Gå til innhold

Hva gjør jeg? Jobbsøk

Anbefalte innlegg

Hei Og godt nyttår til alle!!!

Nå begynner jeg å bli mektig lei av å være arbeidsøkende og VIL finne meg en jobb hvor som helst i landet!!!

Jeg har registrert meg på alle mulige "jobcentre" på internett, aetat osv..

Har vel søkt på i underkant av 100 forskjellige stillinger overalt og på masse forskjellige stillinger!

Er på internett hverdag for å finne nye jeg kan søke på og sender ut søknader i hytt og kav... Dette begynner også og koste meg litt, når man tenker på at en søknad koster i overkant av 10-15 kr å sende.

+ du må ha kopier o.l....

Nå kan jeg desverre ikke ta hvilken som helst slags jobb, da ryggen ikke funker helt slik som den skal. Så lager jobbing og densalgs går ut, da en ukes jobbing gir meg 2 månders sykemelding om dere skjønner og legene sier det mest sannsynlig alltid vil bli slik!

Om jeg da ikke vil ta en "pute" operasjon som kan gjøre meg Bedre/myyyye værre....

Jeg har gått på attføring pga dette og ønsker ikke å å bli ufør pga dette!

Så jobben jeg er ute etter blir en lignende kontorjobb ol.

der jeg både kan bevege meg og sitte stille når det måtte bli nødvendig!

Er det noen som har noen tips om noe jeg ikke har prøvd ennå, som kan funke?

Det er svært få jobber å få der jeg bor nå, og det gjør det ennå vanskeligere å gå rundt å spør på bedrifter ol. noe jeg allerede har gjort:(

Nå er jeg noelunde despo... Hjelp....

Takker på forhånd!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87490-hva-gj%C3%B8r-jeg-jobbs%C3%B8k/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du har gjort stortsett det du kan. Jeg holder på med jobbsøking også og det virker helt håpløst. Nå har jeg jobb allerede da, men jeg trives ikke, i tillegg til at jeg vil jobbe der jeg bor. Har søkt på jobber siden juni, men søkemengden er jo så stor rundt omkring at det hele dreier seg om flaks. Har også sendt interessebrev til gud veit hvor mange bedrifter uten hell. Man må vel bare vente på bedre tider og at lykken skal stå en bi....

Gjest Surrealis

Jeg har inntrykk at det er vanskelig å skaffe seg seriøse jobber ved å sende ei blekke med cv og en haug attester. Alle gjør det. Stort sett. Sjansen øker ved å henvende deg fysisk på stedet eller ta kontakt med sjefen direkte på telefon.

Det er alltid gunstig å gjøre noe som skiller deg fra de 231 andre søkerne i bunken.

Et tips kan være å ringe for informasjon om stillingen. Da merker man om en kommer inn i en hyggelig prat eller ikke. Hvis det er hyggelig, kan du antyde at du vurderer å søke - og får du personen til å anbefale å sende inn cv'en din, blir du garantert lagt merke til. Det kan være ok å ringe noen dager etter forsendelsen for å få bekreftet at den er mottatt. PS! Ikke mas! :-))

Det kan hende det lønner seg å flytte fokus fra _kostnadene_ ved å søke mange jobber til _kreative_ søknader. Mange sender hundrevis av søknader. Hvor mange av de søknadene tror du er skrevet spesielt for firmaet som utlyser en stilling? Altså, tenk deg å lese søknader: Det er rimelig lett å kjenne igjen en masseproduksjon, og det får ikke "bedriften" til å føle seg spesiell...

Jeg har inntrykk at det er vanskelig å skaffe seg seriøse jobber ved å sende ei blekke med cv og en haug attester. Alle gjør det. Stort sett. Sjansen øker ved å henvende deg fysisk på stedet eller ta kontakt med sjefen direkte på telefon.

Det er alltid gunstig å gjøre noe som skiller deg fra de 231 andre søkerne i bunken.

Et tips kan være å ringe for informasjon om stillingen. Da merker man om en kommer inn i en hyggelig prat eller ikke. Hvis det er hyggelig, kan du antyde at du vurderer å søke - og får du personen til å anbefale å sende inn cv'en din, blir du garantert lagt merke til. Det kan være ok å ringe noen dager etter forsendelsen for å få bekreftet at den er mottatt. PS! Ikke mas! :-))

Det kan hende det lønner seg å flytte fokus fra _kostnadene_ ved å søke mange jobber til _kreative_ søknader. Mange sender hundrevis av søknader. Hvor mange av de søknadene tror du er skrevet spesielt for firmaet som utlyser en stilling? Altså, tenk deg å lese søknader: Det er rimelig lett å kjenne igjen en masseproduksjon, og det får ikke "bedriften" til å føle seg spesiell...

Jeg leverer søknaden personlig hvis jeg har muligheten. Og ringer alltid for å høre hvordan ansettelsesprosessen går. Jeg skriver også hver søknad tilpasset bedriften jeg søker hos, og søknadene mine er ryddige og bra. Attestene mine er glimrende. Likevel skjer det ikke noe. Jeg har derimot ikke så mye erfaring iom at jeg kun har hatt denne utdannelsen et halvt år(sekretær), har jobbet med andre ting før. Og da er det tydligvis ikke lett å få jobb :o(

Gjest Surrealis

Jeg leverer søknaden personlig hvis jeg har muligheten. Og ringer alltid for å høre hvordan ansettelsesprosessen går. Jeg skriver også hver søknad tilpasset bedriften jeg søker hos, og søknadene mine er ryddige og bra. Attestene mine er glimrende. Likevel skjer det ikke noe. Jeg har derimot ikke så mye erfaring iom at jeg kun har hatt denne utdannelsen et halvt år(sekretær), har jobbet med andre ting før. Og da er det tydligvis ikke lett å få jobb :o(

Du får sikkert en ok jobb snart. Ha uansett et godt nytt år!

Lykke til med søknadene!

mvh

Høres ut som du har gjort stortsett det du kan. Jeg holder på med jobbsøking også og det virker helt håpløst. Nå har jeg jobb allerede da, men jeg trives ikke, i tillegg til at jeg vil jobbe der jeg bor. Har søkt på jobber siden juni, men søkemengden er jo så stor rundt omkring at det hele dreier seg om flaks. Har også sendt interessebrev til gud veit hvor mange bedrifter uten hell. Man må vel bare vente på bedre tider og at lykken skal stå en bi....

Takker for svar!

Skal nok få meg en jobb see, men det er så frustrerende å vente på svar!

Da jeg har oppsøkt de bedriftene som er her i området, gjør det litt vanskelig å gjøre det igjen!

Det er ca 60mil fra der jeg bor til Oslo og 40Mil til Trondheim så jeg er ikke i grytas smeltepunkt akkurat så jeg kan springe fra plass til plass om dere skjønner! (bygdenorge)

Lykke til til deg da Aishana, for det er jamen ikke enkelt å finne en deecent job no for tida:(

Happy New Year da forresten!!!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...