Gå til innhold

glemsom, lat og deprimert

Anbefalte innlegg

Gjest dark pink

Jeg aner egentlig ikke helt hvor jeg vil hen med dette innlegget, eller hvor dte hører hjemme. Det er en mulighet for at det komme rtil å bli langt og kjedelig, men jeg tror jeg trenger en fagperson som kan si meg hva som foregår med meg.

Jeg er 16 år, utrolig distrè og glemsom, og går omgivelsene mine på nervene. har igrunn alltid vert sånn. Husker ikke hendelser som har vert, ting folk har sagt, elelr ting jeg skal gjøre. Min mor er spesielt irritert på meg over dette, da hun er ekstremt kontrollerende og "perfekt". Vi krangler bestandig. Jeg flytta på hybel i fjor, og det hjalp litt, men hun prøver fremdeles å styre livet mitt, og er veldig streng. jeg har sagt til henne hva jeg føler, men det hjelper ikke så mye. Kjæresten min (vi har vert sammen i 7 mnd) på 20 år er åxå litt skuffet over meg, fordi jeg ikke alltid husker ting vi har gjort sammen, og fine ting han har sagt. han bor 9 timer fra meg, og vi treffes bare omtrent en uke i mnd.

Så har jeg blitt utrolig lat i det siste. Etter skolen går jeg hjem og lager meg en stor, rask og litt usunn middag som varer resten av dagen, og så sitter jeg og ser på tv og sover middag fram til klokka er blitt såpass kveld at jeg kan legge meg. Om kvelden får jeg ofte litt små depresjonstanker, at ingen egentlig bryr seg om meg, og så gråter jeg mye. Etter at jeg ble sammen med kjæresten min, gråter jeg for alt, både sorg og glede. Det gjorde jeg ALDRI før. Jeg orker ikke begynne å vaske hybelen min, eller gå på butikken om jeg ikke absolutt må. Men det hender jeg går på besøk til venner, om de ber meg.

På skolen har jeg alltid vert blant de beste, men nå med praktisk arbeid med medier og liknbende på videregående, henger jeg litt etter. Jeg er god venn med de fleste i klassen, og det er ei jente som e rpå mitt nivå omtrent, men alle ser på meg som litt blond og naiv, tror jeg, og tar meg aldri helt seriøst.

Jeg har gått på p-piller i ett halvt år, og tar b-vitaminernår jeg husker det. Jeg spiser en stor bagutt til frokost/lunch hver dag + en stor middag, hvis det kan ha noe å si for hvorfor jeg er som jeg er.

Uff, dette ble bare rotete. Som sagt, jeg vet ikke helt hvor jeg vil hen, men jeg føler meg ikke helt tip-top.

Håper du kan hjelpe meg, selv om jeg ikke vet med hva!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/89011-glemsom-lat-og-deprimert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei dark pink!

Synes absolutt at du skal gå til legen din og få tatt noen blodprøver jeg! Synes mye av de symptomene du beskriver kan ligne på lavt stoffskifte jeg..

Håper du gjør det, bedre å få avklart dette enn bare å gå sånn. Kan forresten være at legen mener du er deprimert og vil behandle dette med medisiner. Men si at du også vil ta blodprøver for å sjekke bla stoffskiftet ditt du! ;) Lykke til!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...