Gå til innhold

Slutte med Remeron..Hvordan? NHD?

Anbefalte innlegg

Jeg tror, som følge av økende Tinnitus at jeg rett og slett må kutte ut bruk av AD foreløpig....kan ikke leve med denne hylende pipinga i ørene heller...blir verre for hver dag....merket endringer etter 3 dager på Remeron.

Har ikke legetime igjen før 10.Januar og får derfor ikke konsultert med lege på en stund..

Hvordan går jeg fram hvis jeg vil slutte å ta dem?

Skal jeg bare droppe å ta dem?

Eller må jeg "trappe" gradvis ned?

Er på 11.dagen med Remeron nå.

Hvlke medisiner vil evt. være beste alternativ til Remeron?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87559-slutte-med-remeronhvordan-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Please..få deg en time tvert emd legen.Vet hva du snakker om både når det gjelder øresus og ad.Aner ikke om 11 dager er nok til ad virker skikkelig enda,men det jeg vet er att en faller rett i helvete om en slutter brått med ad.Og slik du har hatt det i det siste lille venn,ja så bør du ikke slutte brått.

Vil deg bare godt..

Gode tanker fra meg

Please..få deg en time tvert emd legen.Vet hva du snakker om både når det gjelder øresus og ad.Aner ikke om 11 dager er nok til ad virker skikkelig enda,men det jeg vet er att en faller rett i helvete om en slutter brått med ad.Og slik du har hatt det i det siste lille venn,ja så bør du ikke slutte brått.

Vil deg bare godt..

Gode tanker fra meg

hmm...det var nettopp slike ting som dette jeg fryktet...og hovedsaklig grunn til at jeg "skrubbet" avgjørelsen om å bruke AD.

Vet ikke hva jeg skal gjøre..har jo et behov for å finne ut om øresusen blir "borte" igjen dersom jeg kutter ut Remeron....?

Jeg må tilstå at jeg ikke er 100% overbevist om at det faktisk ER Remeron som er årsaken...hadde litt problemer rundt juletider i fjor også....kan det rett og slett være kulden?

Eller bare noe psykisk..ift. høytiden, mener jeg...?

Kanskje det stilner av når jeg bare kommer meg i arbeid igjen...får andre ting å tenke på...?

Har forøvrig kommet meg forbi "bivirkningsfasen" og blitt kvitt trøttheten og svimmelheten...har faktisk litt søvnproblemer igjen....:-(

Ellers ingen "revolusjonerende" virkning i positiv retning foreløpig...annet enn at det hele har "flatet" litt ut..tar dagene som de kommer......men det tror jeg beror mer på MEG og en mental

"forventnings-status" oppe i hodet...håper jo på det beste....

Det er dessverre også slik at legevitenskapen famler i blinde når det gjelder øresus og årsaker til denne...hørselskade eller ikke....de vet like lite, hvis ikke mindre enn oss om "fenomenet".....(så sant legen ikke lider av det selv. da..:)

Hadde utviklet meditasjonsteknikker som gjorde at jeg greide å "slå den av" når jeg skulle sove.

Dette krevde 100% stillhet og konsentrasjon.....men det fungerer bare ikke lenger...

Hvorfor ikke?

Det blir nærliggende å tro at Remeron er "synderen"....det er ingenting annet som er "nytt" i hverdagen min nå...?

Vanskelig dette....

Det jeg frykter er å bruke AD i to uker til før jeg kommer meg til lege....på den tiden kan øresusen ha utviklet seg så kraftig at det ikke lenger er "nok" å kutte ned på AD...

Hva da? Kanskje jeg MÅ slutte NÅ for å ha noe håp om å få det under kontroll igjen...?

Jeg føler meg skikkelig "fanget" nå ....

Valget mellom "Nedtur De Lux" eller en mulig "Tinnitus De Lux"...?

Jeg VIL jo ikke ha noen av delene..?

har mest lyst til å løpe alt jeg kan inn i en murvegg med hodet først......håpløst dette.

Hvorfor skal alt være så inn i margen vanskelig da..?!

Jeg bare spør....forventer ikke noe svar....

Gjest ikke undertegnet

Du bør snakke med legen før du gjør endringer. Som sagt så kan denne økende øresusen være et oppstartsfenomen.

Kan du ikke ta telefonkontakt med han rett over nyttår selv om du ikke har time. Det er jo akutt behov for hjelp når du vurderer å slutte, mener jeg.

Det beste hadde nok vært om du holdt ut litt til for å se om de gir seg. Men det er lett for meg å si....

Du bør snakke med legen før du gjør endringer. Som sagt så kan denne økende øresusen være et oppstartsfenomen.

Kan du ikke ta telefonkontakt med han rett over nyttår selv om du ikke har time. Det er jo akutt behov for hjelp når du vurderer å slutte, mener jeg.

Det beste hadde nok vært om du holdt ut litt til for å se om de gir seg. Men det er lett for meg å si....

Huff,ja..må vel gi det en sjanse...er heldigvis ikke noen murvegger her....:-)

Annonse

Gjest ikke undertegnet

Huff,ja..må vel gi det en sjanse...er heldigvis ikke noen murvegger her....:-)

Det var godt å høre!

Selv så hadde jeg lignende panikktendenser i oppstart av Efexor. Skjedde så mye som skremte meg. Hadde flere netter med panikkanfall. Fløy strømilinger gjennom hjernen (føltes det som). Det gav meg jo en del tanker om hva som skjedde oppi der! Et par ganger hadde jeg noe som lignet krampe i hodet/hjernen. Ekkelt. Men det gav seg etter en stund. Husker ikke helt hvor lenge.

Så ikke bli redd om du opplever 'rare' ting. Vondt skal vondt fordrive. Er det ikke det de sier?

Får håpe jeg får høre om et par uker at det går bedre og at det hjelper på depresjonen.

DET gjorde det ihvertfall for meg. Noen ganger er det det viktigste.

Lykke til!

Du kan sluttte brått etter så kort behandlingstid.

Stemmer det at du har skrevet om sosial fobi i tillegg til depresjon? I så fall er Seroxat førstevalg.

Takk for raskt svar.

Hvis jeg skulle velge å slutte....og Tinnitusforverringen har med Remeron å gjøre....hvor fort kan man regne med å merke en evt. forbedring igjen?

Sikkert vanskelig å svare på , men bedre å spørre en gang for mye enn èn gang for lite...eller?

Er vel ikke sikkert du leser dette i år....?

Ønsker deg ialllefall et Godt Nytt År..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...