Gå til innhold

smerter i brystet


alena

Anbefalte innlegg

Heihei!

Jeg er ei jente på 15 som i flere (hvertfall 2-3) år,av og til har fått store smerter i brystet. det kjennes som 10 000

knivstikk samtidig som rytmisk stikker i brystet.det gjør utrolig vondt! Når jeg får disse anfallene,får jeg også pustevansker, (kan komme av smerten) og blir fryktelig svimmel.jeg får disse "anfallene" alt fra 3-4 ganger i uken, til like mange i måneden.Jeg spiller aktivt fotball og merker av og til at etter bare ett par minutterpå banen begyner hjertet mitt å slå fryktelig hardt og fort, uten at jeg en gang er sliten! Da må jeg bare roe meg helt ned i en 10 minutters tid,kvarter,før jeg er fin igjen. I min mors familie er hjerte og kar sykdommer veldig utbredt,så jeg lurer på om det kan ha noe med dette å gjøre.

Bør kanskje også nevne at jeg veldig ofte (minst ett par ganger om dagen) blir veldig svimmel og må sette meg ned noen minutter.har eller alltid vert ganske frisk,og har ikke noen alergier jeg vet om.

hilsen alena.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vær så snill og svar meg da!!!

Trenger å vite om jeg kanskje er i fare for å få en eller annen sykdom!!!

Skjønner dere ikke det?????

plz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Søyland, spesialist i hjertesykdom

Svar til alena.

Dine "knivstikk" er høyst sannsynlig muskulære (d.v.s. at det er muskulatur i brystveggen) som gir deg dem. Det finnes også andre strukturer i samme region som kan gi stikk-lignende smerter, men smertene er så godt som aldri av "organisk" årsak, d.v.s. utløst fra f.eks. selve hjertet.

Dine puls-anfall er imidlertid av annen karakter : den raske pulsen du får på fotball-banen burde kunne registreres. Få i første omgang en av dine medspillere/trener til å ta pulsen din når et slikt anfall kommer, slik at du vet hvor fort det går.

Ta det deretter opp med din lege, slik at et slikt anfall evt. kan registreres skikkelig. Det skulle også være mulig å provosere et slikt anfall, hvis det regelmessig opptrer når du belaster deg fysisk.

Det har liten hensikt å filosofere over hva slags rytme det kan dreie seg om. Få det hele registrert !!

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...