på tinge kalte det i VG i går).

Det ser ikke for meg ut som noen drittjobb, der kongefamilien seiler fra ball til ball og med ett strålende smil skåler i gratis champagne, drar på alskens gratis ferier og shoppingturer i verdens dyreste moteforretninger(med litt representasjonsoppdrag innimellem slagene).

På det offentlige(skattebetalernes) regning!

Hva gjør at enkelte politikere forsvarer dette?Er de bestukket?prøver og smiske seg innpå kongefamilien av en eller annen grunn? ; )

Virker som de har lovet dem at de skal få sitte der i evig tid, samme om folket er imot det!

Fortsetter under...

Jeg er selvsagt enig med deg når det gjelder monarkiet, men ikke faen om jeg stemmer SV av den grunn. Skyt meg i stedet.

Jeg liker for øvrig Kristin Halvorsen. Hun er en "Carl I Hagen-type". God til å snakke for seg, sier det vi vil høre, og tar seg svært godt ut på tv.

Et meget karismatisk kvinnemenneske, men ikke faen om hun får min stemme.

Gjest republikaner

Du skriver: "...På det offentlige(skattebetalernes) regning!..."

Jeg spør: Hvem betaler for en evnt. president?

Vincent!

Jaja, drit i det da *flire*, vi betaler klart for en president oxo, men han har vi da valgt selv, så det stiller seg annerledes en folk som bare er født inn i hærligheta(_og som vi ikke har valgt_),ikke sant?

Gjest republikaner

Jeg er selvsagt enig med deg når det gjelder monarkiet, men ikke faen om jeg stemmer SV av den grunn. Skyt meg i stedet.

Jeg liker for øvrig Kristin Halvorsen. Hun er en "Carl I Hagen-type". God til å snakke for seg, sier det vi vil høre, og tar seg svært godt ut på tv.

SDD,Da kan du stemme AP!De er vel også for folkeavstemning om jeg ikke har lest feil!

Selfølgelig har SV "litt av hvert", men jeg mener mye av deres visjon er bra hvis vi sammenligner med andre partier.

Vincent!

Jaja, drit i det da *flire*, vi betaler klart for en president oxo, men han har vi da valgt selv, så det stiller seg annerledes en folk som bare er født inn i hærligheta(_og som vi ikke har valgt_),ikke sant?

Jahaja.

Annonse

SDD,Da kan du stemme AP!De er vel også for folkeavstemning om jeg ikke har lest feil!

Selfølgelig har SV "litt av hvert", men jeg mener mye av deres visjon er bra hvis vi sammenligner med andre partier.

Jeg har ikke fått med meg hvem som er for og hvem som er mot folkeavstemning enda?

Opplys meg.

Gjest heihopps

Herremingud, bare tanken på at vi kan risikere å få Bondevik til president *svetter* har gjort meg til en meeeget overbevist og konservativt innstilt royalist. Spør igjen når Kjell Magne har gitt seg som politiker da!

Den sjansen tror jeg ikke er særlig stor Julianne, så ro ned nervene.Det er ingen som vil ha han som en eventuell president, heldigvis kan ikke menighetene sørge for et Bondevik-flertall.

Gjest julianne

Den sjansen tror jeg ikke er særlig stor Julianne, så ro ned nervene.Det er ingen som vil ha han som en eventuell president, heldigvis kan ikke menighetene sørge for et Bondevik-flertall.

*skjelve* Hadde den mannen blitt president, så ser jeg for meg nedlagte pol, tobakksforbud, avissensur, boksensur, annen mediesensur, Internettforbud, sexforbud osv. Strenge offentlige avstraffelser for Den-Som-Ikke-Lyder-Kjell-Magnes-Lov. Selv hadde jeg vel blitt dødsdømt fordi jeg skrev en særoppgave om en satanistisk forfatter for hundre år siden da jeg gikk på ungdomsskolen.

Men så lenge muligheten finnes, ligger jeg her pent under sofaen og digger kronprinsparet.

Hei,

Kristin Halvorsen er slettes ingen Carl I Hagen type, snarere tvert imot. Hun har stått på (stort sett) de samme sakene i årevis, enten det hun brenner for er "populært" eller ei. Man kan være uenig med henne, men hun er en seriøs politiker (slik som en del mennesker i Høyre) og fordrer respekt.

CIH, derimot, endrer politikken alt etter hvor han tror han kan får stemmer. Forleden støttet han subsidier til NordNorge (!!!!)(etter en positiv meningsmåling der oppe) - hvilket er helt på tvers av "normal Frp politikk".

Conan skrev forresten et godt innlegg om Frp for ca 1-2 måneder siden. De er totalt ugjenkjennelige sammenlignet med deres utgangspunkt.

CIH er ofte god på TV, men lekende lett å avsløre for de av oss som faktisk følger litt med.

Tragedien er at det er så få av velgerene som "følger litt med"...

Med vennlig hilsen

Vincent!

Pøh. En president velges hvert fjerde år, det er mye dyrere enn å ha en fast konge!

Det hvite hus pusses jo opp hver gang det kommer inn en ny president, mens slottet her kun pusses opp hvert jubelår.

Annonse

Pøh. En president velges hvert fjerde år, det er mye dyrere enn å ha en fast konge!

Det hvite hus pusses jo opp hver gang det kommer inn en ny president, mens slottet her kun pusses opp hvert jubelår.

Hvorfor sammenligner Nordmenn alltid med USA når det er snakk om president. Det er mye billigere å ha en president enn konge. Se på Island og Finland.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...