Gå til innhold

Hva er en god lørdag for deg..?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sliten småbarnsmor

En god lørdag for meg måtte være å sitte stille i en gyngestol i skumringen, ingen andre lyder enn lyden fra klokka som tikker.

Men det er mange år til det, nå er det krangling og slossing og krav fra unger, et rot av en annen verden, hyling og skriking, mas og kav. Som jeg gleder meg til mandag når jeg kan slappe av på jobben igjen!

Gjest ikke undertegnet

Sove litt lenger. Så en tur til baker'n etter frokostmat og en tur i kiosken etter VG og Dagbladet. Lang frokost i stua med hele familien som glaner på noe styr på TV.

Leser aviser, drikker te, glaner på TV (helt topp nå med mye vintersport!!!) og leser alle avisene.

Innimellom gjør jeg småting i huset (hvis jeg gidder).

Er det sol så kanskje jeg blir kallet til en halvtimes tur ut i frisk luft.

Så er det tid for å finne ut hva vi skal spise til kvelds.

TV-programmet scannes for å velge ut hva vi skal kose oss med. Nydelig mat med øl eller rødvin til (brus til barna selvfølgelig, vi lar det ikke skli helt ut). Glaner på TV mens vi spiser. Så litt deilig dessert. Mens vi glaner på TV.

Bordet ryddes og siste etappe klargjøres. Det er sjokolade og potetgull for den som orker.

Så tusler folk til sengs i den rekkefølgen de velger selv. Deilig å vite at det kan være like sløvt i morgen hvis vi velger det....

En god lørdag for meg måtte være å sitte stille i en gyngestol i skumringen, ingen andre lyder enn lyden fra klokka som tikker.

Men det er mange år til det, nå er det krangling og slossing og krav fra unger, et rot av en annen verden, hyling og skriking, mas og kav. Som jeg gleder meg til mandag når jeg kan slappe av på jobben igjen!

Barnefri og ingen krav til meg. Gjerne få servert en god middag. Og slippe å sitte alene hjemme om kvelden.

Annonse

Si det... stort sett er kveldene helt de samme for min del. Sitter alene etter at ungene har lagt seg i sjutida. De vennene jeg har her har egne familier med barn som skal legges, så da blir det temmelig isolert.

En god lørdag må være å føle at jeg faktisk har gledet noen eller fått noe ut av dagen. En lang skitur, en dag i alpinfjellet eller i alle fall å ha vært utafor husets fire vegger. Dagen i dag har vært ok, men det har ikke skjedd noe. Ute har det regnet i strie strømmer, så jeg lå så lenge det lot seg gjøre. Skulle ønske jeg hadde muligheten til å dra ut og trene eller noe sånt. Misunner faren til ungene av og til som kan gjøre som han vil langt der oppe i gokk!

I kveld har vi vært hos foreldrene mine og sett barnetv og hørt på alt bråket fra ungene og søstra mi...

Hmm... jeg er visst litt sliten, lei og irritabel i dag, ser jeg :-o

Sove lenge, lese noen kapitler av en god bok i senga før jeg står opp. God frokost med samboer, slappe av og gjøre akkurat som jeg vil hele dagen, god middag, en morsom film på TV som nytes sammen med litt snacks. Vite at jeg kan være oppe så lenge jeg ønsker uten å tenke på jobb dagen etter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...