Gå til innhold

"LÅNT" penger uten min tilatelse!

Anbefalte innlegg

Gjest forstår ikke

Når du har jobbet fire måneder i strekk osv, må du ha tjent så mye at du har skrevet selvangivelse? Jeg har ihvertfall skrevet selvangivelse alle årene jeg gikk på videregående.

Og der skriver man opp hva som står på ulike bankkonti, hvorfor har du ikke sett dette da?

Og kaster du alle bankutskrifter ulest?

Fortsetter under...

• Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

6

• molli

4

• Dorthe

4

• Pappa Bjørn

2

Åååå.. herregud, det gjør meg jo bare enda mer irritert!!!! Tanken om renter hadde faktisk ikke streifet meg! ÅÅÅååååå.... du aner ikke hvor mye det svir...

Ja, sparte som en helt da jeg var yngre. Til og med penger jeg fikk for å sitte barnevakt gikk på sparebøssen. Missunte venner som brukte dem på kino og snop, men gledet meg til jeg kunne kjøpe noe jeg ønsket meg veldig, veldig.

Har ingen onkler eller tanter som kan hjelpe meg med akkuart dette. Vil liksom ikke skape krangling og hatsk stemning i familien....

Takker for langt svar, Pappa Bjørn!

Dersom en regner at du har tjent like mye av disse 60 000 hvert år siden du ble født skylder hun deg over 120 000.

Gjest Pricilla

Fy faen da hadde jeg blitt forbanna! Sånn som pappa bjørn sier her så hadde det vært MASSE penger i dag hvis det hadde fått stått i fred!

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å regne ut hvor mye hun skylder med renter og krevd at hun tar et lån i banken og betaler alt innen 1 mnd. ellers hadde jeg lagd hælvette! Unnskyld meg, men er mora di helt tett i huet? Hvor dum og rett og slett råtten er det mulig og bli... Fryktelig egoistisk av henne da! Må jo tenke litt lenger enn nesa rekker.. *rister på hodet*

Fy faen da hadde jeg blitt forbanna! Sånn som pappa bjørn sier her så hadde det vært MASSE penger i dag hvis det hadde fått stått i fred!

Hadde jeg vært deg hadde jeg prøvd å regne ut hvor mye hun skylder med renter og krevd at hun tar et lån i banken og betaler alt innen 1 mnd. ellers hadde jeg lagd hælvette! Unnskyld meg, men er mora di helt tett i huet? Hvor dum og rett og slett råtten er det mulig og bli... Fryktelig egoistisk av henne da! Må jo tenke litt lenger enn nesa rekker.. *rister på hodet*

Faren til minsten min har gjort akkurat det samme men det var på langt nær så mye penger. Jeg overveier å anmelde ham bare jeg får kontoutskriften fra kontoen til selvangivelsen.

Når du har jobbet fire måneder i strekk osv, må du ha tjent så mye at du har skrevet selvangivelse? Jeg har ihvertfall skrevet selvangivelse alle årene jeg gikk på videregående.

Og der skriver man opp hva som står på ulike bankkonti, hvorfor har du ikke sett dette da?

Det der slo meg også....

Mvh

Annonse

Skriver personer under 18 år selvangivelse? Føres ikke det barna tjener opp på en av foreldrene?

Du aner ikke ugler i mosen enda ?

Hva mener du? De eneste uglene jeg aner her, er en riktig dum ugle som i ett helt liv aldri har sjekket hvor mange gullegg h*n egentlig har i reiret.

Men sist jeg sjekket, fantes det svært. svært mange dumme ugler der ute i verden. Det slutter imidlertid aldri å forundre meg at noen kan være så dumme. Men det ER fullt mulig. Det ser vi jo gang på gang. Dumme folk fødes det hver minutt.

Ulv I Faarikaal

Hva mener du? De eneste uglene jeg aner her, er en riktig dum ugle som i ett helt liv aldri har sjekket hvor mange gullegg h*n egentlig har i reiret.

Men sist jeg sjekket, fantes det svært. svært mange dumme ugler der ute i verden. Det slutter imidlertid aldri å forundre meg at noen kan være så dumme. Men det ER fullt mulig. Det ser vi jo gang på gang. Dumme folk fødes det hver minutt.

Kontoutskrifter granskes med rekeøyer her i huset. To ganger er sjekker trukket to ganger. Men det var i gamle dager.

Gjest skuffet 18-åring

For det første så har vi seks uker sommerferie og ikke 16. Hvor har du fått det fra at vi går 8mnd på skolen og fri i 4? Når man jobber 5*7,5t i uken og tjener 63kr i timen (fordi jeg var under 18 er lønnen så lav) blir den totale årsinntekten min i 2002 ikke over skattegrensen som er på ca 24 000.

Jeg er 18 år, og skjønner meg ikke så altfor godt på selvangivelse o.l. så hva har man foreldre til? Jeg spurte mamma om hva jeg skulle gjøre/signere/skrive, og det jeg fikk til svar var at jeg skulle signere og sende den tilbake. Jeg så absouluttt ikke noen grunn til å ikke stole på det.

