Gå til innhold

Borettslag/ noen som vet?

Anbefalte innlegg

Ulv I Faarikaal

Hvis det skal stå vann i den kjelleren i 4 år så detter jo hele huset sammen.

Så lenge det er et borettslag er det jo selvfølgelig de som er pliktig å både utrede og utbedre skaden. Har utredning blitt foretatt ? Det er vel det første som må gjøres - en oversikt over skadene og hva man kan gjøre for å utbedre de. Kan være at man kan gjøre små tiltak for å få vekk vannet og sørge for at det ikke kommer tilbake.

Det er jo du selv som indirekte vil være med på å betale for detet - så er det mulig å gjøre noe selv vil jo det reduserer kostnadene evnt. Men vil jo tro at dette er noe proffe bør se på.

Hvis ikke styret gjør noe av dette ville jeg enten gått videre til OBOS/UBSL hvis dere er medlemmer der i borettslaget - eller henvendt meg til en advokat. Dette kan kanskej dere 4 spleise på . Hvertfall true styret med det hvis ikke de gjør noe.

Mulig det må graves ute og dreneres, og med 5 uker svinekulde er jorda nå hard som betong.

Moder jord i Norge er steinhard halve året :-)

Fortsetter under...

• Svar 46
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Ulv I Faarikaal

19

• Lottemor1365380387

10

• alphan

4

• tigertrollet

1

Mest aktive i denne tråden

Lottemor1365380387

Det er mulig å gjøre.

Jeg har sett at generalforsamlingen besto av 90% fra rekkehus, og resten fra blokkene, enda blokkene var 70% av laget.

Krangling om trappevask holdt på å ødelegge miljøet, og jeg foreslo å leie inn vaskefolk før beboerne startet krig. Jeg fikk bare en stemme _for_: min egen. Motargumenet var at det kostet pengert, og det var bare å kaste ut de som ikke vasket.

Ikke en beboer i Norgeshistorien er blitt kastet ut pga manglende trappevask. Å kaste ut noen er nær sagt ikke mulig hvis ikke politiet har vært innom der 10 ganger for bråk på et år dah.

Hei Ulven.

Du skrievr;Åkaste noen ut er umulig.

Nope i vårt borettslag er tre andelseiere blitt kastet ut i året 2002.

To saker gikk smertefritt mens en ble rettsak.

m.v.h

Ulv I Faarikaal

Hei Ulven.

Du skrievr;Åkaste noen ut er umulig.

Nope i vårt borettslag er tre andelseiere blitt kastet ut i året 2002.

To saker gikk smertefritt mens en ble rettsak.

m.v.h

Kaste ut, ja. Det er _mulig_. Nå har jeg bare observert fire tilfeller og alle røyk ut da. Men prosessen var langvarig, opptil et år.

Den ene familien var et apesirkus uten like, med drapstrsler, hærverk, tagging og tyverier i øst og vest. De klarte å få leilighet i borettslaget ved siden av i stedet, siden det ikke fantes kommunikasjon mellom lagene. De lagde et helvete der også til de ble kastet ut. De turde ikke fortelle hvor de skulle flytte i tilfelle noen varslet styret der de skulle. Første gangen jeg har opplevd at styreleder blir kalt HORE før hun får sagt et ord.

Gjest Surrealis

Det er mulig å gjøre.

Jeg har sett at generalforsamlingen besto av 90% fra rekkehus, og resten fra blokkene, enda blokkene var 70% av laget.

Krangling om trappevask holdt på å ødelegge miljøet, og jeg foreslo å leie inn vaskefolk før beboerne startet krig. Jeg fikk bare en stemme _for_: min egen. Motargumenet var at det kostet pengert, og det var bare å kaste ut de som ikke vasket.

Ikke en beboer i Norgeshistorien er blitt kastet ut pga manglende trappevask. Å kaste ut noen er nær sagt ikke mulig hvis ikke politiet har vært innom der 10 ganger for bråk på et år dah.

He he - det er så klassisk som det går an å få det.

Kanskje bedre å kaste ut de som ikke vil betale 50-70 kroner måneden for innleid trappevask...

>Mykje pæng

Ulv I Faarikaal

He he - det er så klassisk som det går an å få det.

Kanskje bedre å kaste ut de som ikke vil betale 50-70 kroner måneden for innleid trappevask...

>Mykje pæng

På 50 tallet på Lambertseter, et avisklipp fra Nordstrands avis forteller at beboere i blokk kriga ved å kaste sko, poteter og kleshengere på hverandre på grunn av at noen ikke gadd ta trappevasken, det var tider det :-)

Annonse

Lottemor1365380387

Hvorfor gikk de konkurs? Hva skjedde med de som bodde der, tapte de innskuddet sitt og måtte flytte ut?

Hei.

De gikk konkurs eter at borettslagets styre hadde brukt uhorvelige penger de ikke hadde og de betalte heller ikke lånene da det ikke var penger til det.

Banken tok over borettslaget og andelseierene tapte sitt innskudd.

Andelseierene fikk da tilbud om å kjøpe tilbake sine leiligheter fra banken.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...