Gå til innhold

FU:Trener du?

Gjest ble  lei meg nå

Anbefalte innlegg

Gjest ble  lei meg nå
Skrevet

Inspirert av mine venners nyttårforsetter spør jeg deg:

Driver du noen form for fysisk fostring?

En kollega på jobb trener 14 timer i uka på SATS og hun påstår det er normalt?!

Føler plutselig på meg at jeg aldri vil bli kvitt mine ekstra kilo med de usle 3 timene jeg trener i uken...

Og jeg som følte jeg var så flink!

Skrevet

Jeg trener og har gjort det i mange, mange år.

Men det å trene 14 timer i uka er absolutt ikke normalt. Veldig få som trener så mye. Hun skryter nok litt denne kollegaen din. Vær fornøyd med dine tre timer du:-))

Skrevet

1. time squash i uken.

En halv time hver dag på ergometer sykkelen + trimmen sammen med mannen min om kveldene da ;o)

Skrevet

14 timer er ekstremt mye. Ikke vær lei deg, du trener ganske mye du, syns jeg.

Gjest ble lei meg nå
Skrevet

En halv time hver dag på ergometer sykkelen + trimmen sammen med mannen min om kveldene da ;o)

da trener du 3.5 timer i uken,ca det samme som meg!

Slanker du deg eller trimmer du bare for formens skyld?

Merker du forbedringer?

Skrevet

14 timer i uken er ikke på noen måte "normalt" - hvis det er vanlig trening for å holde seg (eller komme) i god form.

Selv trener jeg ca 4 ganger i uken, og ikke mer enn ca 1 time "aktiv" trening hver gang.

Dette har jeg gjort i "alle år", og det er mer enn nok til å holde seg i god form.

Mvh

Skrevet

da trener du 3.5 timer i uken,ca det samme som meg!

Slanker du deg eller trimmer du bare for formens skyld?

Merker du forbedringer?

Kun for formens skyld....holde seg litt fast i fisken ;o)

Tidligere trente jeg også på Sats ca . 10 timer i uka , men det av andre grunner !

Holdt vel på i 3-4 år med det.

Men det har jeg verken ork eller tid til nå føler jeg .

Skrevet

Normal trening er vel heller 3-5 timer i uka. Tror den der kollegaen din er litt vel treninngsfiksert - normalt for henne, javel, men ikke for en person med et normalt og avslappet forhold til trening.

Jeg trener ikke akkurat nå, bortsett fra litt styrke foran tv'n når jeg finner det for godt. Har ikke tid, det er kun det det står på.

Blir sikkert noen skiturer fremover om snøen kan slutte å regne bort, men det blir liksom ikke "trening", mer fornøyelse.

Joda, har som forsett å røre mer på meg jeg og :)

Skrevet

Trene? Sånn studio?

Nix. Aldri i livet.

Men - jeg går min normale runde nesten hver dag på 8-9 kilometer. Har nok vært litt sløv nå i den kaldeste perioden. *Ta meg sammen* (Åssen gjør man det egentlig?)

Skrevet

Jeg sykler normalt 3-6 timer i uka forran TVn men har vært litt lat i desember og første uka i januar.

Skrevet

Jeg trener ca 2 dager i uka 1,5 time pr gang, noen ganger mer andre mindre, bedre å trene litt enn ingenting synes nå jeg. Så jeg synes at det du gjør er akkurat passe.

Skrevet

Skulle 14 timer i uka på SATS være normalt? *Hehe* Venninna di er unormal spør du meg, det er f*** ikke normalt å være 2 timer på treningsstudio hver _eneste_ dag! Å trene flere ganger i uka ja, men det er vel de færreste av oss som har tid og ork til å trene i timesvis hver dag?

Skrevet

Jeg sykler normalt 3-6 timer i uka forran TVn men har vært litt lat i desember og første uka i januar.

Godt nytt år!

Da er det på tide å begynnen igjen, ingen unnskyldninger nå:-)) Lykke til, du vet det hjelper.

Skrevet

3 timer i uken høres bra ut.

Er bare en periode-trimmer og _må_ ta meg sammen.

Skrevet

3 timer i uka er da ikke noe ussel treningsmengde? Synes det høres supert ut, jeg - og absolutt nok for et «vanlig» menneske som ikke satser på konkurranseidrett. Og dersom du spiser sunt og greit ved siden av, bør du ihvertfall være fornøyd med deg selv!

Jeg pleide å gå på Sats 2 ganger i uka, men har erstattet medlemsskapet med ergometersykkel. Nå sykler jeg minst 3 mil i uka, fordelt på 2 -3 økter, og så gjør jeg andre øvelser ved siden av.  

Skrevet

Godt nytt år!

Da er det på tide å begynnen igjen, ingen unnskyldninger nå:-)) Lykke til, du vet det hjelper.

Ja jeg vet. :-)

Skrevet

Visst er du flink. Men noen har det med å overgå andre uansett hva saken gjelder.

En annen ting er at hva folk oppfatter som normalt er mildest talt relativt. I enkelte miljøer skulle det ikke forundre meg om det betegnes som normalt å trene så mye.

Husk også at all trening er bedre enn ingenting.Og at overtrening slett ikke er sunt.

Det er også lurt å trene allsidig, og å prioritere både styrke og kondisjon.

Skrevet

Trene? Sånn studio?

Nix. Aldri i livet.

Men - jeg går min normale runde nesten hver dag på 8-9 kilometer. Har nok vært litt sløv nå i den kaldeste perioden. *Ta meg sammen* (Åssen gjør man det egentlig?)

Apropos "ta seg sammen". Hva betyr det, egentlig? Jeg mener bokstavelig talt. Analyserer man den frasen, er den totalt meningsløs :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...