Gå til innhold

Hvordan finne ut hvem som har flytta inn?

Anbefalte innlegg

Jeg har fått nye naboer i løpet av juleferien, og jeg er sååå nysgjerrig på hvem de er!

Tenk om det er noen på min alder (bare gamlinger ellers i blokka)!

Finnes det et sted man kan finne ut hvem som har kjøpt?

Vet noen aviser har eiendomoverdragelsesannonser *puh*, men dette er borettslag, er det det samme?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88179-hvordan-finne-ut-hvem-som-har-flytta-inn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare invitere dem på kaffe en dag? Er det noen gamle mennesker eller andre du ikke ønsker kontakt med så har du i allefall etablert et godt naboforhold.

Hvis du ikke tør det, kan du jo bare holde øye med døra og se om du finner ut hvem som bor der. :-)

En relativt rask og enkel måte er å ringe på døren der det er flyttet inn nye eiere, og si noe sånt som "Hei, jeg heter Spirito og bor i x'te etasje. Hørte det var flyttet inn noen nye her, og ville bare hilse på ....."

Eh, ja, de har ikke flytta inn ennå da...

Dessuten har jeg ikke sååå lyst til å tusle ned og hilse på hvis det er en 90 år gammel mann som har flytta inn, det blir jo bare dumt ;-)

Annonse

Synes du er litt fordumsfull mot 90-åringer jeg ;)

Min besteor omgås ingen i sin blokk for hun synes de er så gamle(de er jevnaldrene), hun hadde nok håpet på å treffe en som deg...!

Hehe ;-)

Jeg har hilst på alle i blokka, men ingen av dem var nok som din bestemor...desverre, jeg kunne godt tenkt meg en "reservebestemor"!

Men flytter det inn en gammel dame, skal jeg selvsagt hilse på henne!

Spørsmålet er vel heller mer sånn: skal jeg ta med vin eller vafler når jeg ringer på?

Da må du spørre dem:-)

Det er forresten sikkert en rocker som øver med bandet sitt i stua hver tirsdag og torsdag.

Kanskje det er meg? Jeg har nettopp kjøpt ny leilighet nemlig. Hvor bor du?

Jeg bor i Sarpsborg. Jeg spiller trompet og hører på høy rock døgnet rundt, sikkert derfor forrige naboen flytta ;-)

Vil du være ekstra snikete kan du jo først sjekke på telefonkatalogen.no om de har fått telefon, bare skriv inn adressen din og da kommer alle opp. Er det et nytt navn der så sjekker du skattelistene på bt.no, og da kommer fødselsdato (og inntekt!) opp. Da ser du fort om du bør ha med deg vin eller kamferdrops på velkomstbesøket!

Hilsen en usedvanlig snikete

Vil du være ekstra snikete kan du jo først sjekke på telefonkatalogen.no om de har fått telefon, bare skriv inn adressen din og da kommer alle opp. Er det et nytt navn der så sjekker du skattelistene på bt.no, og da kommer fødselsdato (og inntekt!) opp. Da ser du fort om du bør ha med deg vin eller kamferdrops på velkomstbesøket!

Hilsen en usedvanlig snikete

Takk for tipset, det tenkte jeg faktisk ikke på :-)

Annonse

Eh, ja, de har ikke flytta inn ennå da...

Dessuten har jeg ikke sååå lyst til å tusle ned og hilse på hvis det er en 90 år gammel mann som har flytta inn, det blir jo bare dumt ;-)

Hvis det er en 90 år gammel mann, får du bare late som du selger lodd, da vet du.

Ironi min venn, hørt om ironi?:-)

Åååååh. Har du hørt om respekt for cellister?

Tenk om jeg sa:"Hahahahahahah, spiller du cello?!?!" og du faktisk gjorde det?

Nei, jeg liker cello jeg, og jeg har respekt for kristne selv om jeg ikke er det selv.

Hva spiller du da?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...