jul_hansen Skrevet 6. november 2000 Skrevet 6. november 2000 Trente en stund med 80-90% av max puls (175 i mitt tilfelle). Merket forbedring i utholdenhet og O2 opptak iløpet av null tid. Har senere hørt at denne type trening kan gi en div. problemer senere i livet. p.g.a stor hjertemuskel. Stemmer dette??? PS: Liker best intensiv trening og vil gjerne fortsette med dette. 0 Siter
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 6. november 2000 Skrevet 6. november 2000 Hei! Intensiv trening er effektiv trening så sant du har grunnlaget til å tåle det. Kroppsbyggere og styrkeløftere er gode eksempel på utøvere som trener veldig intensivt. Mye anearobisk trening kan føre til at hjertemuskelen vokser i størrelse. 0 Siter
jul_hansen Skrevet 6. november 2000 Forfatter Skrevet 6. november 2000 Hei! Intensiv trening er effektiv trening så sant du har grunnlaget til å tåle det. Kroppsbyggere og styrkeløftere er gode eksempel på utøvere som trener veldig intensivt. Mye anearobisk trening kan føre til at hjertemuskelen vokser i størrelse. Kan den store hjertemusklen gi deg problemer senere i livet?? Det jeg har hørt er at: De musklene som har til oppgave å bøye div.ledd, krymper mye mer enn musklaturen i indre organer. Altså blir hjertemuskelen enda større i forhold til andre muskler når en blir eldre. Dette kunne vist føre til endel problemer? Er det noen sannhet i dette??? 0 Siter
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 6. november 2000 Skrevet 6. november 2000 Kan den store hjertemusklen gi deg problemer senere i livet?? Det jeg har hørt er at: De musklene som har til oppgave å bøye div.ledd, krymper mye mer enn musklaturen i indre organer. Altså blir hjertemuskelen enda større i forhold til andre muskler når en blir eldre. Dette kunne vist føre til endel problemer? Er det noen sannhet i dette??? Hei! Jeg tror ikke tung trening som kroppen tilpasser seg, vil medføre problemer med hjertet senere. At hjertet vokser er jo en hensiktsmessig reaksjon for å imøtekomme og tilpasse seg økende fysisk belastning. Dersom det hadde vært til skade for kroppen, er det lite trolig at kroppen hadde strevet for å oppnå dette resultatet. Men et lite tips kan være å ikke bare drive anearob trening, men også utsette hjertet for en del aerobisk trening slik at det får litt utholdenhet i størrelsen også. [email protected] 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.