Gjest Emilfigurer Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Hallo. Vi har hatt om Emil i Lønneberget i barnehagen til vår sønn og de har laget/spikket slike tregubber som Emil gjorde. Er det noen som vet om vi kan lage dette og eks lodde ut uten at man kommer i strid med noen form for patentbelagte varer osv??? 0 Siter
molli Skrevet 30. desember 2002 Skrevet 30. desember 2002 Er det tregubbene du snakker om? Såvidt jeg vet, ville man støtt på store problemer om man prøvde å ta patent på spikkede figurer av tre... Akkurat det tror jeg neppe dere har noe problemer med. 0 Siter
Nikki Skrevet 31. desember 2002 Skrevet 31. desember 2002 Hehe...patent får du kun på oppfinnelser som har teknisk effekt, løser et teknisk problem og er reproduserbart. Tviler på at utskjærte tregubber vil oppfylle de kriteriene. Det som _kunne_ være aktuelt, er at du hadde kommet i strid med mønsterloven pga. designet på figurene. Men jeg tviler ærlig talt på at noen har fått enerett til utskjærte tregubber - det måtte evt. være tregubber som er 100% lik noen andre som er beskyttet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.