Angela1365380318 Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Fra i år av er eg så gammel at eg må betale tannlegen selv ( staten dekker tilogmed det året du fyller 18) nå lurer eg på hva det koster sånn ca. Hva koser en helt vanlig sjekk med rønken og hva koster det å reparere et hull sånn ca, er det dobbel pris for to full osv?? 0 Siter
joppa Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Hvis jeg ikke tar feil betaler du bare 25% av tannlegeutgiftene de årene du fyller 19 og 20, slik at det blir billigere for deg et par år til. Tror du må gå til offentlig/kommunal tannlege for å få denne rabatten. Sist betalte jeg 1100 kroner for vanlig kontroll med røntgenbilder og trekking av en visdomstann, og det var med 10% studentrabatt. Når jeg har borret ca. to hull har det kostet 7-800 kroner (med bedøvelse og hvite fyllinger), og det er _i tillegg_ til den første kontrollen med røntgenbilder (5-600 kroner). Man er aldri så flink til å pusse tennene godt som rett etter et tannlegebesøk! 0 Siter
fresja Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Det ligger en prisliste på venterommet hos tannlegen. Vet ikke om alle tar samme pris enda, før var det forskjell på det som var med eller ikke med i en eller annen forening. Kan vel også være forskjell på kommunale og private. 0 Siter
tiliti Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 25% pris for de under 20. Jeg betaler 2000 kr for å fylle 5 hull, med bedøvelse. 2 stk hvite, 2 stk amalgan (grøss). (jeg er over 20) 0 Siter
modell Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Da jeg var hos tannlegen sist byttet jeg 2fyllinger til sånn hvit istedet for amalgan, det kostet 600kr stk. pluss et bilde(røntgen) og det kom på 1500eller noe. Men jeg er 17år og går til privat tannlege, skoletannleger ol. er ikke til å stole på mener nå ihvertfall jeg... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.