Gå til innhold

Verkstedpris? Haster litt...

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster det å få byttet viftereim? Den har forsvunnet på bila mi ser jeg, og det er nok derfor batteriet lyser rødt. Dermed kan jeg ikke kjøre noen sted før jeg har fått på den nye reima...

Kunne gjort det selv, men siden jeg må komme til under bila (Caravelle) og skru løs ei plate der for å kome til, så må jeg ha ei grav. Og da er det like greit å få det gjort på verksted... det tar ikke mange minuttene, og viftereima ligger klar i bila...

Noen som har den minste peiling?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/88992-verkstedpris-haster-litt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ulv I Faarikaal

Fy søren... det er stivt! Får se om jeg får snakka med en kjenning som har gode kontakter... ;)

Irriterer meg at grava i garasjen til "svigers" er i en garasje som jeg ikke kommer meg inn i... Bila er for høy :o(

Kjøp en verkstedjekk, to bukker, liggetralle og hjulstoppere, så gjør du det sjøl. Litt verktøy og da. Og arbeidslyst på sprayboks :-)

Kjøp en verkstedjekk, to bukker, liggetralle og hjulstoppere, så gjør du det sjøl. Litt verktøy og da. Og arbeidslyst på sprayboks :-)

Næh... så ivrig er jeg ikke :) Jeg bare så nedi motoren i dag, og så at viftereima var borte, så det er et akutt tilfelle denne gangen. Har garasje hjemme hos foreldrene mine, og det utstyret vi trenger, men siden det går liksom ikke helt an å komme til likevel når man ligger.

Begynner å bli litt lei av den bila der, men jeg må nok bare være snill med den...

Annonse

Mellom 600-1200, trøst deg med at det ikke er popel der du må demontere vannpumpe og radiator

Popel? Opel?

Hehe... ja, jo... men om jeg skal gjøre noen små operasjoner oppi der, må jeg skru løs grillen og trekke den frem. Det er tiltak nok i seg selv... og skal jeg nå batteriet, må jeg løsne to muttere og fjerne et deksel der også.

Mye man skal lære når man bor alene, men stort sett går det greit ;)

Fy søren... det er stivt! Får se om jeg får snakka med en kjenning som har gode kontakter... ;)

Irriterer meg at grava i garasjen til "svigers" er i en garasje som jeg ikke kommer meg inn i... Bila er for høy :o(

Trondheim? Shell Bilby'n leier ut verkstedhall med bukk for kr 80/time

Knyt sammen noen strømpebukser i silke, de duger som reim i noen mil

Jeg har jo reima, men jeg kommer ikke til for å få satt den på. Silkestrømpebukser har jeg heller ikke, og jeg kommer nok uansett ikke til for å få festet på dem heller. Det er derfor jeg må låne en hall...

;o)

Jeg har jo reima, men jeg kommer ikke til for å få satt den på. Silkestrømpebukser har jeg heller ikke, og jeg kommer nok uansett ikke til for å få festet på dem heller. Det er derfor jeg må låne en hall...

;o)

Er du ikke medlem av Falken, NAF eller Viking redningsselskap, noen av dem gjør det hjemme hos deg,

Annonse

Aaah... TAKK!!!

Men... tør jeg kjøre dit uten viftereim da? Batteriet lyser illrødt når motoren starter... det er 14 kilometer dit herfra...

Batteriet lyser fordi det ikke får lading. Ikke noe problem om du har bra med strøm på det. Jeg har kjørt over 10mil uten lading.

Det som du må passe på er at motoren ikke blir varm. Jeg vil tro at viftereima også driver vannpumpen som sørger for sirkulasjon av kjølevann?

Det blir fort veldig varmt om du kjører for lenge i gangen.

Har du falken/naf/viking på din forsikring, så kommer de hjem til deg også.. I verste fall er det 3-400 i egenandel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...