Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisan!

Nå har jeg fått så mange rare svar på mange steder så nå spør jeg deg og håper du kan gi et klart svar.

Jeg jobber nå i 60% stilling. Har 40% permisjon så jeg har opprinnelig 100% stilling. Skal jobbe 60% til 1. mai, da begynner jeg i 100% stilling. Jeg har termin i begynnelsen av august. Hvor lenge må jeg jobbe 100% stilling for å få fødselspenger fra 100% stilling?

Med hilsen Zip

Irene Grøneng
Skrevet

Det er din normale pensjonsgivende årsinntekt på det tidspunktet du tar til i fødselspermisjonen som teller. Du må derfor faktisk har gått tilbake til din normale 100% stilling og stå i den stillingen på det tidspunktet du tar ut permisjon for å være sikret fødselspenger av den fulle stillingen. Hvor lenge du har hatt 100% spiller da ingen rolle, siden det er dette som er din normale og faste inntekt. Dette følger av folketrygdloven § 8-28 (fødselspenger og sykepenger til arbeidstakere beregnes etter de samme regler).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...