Gå til innhold

Hvor mye skal man tåle egentlig?!?Langt

Anbefalte innlegg

Nå er jeg så lei av problemer at jeg nesten gjør det man ikke gjør når det handler om å gi opp!!!

Jeg har gått på attføring siden våren 99, og har hele tiden gjort hva jeg kan for å komme meg ut av den. Kurs Skoler osv hatt hospiterings avtaler osv med andre ord så har jeg jobbet for trygden min i de periodene jeg har kunnet!

Hoevedgrunnen til attføringen er Psyken.

Jeg har hverken fått lov til eller før følt meg 100% arbeidsfør inntil i sommer.

Jeg har under denne tiden både hatt vikariat (som har skapt store pengeproblemer for meg)

Og nå før jul var jeg så dum at jeg tok meg en tur som mess på sjøen. Det som skjedde der var at etter en uke fikk jeg blødende magesår og mistet endel blod slik at jeg ble skysset under tvang hjemm igjen :(

NÅ kommer problemet; Pga dette så har nå aetat tatt meg vekk i fra attføringen slik at jeg ikke lenger får attføring i påvente av arbeid noe som jeg har rett til opp til et år i ettertid. Utbetalingen for desember gjikk jo tapt da jeg førte på kortet at jeg hadde jobbet osv.

Ventet så på sykepengene noe som jeg visst ikke har rett på.

Rederiet unnlot å fortelle om Fiskerenes b plan eller hva det nå heter, noe jeg måtte ha meldt meg inn i før jeg reiste...

Så nå sitter jeg her da, med to husleier som må betales, strøm og andre utgifter.

I tillegg måtte jeg låne min mors siste penger til å få kjøpt en noenlunde julegave til hun jeg er tante til.

Selve julen og nyttåret har vært en prøvelse for meg, med masse av venner som du ikke har sett siden sommeren nærmest KREVER at du må bli med ut!

Nå sitter jeg her her og lurer på hva vitsen med alt dette egentlig er?

Streve for å få det værre.

Og jeg som endelig hadde klart å leve livet uten medisiner og narkotika (har vært kleen i 8 mnd)

Har ikke lyst å måtte på medisiner igjen, har såvidt blitt litt meg selv igjen etter å ha fått hjernen min apatisk etter tolvon og cipramil(skjønner)

Ikke meningen å pælme mine prob over på andre, men en plass må jo man bare få det ut!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/87762-hvor-mye-skal-man-t%C3%A5le-egentliglangt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Hvis du ikke er frisk nok til å være på attføring, så kanskje du har krav på rehabiliteringspenger. Men da må du ha et behandlingsopplegg. Gå hos psykolog feks.

Jeg har gått fra attføring til rehabilitering i sommer. Er samme utbetaling.

Ta kontakt med trygdekontoret ditt.

Det er godt å få det ut i blant, det er helt sant. Og DOL er jo et like bra sted som noe annet, å slippe ut litt damp på.

Når det er sagt, så tror jeg du bør manne opp nok raseri over dette håpløse systemet, og marsjere strake veien til sosialkontoret. Ta med forfalte regninger på husleie og alt, og klask alt du har av papirer i bordet. Så sier du rett ut at du MÅ ha hjelp.

Det er tungt, men du må leve. Kommer du deg videre senere og begynner i vanlig arbeid, får du heller betale din skatt med et STORT smil resten av livet :-) !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...