Gå til innhold

Stopp u-hjelpa!

Anbefalte innlegg

Eg las nett ein artikkel om forhalda i Bolivia, eit fattig land som sikkert mottek u-hjelpspengar frå Noreg og monge andre land. Men for meg ser det slett ikkje ut til at ståa er så ille der nede. Tvert om. Eg ser folk som nok er fattige, etter vår standard, men eg ser også noko anna. Eg ser eit folk som lev i pakt og kontakt med seg sjølve, og som ikkje er forderva av den moderne sivillisasjons levevis. Dei lev i ein enkel og forutsigbar verden, og eg trur dei alt i alt har det betre enn oss! Gudane veit at vår tids moderne menneskje har vanskar nok!

Så kanskje eitt av dei viktigste punkta: Kven er det som forurensar og øydelegg verda? Det er ikkje slike som dei, men oss! Det forderva moderne menneskje! Skal verda overleve somme hundre år til er det heilt naudsynt at dei landa som nyt godt av vår moderne tids goder.... og som blir øydelagt av han, tek nokre skritt hundre år attande i tid. Viss ikkje ser eg mørkt på framtida.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88034-stopp-u-hjelpa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært i Bolivia og sett hvor flott det er å "leve i pakt med naturen", som du sier - ikke???... Det har jeg. Og tro meg, Bolivia er et av verdens fattigste land, og store deler av landets befolknig lever som vi gjorde her i Norge på 1800 tallet. Naturalhusholdning, ja, men indianerene (som er 80% av Bolivias befolkning )er ikke de som får anledning til å høste av naturresursene. Jeg vet ikke hva du har lest, men det må være bullshit, eller total feiltolkning fra din side for det finnes _utrolig_ mye fattigdom og fortvilelse i Bolivia. Veldig mangelever i ytterste fattigdom, men har likevel hørt om en variant av "den amerikanske drømmen". Noe som fører til at mennesker som lever på landsbygda trekker til byene, og hvor drømmen knuses før de kommer inn til sentrum!!! det er helt for J***lig å se på, så å komme med en påstand om å kutte ut u - hjelp fordi bolivianerene lever så flott i pakt med naturen gjør meg utrolig provosert!!

Få av deg skylappene, og ta deg en tur utenfor "sydens" grenser så _kankje_ du kan få et mer nyansert syn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88034-stopp-u-hjelpa/#findComment-481834
Del på andre sider

Har du vært i Bolivia og sett hvor flott det er å "leve i pakt med naturen", som du sier - ikke???... Det har jeg. Og tro meg, Bolivia er et av verdens fattigste land, og store deler av landets befolknig lever som vi gjorde her i Norge på 1800 tallet. Naturalhusholdning, ja, men indianerene (som er 80% av Bolivias befolkning )er ikke de som får anledning til å høste av naturresursene. Jeg vet ikke hva du har lest, men det må være bullshit, eller total feiltolkning fra din side for det finnes _utrolig_ mye fattigdom og fortvilelse i Bolivia. Veldig mangelever i ytterste fattigdom, men har likevel hørt om en variant av "den amerikanske drømmen". Noe som fører til at mennesker som lever på landsbygda trekker til byene, og hvor drømmen knuses før de kommer inn til sentrum!!! det er helt for J***lig å se på, så å komme med en påstand om å kutte ut u - hjelp fordi bolivianerene lever så flott i pakt med naturen gjør meg utrolig provosert!!

Få av deg skylappene, og ta deg en tur utenfor "sydens" grenser så _kankje_ du kan få et mer nyansert syn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88034-stopp-u-hjelpa/#findComment-481836
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...