zip Skrevet 3. januar 2003 Skrevet 3. januar 2003 Heisan! Nå har jeg fått så mange rare svar på mange steder så nå spør jeg deg og håper du kan gi et klart svar. Jeg jobber nå i 60% stilling. Har 40% permisjon så jeg har opprinnelig 100% stilling. Skal jobbe 60% til 1. mai, da begynner jeg i 100% stilling. Jeg har termin i begynnelsen av august. Hvor lenge må jeg jobbe 100% stilling for å få fødselspenger fra 100% stilling? Med hilsen Zip 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 5. januar 2003 Skrevet 5. januar 2003 Det er din normale pensjonsgivende årsinntekt på det tidspunktet du tar til i fødselspermisjonen som teller. Du må derfor faktisk har gått tilbake til din normale 100% stilling og stå i den stillingen på det tidspunktet du tar ut permisjon for å være sikret fødselspenger av den fulle stillingen. Hvor lenge du har hatt 100% spiller da ingen rolle, siden det er dette som er din normale og faste inntekt. Dette følger av folketrygdloven § 8-28 (fødselspenger og sykepenger til arbeidstakere beregnes etter de samme regler). 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.