Gå til innhold

Svimmel


Gjest Svimla

Anbefalte innlegg

Gjest Svimla

Hei

Jeg har den siste tiden vært plaget av svimmelhet. Jeg hadde dette for et par år siden...da hadde jeg nesten ikke sovet på mange netter og svimla fælt.

Nå prøver jeg å sove mye (opp til 9 timer), men likevell er jeg svimmel. Svimte nesten av på jobben for et par uker siden og ble sendt til bedriftslegen. Han mente det var nakken - og fysioterapeuten mente det samme da jeg var skikkelig stiv og hadde tendenser til betent nakke som han kalte det. Jeg fikk Brexidol og behandlinger. Jeg har merket at jeg er mer svimmel når jeg har jobbet mye. I tillegg til full jobb (bare med data) bygger jeg hus - og dette tar på.

Jeg vet vel inderst inne at det er stress / nakke som er skyld i dette - men er så livende redd for at det skal være noe alvorlig. Har fått det for meg at det er svulst på hjernen, men da jeg nevnte det for legen var det ikke snakk om det. Er dette så skjelden?

I tillegg er jeg hoven "inni" halden på venstre side..når jeg kjenner på det er det som en hoven pølse fra toppen og halvveis ned der hvor man kjenner pulsen. Dette hadde jeg også for et par år siden og legen mente det var en hoven pulsåre.

Jeg fatter ikke at jeg har blitt så opphengt i at jeg enten har svulst eller kreft. Jeg klemmer så mye på lymfekjertlene i halsen at de er ømme...jeg får jo søren meg ikke levd livet mitt kjennes det som.

Jeg føler meg som en hypokonder..men tør jo ikke gå til legen for noe av dette.....

Jeg er bare 27 år..men kjenner meg som jeg er 80....

Er jeg i ferd med å bli gal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jan Petter Høeg, Allmenpraktiserende Leg

Kjære -Svimla. Det er relativt sjelden med svulst på hjernen, men svært vanlig at folk som jobber med data har nakkeproblemer,og dette kan meget vel utløse svimmelhet. Datajobb og husbygging høres ut som en stor belastning.Halsen din vil jeg ikke gjette hva kan være.

Du bør oppsøke lege for full undersøkelse,og samtidig gå nøye inn på hvordan arbeidsstillingen din er,da dårlig ergonomi ofte er en grunnleggende årsak til nakkeplagene.Det er ikke flaut å komme med disse plagene.Jeg har daglig pasienter med lignende symptomer,og er man svært sliten er det også en tendens til å tenke på de aller verste mulighetene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...