Gå til innhold

For en stygg unge ! alle er enige, den er stygg

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

En folkestamme i Thailand tror gudene tar fra dem pene barn, derfor vil alltid slekt og venner si at ungen er stygg og bør settes ut i skogen. Jo fler som er enige, jo mindre skal visst gudene være interessert i å ta ungen. Så en mor blir kjempeglad om så mange som mulig sier det, gjerne med venmmelse og fakter.

I flg et program med Biker-Jens i Thailand.

Jeg har ofte hatt lyst til å si det om en nyfødt, skrukkete, gråskjoldete og blodig liten klump med bare sprekker til øyne og som tvinger fram et tynt hest skrik for å fortelle hvor misfornøyd h*n er. Men da hadde jeg vel ikke sittet her nå.

Godt at dette ikke er på foreldreforum osv.

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Frekventerer du ofte fødestuer? Siden det skjer så ofte, mener jeg... :P

Mener du at de to jeg har sett i RL og et titall på TV ikke er representative ?

Eller vil du rent objektivt påstå at alle nyfødte er pene, smilende og fornøyde når de kommer ut i den iskalde verden ?

Før jeg fikk barn sjøl syntes jeg også at _alle_ nyfødte var stygge. De så ut som små aliens syntes jeg.

Jeg forandret plutselig mening da jeg til slutt trøkte ut mitt eget lille skrukketroll. Nå synes jeg _alle_(?) nyfødte er vidunderlige nydelige skapninger. :-)

Ulv I Faarikaal

Før jeg fikk barn sjøl syntes jeg også at _alle_ nyfødte var stygge. De så ut som små aliens syntes jeg.

Jeg forandret plutselig mening da jeg til slutt trøkte ut mitt eget lille skrukketroll. Nå synes jeg _alle_(?) nyfødte er vidunderlige nydelige skapninger. :-)

Ikke alle har en like avslappa holdning, mora mi syns jeg har dårlig oppdragelse når jeg sier slik. Men det du som har oppdratt meg, sier jeg.

Da kommer det uunngåelige: "Tror du du var noe penere da du ble født ??" Ha-ha, der røpa dama seg !

Hun var der da jeg ble født sier a ! Jaja, noen måtte det jo være sier jeg.

Gjest ChiengMai

Ikke alle nyfødte unger er skrukkete! Stort sett er ikke nyfødte unger fine, men noen få er det.

Uansett ville jeg ikke sagt det til foreldrene, da, om jeg ikke syns ungen var noe fin. Det er noe med myrsnipa og ungene hennes, og jeg ønsker ikke å være den som tar illusjonenen vekk.

Annonse

Eller vil du rent objektivt påstå at alle nyfødte er pene, smilende og fornøyde når de kommer ut i den iskalde verden ?

Hadde ikke du også vært missfornøyd om du hadde blitt kastet ut av en slik varm og behagelig plass Ulv?

De fleste mannfolk strever jo resten av livet med å komme seg inn igjen.

Og jeg tipper du også får en liten skrukk etter et besøk,så det er vel noe med at fuktighet lager skrukker da ? :-)

Ulv I Faarikaal

Hadde ikke du også vært missfornøyd om du hadde blitt kastet ut av en slik varm og behagelig plass Ulv?

De fleste mannfolk strever jo resten av livet med å komme seg inn igjen.

Og jeg tipper du også får en liten skrukk etter et besøk,så det er vel noe med at fuktighet lager skrukker da ? :-)

Morsomt.

Jeg tipper det er et sjokk å komme ut i kulda, og at ungen vil inn igjen, det er derfor de ser så misfornøyd ut.

Når de er vasket og får tørka litt blir det straks mye bedre, ja :-)

Du er ute etter å diskutere litt, ja? ;)

Nyfødte er på ingen måte pene, nei.

Ulv I Faarikaal

Du er ute etter å diskutere litt, ja? ;)

Nyfødte er på ingen måte pene, nei.

Dette er da et legalt emne, men de som ikke er enig gidder ikke svare, fordi smak og behag ikke er så lett å finne ut av.

http://www.greenapple.com/~jorp/amzanim/poor-baby.jpg

Gjest irriterende

You don't have permission to access /image3/1/1/62/17610162YoOLCQqxLW_ph.jpg on this server.

Hvorfor får jeg slike meldinger? Vedlegg i mail til meg blir også automatisk slettet....

Annonse

You don't have permission to access /image3/1/1/62/17610162YoOLCQqxLW_ph.jpg on this server.

Hvorfor får jeg slike meldinger? Vedlegg i mail til meg blir også automatisk slettet....

Merk og kopier linken, deretter setter du den inn i adresselinjen. Da gikk det gitt :)

Må lure og mekke litt noen ganger :)

Ulv I Faarikaal

Funker fint her, Explorer 6.0.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...