Gå til innhold

Hva gjør jeg med colabokser fra Sverige?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mangler navn

Da må de kastes?

Jeg handler også mye i sverige pga. at jeg har Torp der.

Jeg tar alltid med meg bokser og flasker tilbake og panter jeg da.

Har aldri opplevd at jeg ikke får pantet i Sverige. For noe tull, i sverige har man jo tvert i mot "alltid" hatt pant på bokser.

Men panten er ikke så høy da;-)

Vennlig hilsen

Jeg handler også mye i sverige pga. at jeg har Torp der.

Jeg tar alltid med meg bokser og flasker tilbake og panter jeg da.

Har aldri opplevd at jeg ikke får pantet i Sverige. For noe tull, i sverige har man jo tvert i mot "alltid" hatt pant på bokser.

Men panten er ikke så høy da;-)

Vennlig hilsen

Du får ikke penger for tyske bokser, men automater avviser dem heller ikke. Tell antall bokser du stapper inn, og sjekk lappen etterpå, så vil du se at du ikke har fått pant for de tyske brusboksene.

Hilsen boksebrusfantasten

Annonse

Du har to alternativer:

1. Kaste dem i metallsøpla med god samvittighet.

2. Pante dem i Tyskland.

Jeg kaster mine i metallsøpla. Hadde boksene vært svenske hadde jeg selvfølgelig panta dem på grensa, men boksene som selges der er tyske...

Gjest mangler navn.

Du får ikke penger for tyske bokser, men automater avviser dem heller ikke. Tell antall bokser du stapper inn, og sjekk lappen etterpå, så vil du se at du ikke har fått pant for de tyske brusboksene.

Jeg er helt sikker, hvor handler dere henn i og med dere ikke får pantet?

Vennlig hilsen

Ulv I Faarikaal

Hva er det pant på i Sverige ? Ølbokser 50cl ? Har en hel sekk som jeg håpet å pante. Automaten her svelger dem, men man får ikke pant.

Hva er det pant på i Sverige ? Ølbokser 50cl ? Har en hel sekk som jeg håpet å pante. Automaten her svelger dem, men man får ikke pant.

Svenske bokser er det vel pant på alle sammen? Jeg aner ikke, jeg kjøper aldri øl, bare brus;-)

Det kommer an på hvordan type bokser du har kjøpt. Noen steder på Svinesund selges de tyske uten pant, mens andre steder, som f.eks. Maxi-mat og Nordby, selges de svenske med pant.

De billigste er de uten pant, koster gjerne 59,90 eller 69,90 pr. brett.

Annonse

Om du ikke får pant eller ikke får pantet dem i landet de hører hejmme:

Ta de med til butikken putt de i panteautomaten, eller sett de ved siden av om den bare spytter de ut igjen..

Dette gjleder også norkse bokser som du ikke får pant for fordi de er krølla.

Disse boksene gjennvinnes like fint som andre bokser.

Dette er et råd jeg har lest et sted nylig.. uten at jeg husker hvor.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...