Vincent Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 NTB melder i dag at: “Fra tremånedersperioden juni-august til september-november i fjor gikk antall arbeidsløse opp med 6.000 personer... Antallet sysselsatte i perioden var omtrent uendret.” -- Javel. Flere arbeidsledige - men ikke sysselsatte. Er de sysselsatt med ledighet? En melding jeg tipper den tungt medisinerte ser grunn til å feire. 0 Siter
Babette Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Kanskje de med sysselsatte mente folk på tiltak. 0 Siter
flisa Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Det er vel kanskje nyutdannende folk som går inn i listen over arbeidsledige, -slike som ikke har vært registrert i arbeidslivet før? 0 Siter
favn Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Det er vel kanskje nyutdannende folk som går inn i listen over arbeidsledige, -slike som ikke har vært registrert i arbeidslivet før? Sånne som meg. 0 Siter
Prozak Skrevet 9. januar 2003 Skrevet 9. januar 2003 Det er vel kanskje nyutdannende folk som går inn i listen over arbeidsledige, -slike som ikke har vært registrert i arbeidslivet før? Nemlig - arbeidløse, og ikke arbeidsledige. Antalle arbeidsledige kan jo ikke øke uten at antall folk i arbeid minker. Hvis man derimot nettopp er ferdig på skolen og melder seg på arbeidskontoret, så blir man arbeidløs. "............." 0 Siter
flisa Skrevet 13. januar 2003 Skrevet 13. januar 2003 Nemlig - arbeidløse, og ikke arbeidsledige. Antalle arbeidsledige kan jo ikke øke uten at antall folk i arbeid minker. Hvis man derimot nettopp er ferdig på skolen og melder seg på arbeidskontoret, så blir man arbeidløs. "............." er det forskjell på arbeidsløs og arbeidsledig? - altså - er det en definisjonsforskjell???? - jeg regnet med at de som registrerte seg på AETAT ble betegnet som arbeidsledige - selv om de ikke hadde jobbet før? - 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.