Gå til innhold

Utro venninne

Gjest Ikke akkurat nå...

Anbefalte innlegg

Gjest Ikke akkurat nå...

Jeg har en god venninne på 37 år. Hun har ingen barn, men en kjæreste som hun planlegger å flytte sammen med og evt få barn med. Hun er utdannet sosionom og jobber med vanskeligstilte ungdom. Jeg er kjempeglad i henne og hun stiller alltid opp for meg.

Problemet er at hun er utro mot kjæresten sin... Hun har hatt hemmelige treff med en elsker ca. 2 ganger i mnd i snart ett år. Jeg (og elskeren) er de eneste som vet om dette. Hun sier selv at hun ønsker å slutte med dette, men hun klarer ikke. Hun mener at hun er helt avhengig av det og at det er som å slutte å røyke. Jeg prøver å forstå, men jeg klarer ikke! I begynnelsen var jeg ganske forståelsesfull og prøvde å støtte henne for at hun skulle kutte ut elskeren, men nå som hun og kjæresten skal flytte sammen blir jeg bare sint på henne. Jeg synes synd på kjæresten hennes som er supersnill, men hun har ikke engang dårlig samvittighet fordi hun mener at han aldri kommer til å finne det ut! Jeg mener at det er galt uansett jeg men...

Jeg har fortalt henne mange ganger at jeg synes det er forkastelig og det er hun enig i, men hun fraskriver seg ansvaret ved å si at hun ikke KLARER å slutte!

Hva skal jeg gjøre? Fortsette å støtte henne og si at det er hennes valg? Jeg ser ingen annen mulighet, men jeg blir helt kvalm av henne noen ganger! Klarer ikke å forstå lenger.

Jeg som trodde at det bare var menn og bitchy damer som var utro...og nå er det min beste venninne... Jeg må innrømme at det gjør noe med tilliten min både til henne og til andre "snille" mennesker... :(

Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88019-utro-venninne/
Del på andre sider

Fortsetter under...

La dette bli hennes sak, ikke bry deg. Slike forhold er helt normalt.

Er nok enig i at man ikke bør blande seg inn i slike saker. Si hva du mener til henne og ha minst mulig med det og gjøre.

Han finner nok ut av det før eller siden selv!

sørg ihvertfall for at du ikke blir den som er "alibiet" Når de møtes..

Huff et skikkelig dilemma du har.. jeg er helt enig i at det er forkastelig.

lykke til da

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88019-utro-venninne/#findComment-480968
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...