Gå til innhold

Hva koster tannlegen

Anbefalte innlegg

Angela1365380318
Skrevet

Fra i år av er eg så gammel at eg må betale tannlegen selv ( staten dekker tilogmed det året du fyller 18) nå lurer eg på hva det koster sånn ca.

Hva koser en helt vanlig sjekk med rønken og hva koster det å reparere et hull sånn ca, er det dobbel pris for to full osv??

Skrevet

Hvis jeg ikke tar feil betaler du bare 25% av tannlegeutgiftene de årene du fyller 19 og 20, slik at det blir billigere for deg et par år til. Tror du må gå til offentlig/kommunal tannlege for å få denne rabatten.

Sist betalte jeg 1100 kroner for vanlig kontroll med røntgenbilder og trekking av en visdomstann, og det var med 10% studentrabatt. Når jeg har borret ca. to hull har det kostet 7-800 kroner (med bedøvelse og hvite fyllinger), og det er _i tillegg_ til den første kontrollen med røntgenbilder (5-600 kroner).

Man er aldri så flink til å pusse tennene godt som rett etter et tannlegebesøk!

Skrevet

Det ligger en prisliste på venterommet hos tannlegen. Vet ikke om alle tar samme pris enda, før var det forskjell på det som var med eller ikke med i en eller annen forening. Kan vel også være forskjell på kommunale og private.

Skrevet

25% pris for de under 20.

Jeg betaler 2000 kr for å fylle 5 hull, med bedøvelse. 2 stk hvite, 2 stk amalgan (grøss). (jeg er over 20)

Skrevet

Da jeg var hos tannlegen sist byttet jeg 2fyllinger til sånn hvit istedet for amalgan, det kostet 600kr stk. pluss et bilde(røntgen) og det kom på 1500eller noe. Men jeg er 17år og går til privat tannlege, skoletannleger ol. er ikke til å stole på mener nå ihvertfall jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...