For det første så har vi seks uker sommerferie og ikke 16. Hvor har du fått det fra at vi går 8mnd på skolen og fri i 4? Når man jobber 5*7,5t i uken og tjener 63kr i timen (fordi jeg var under 18 er lønnen så lav) blir den totale årsinntekten min i 2002 ikke over skattegrensen som er på ca 24 000.

Jeg er 18 år, og skjønner meg ikke så altfor godt på selvangivelse o.l. så hva har man foreldre til? Jeg spurte mamma om hva jeg skulle gjøre/signere/skrive, og det jeg fikk til svar var at jeg skulle signere og sende den tilbake. Jeg så absouluttt ikke noen grunn til å ikke stole på det.

Mora mi gav meg selvangivelsen, ba meg fylle ut og så deretter over første gangen jeg skrev selvangivelse. Siden har jeg skrevet den selv bortsett fra en gang jeg trengte hjelp fra en advokat.

Du skal aldri stole på noen når det gjelder penger. Ingen som er til å stole på blir fornærmet dersom du stiller spørsmålstegn ved noe.

Gjest skuffet 18-åring

Med bankutskrifter mener du da de man får fra banken når man setter pengene inn på kontoen? Vel, tenk deg om.... setter dåpsbarnet inn pengene sine selv? Går en 15åring med mangfoldige tusen fått i konfirmasjonsgave i lomma og setter dem inn i banken selv? Får jeg lønningen min i hånden, tusler bort i banken og setter 20 000 inn? NEI. Jeg har med andre ord ALDRI satt inn pengene mine selv. Jeg stolte helt klart på foreldrene mine, og hadde ingen grunn til å kreve kontoutskrift. Det gjør ikke et barn. Det gjorde isåfall ikke jeg.....

Gjest skuffet 18-åring

Mener du at på 18 år, så har du aldri sjekekt saldoen eller sett på kontoutskrifter på en konto du bare MATER INN penger på!???

Med bankutskrifter mener du da de man får fra banken når man setter pengene inn på kontoen? Vel, tenk deg om.... setter dåpsbarnet inn pengene sine selv? Går en 15åring med mangfoldige tusen fått i konfirmasjonsgave i lomma og setter dem inn i banken selv? Får jeg lønningen min i hånden, tusler bort i banken og setter 20 000 inn? NEI. Jeg har med andre ord ALDRI satt inn pengene mine selv. Jeg stolte helt klart på foreldrene mine, og hadde ingen grunn til å kreve kontoutskrift. Visste faktisk ikke hva det var.

Annonse

Med bankutskrifter mener du da de man får fra banken når man setter pengene inn på kontoen? Vel, tenk deg om.... setter dåpsbarnet inn pengene sine selv? Går en 15åring med mangfoldige tusen fått i konfirmasjonsgave i lomma og setter dem inn i banken selv? Får jeg lønningen min i hånden, tusler bort i banken og setter 20 000 inn? NEI. Jeg har med andre ord ALDRI satt inn pengene mine selv. Jeg stolte helt klart på foreldrene mine, og hadde ingen grunn til å kreve kontoutskrift. Det gjør ikke et barn. Det gjorde isåfall ikke jeg.....

Bankutskrifter er det du får i postkassa som viser hvor mye penger som står på kontoen. Ungene mine får de i eget navn og visste hvor mye som sto der fra ca konfirmasjonsalder.

Gjest skuffet 18-åring

Mora mi gav meg selvangivelsen, ba meg fylle ut og så deretter over første gangen jeg skrev selvangivelse. Siden har jeg skrevet den selv bortsett fra en gang jeg trengte hjelp fra en advokat.

Du skal aldri stole på noen når det gjelder penger. Ingen som er til å stole på blir fornærmet dersom du stiller spørsmålstegn ved noe.

Jo takk, jeg har lært det nå. En jævlig dyr lærepenge. Men fikk et tips her om å kontakte jussbuss. Skal ihvertfall høre hva de har å si.

Gjest skuffa 18-åring

Bankutskrifter er det du får i postkassa som viser hvor mye penger som står på kontoen. Ungene mine får de i eget navn og visste hvor mye som sto der fra ca konfirmasjonsalder.

Så kjekt å vite NÅ.... Jeg har ALDRI fått. Trodde jeg da. Men det sa også hun damen i banken, at det hadde de sendt ut til meg i et par år. Den posten har aldri komt til MEG, jeg har aldri visst at vi fikk slike. Men det er faktisk ikke første gang posten min har "forsvunnet". Faen, føler meg så jævli svikta.

Gjest skuffa 18-åring

Kontakt Jussbuss eller jusshjelpa for gratis juridisk bistand. Kanskje de kan hjelpe deg med å sette opp et rettsgyldig dokument?

Selv om det er moren din, ville jeg gjort dette, for å være sikker. For det er DINE penger!

lykke til!

Tusen takk for tipset! NOE skal jeg ihvertfall gjøre, for jeg føler meg som sagt ganske liten nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...