Gå til innhold

Spørsmål til John Gunnar


jul_hansen

Anbefalte innlegg

Trente en stund med 80-90% av max puls (175 i mitt tilfelle). Merket forbedring i utholdenhet og O2 opptak iløpet av null tid.

Har senere hørt at denne type trening kan gi en div. problemer senere i livet. p.g.a stor hjertemuskel. Stemmer dette???

PS: Liker best intensiv trening og vil gjerne fortsette med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Hei!

Intensiv trening er effektiv trening så sant du har grunnlaget til å tåle det. Kroppsbyggere og styrkeløftere er gode eksempel på utøvere som trener veldig intensivt. Mye anearobisk trening kan føre til at hjertemuskelen vokser i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Intensiv trening er effektiv trening så sant du har grunnlaget til å tåle det. Kroppsbyggere og styrkeløftere er gode eksempel på utøvere som trener veldig intensivt. Mye anearobisk trening kan føre til at hjertemuskelen vokser i størrelse.

Kan den store hjertemusklen gi deg problemer senere i livet??

Det jeg har hørt er at: De musklene som har til oppgave å bøye div.ledd, krymper mye mer enn musklaturen i indre organer. Altså blir hjertemuskelen enda større i forhold til andre muskler når en blir eldre. Dette kunne vist føre til endel problemer? Er det noen sannhet i dette???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

John Gunnar Oppheim, Instruktør

Kan den store hjertemusklen gi deg problemer senere i livet??

Det jeg har hørt er at: De musklene som har til oppgave å bøye div.ledd, krymper mye mer enn musklaturen i indre organer. Altså blir hjertemuskelen enda større i forhold til andre muskler når en blir eldre. Dette kunne vist føre til endel problemer? Er det noen sannhet i dette???

Hei!

Jeg tror ikke tung trening som kroppen tilpasser seg, vil medføre problemer med hjertet senere. At hjertet vokser er jo en hensiktsmessig reaksjon for å imøtekomme og tilpasse seg økende fysisk belastning. Dersom det hadde vært til skade for kroppen, er det lite trolig at kroppen hadde strevet for å oppnå dette resultatet. Men et lite tips kan være å ikke bare drive anearob trening, men også utsette hjertet for en del aerobisk trening slik at det får litt utholdenhet i størrelsen også.

[email protected]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...